Gamen en downloaden via ADSL

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 17:00
Mijn broertje was gister aan het Quaken en dat ging prima. Hele tijd ping 40. Maar zodra ik iets ga downloaden springt zijn ping naar 400. Is er een manier (onder Linux) om de Quake pakketjes altijd voorrang te geven ofzo, of is er gewoon een andere oplossing?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Niet echt.... Dat het trager wordt heeft gewoon te maken met de hoeveelheid data die verstuurd/ontvangen wordt.

Niet downloaden dus als je kweekt. >:)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• eborn
Wat stom, want je hebt toch gewoon 512 kbit/s, en Quake gebruikt er misschien 40 kbit/s van.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op maandag 19 november 2001 23:19 schreef eborn het volgende:
Wat stom, want je hebt toch gewoon 512 kbit/s, en Quake gebruikt er misschien 40 kbit/s van.
het probleem is je upload, die is maar 8kb bij mxstream adsl, als je download genereerd je enorm veel upstream request, zodat je ping hoger wordt, niks aan te doen

mischien kan je iets met Qos doen? (quality of service protocol) daarmee kun je wel het een en ander instellen

A wise man's life is based around fuck you

• eborn
Ik heb al naar QoS onder Linux enzo zitten kijken, maar is nog een beetje vaag (schijnt ook nog in testfase te zitten). Maar zolang ik kan aangeven dat alle q2 pakketjes een iets hogere priority hebben ben ik tevreden

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je moet ook niet kijken, je moet het ff installeren :)

nee ff serieus daarmee zou je het moeten kunnen doen

A wise man's life is based around fuck you

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Qos is idd nogal lastig aan de praat te krijgen, bovendien moet alle hard- en software op je netwerk het ondersteunen. Dus je NIC's en OS-en moeten het allemaal kunnen. Ik vraag me ook af of je het hiermee zou lukken. QoS naar je internetverbinding??? Eerlijk gezegd lijkt me QoS een beetje overkill voor dit probleem.
Maar ik geef toe dat ik ook niets beters weet. :)
Het is iig niet "stom" dat dit niet beter werkt. De TCP/IP Stack geeft elke applicatie in principe een even grote prioriteit op elke verbinding. Quake heeft echter voorrang nodig omdat een lage ping belangrijk is. Het probleem zit hem ook echt niet in de doorvoersnelheid (bandbreedte).

• eborn
In IPTables zit ook een table 'mangle', waarmee je de TOS van een IP pakket kan veranderen. Als je deze nu op Minimize-Delay zet, zou de netwerksoftware die pakketjes dan misschien ook hoger prioritiseren?
Pagina: 1