Is dit DE oplossing voor netwerk met XP en 9x?

Pagina: 1
Acties:

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 20:37
Is dit DE oplossing voor een netwerk met WinXP, 98se en ME?

Netwerk configuratie.

TCP/IP netwerk:
Windows 98se
Windows ME
Windows XP pro (nl)
Windows XP pro (eng)

Instellingen:
Overal moet gelijk zijn:
- IP adres =>192.168.x.y (klasse C netwerk) de x moet overal gelijk zijn
- Werkgroep

In te stellen bij eigenschappen van de netwerkomgeving of netwerkverbinding.

Windows XP specifieke instellingen:

Gast account uitschakelen.

lokale beveiligingsbeleid instellingen:
*Lokaal beleid -> beveiligingsopties.
Beleid:Nieuwe Instelling :
- netwerktoegang: model voor delen en beveiliging lokale accounts =Klassiek

Situatie nu:
Na dubbelklikken op de Windows XP computer:

De Windows 98se client:
De computer krijgt de melding dat hij geen toegang heeft tot de bron door onbekende fout 31.

De Windows ME client:
De computer krijgt een overzicht van alle shares maar kan deze alleen openen als er rechten zijn gedefinieerd. Anders wordt de melding gegeven dat er geen toegang is.

De Windows XP client:
De computer geeft en inlogvenster weer waar je een gebruikersnaam moet invullen. Als er een goede gebruikersnaam is ingevuld worden de shares zichtbaar. Toegang tot een share wordt
bepaald door de rechten van die account.

Om iemand toegang tot een share te geven moet er een account aangemaakt worden voor de specifieke gebruiker. Voor deze account is dan te bepalen wat hij wel en niet mag op de share.

Om de onbekende fout 31 bij de Windows 98se client te verhelpen moet het gebruik van lege wachtwoorden toegestaan worden.

*Lokaal beleid -> beveiligingsopties.
Beleid:Nieuwe Instelling :
-accounts: gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console =Uit

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

uhm misschien is dit niet helemaal wat je wilt als reactie op je vraag, maar het gaat je toch om het netwerk draaiende te krijgen?! well installeer eens netbios, voor xp staat tie los op de cdrom in valueadd (ergens daaronder)

have fun!