Toon posts:

Compaq Wireless LAN WL210

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of 2 van deze kaartjes goed samenwerken zonder accesspoint. Het enige wat het moet doen is ervoor zorgen dat ik via een aparte computer de server kan benaderen. Het hoeft ook maar 1 computer te zijn.

Server : Windows 2000 Adv. server, evt 2002 tzt.
Werkstation : Windows XP bij voorkeur, anders Windows 2000 Pro

Evt. configuratie:

Server : 192.168.1.1 (Compaq kaart)
255.255.255.0

Werkstation : 192.168.1.2 (Compaq kaart)
255.255.255.0
Gateway :192.168.1.1

Het doel moet zijn dat ik gewoon Internet en file/printer sharing kan gebruiken vanaf het station.

Bedankt!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
even zoeken in manual of ze in ad-hoc mode kunnen werken?
bij verschillende fabrikanten kan dit problemen geven.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Werkt perfect, heb zelf de WL215, usb variant van de 210 en die communiceert perfect met m'n intel/xircom palm wlan adapter. Even je netwerknaam goed instellen, dan het goede channel kiezen en (voor een klein beetje veiligheid) 128bit encryptie sleuteltje bij elkaar gokken. Voila klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het hangt een beetje van die meneer ad-hoc af. Als ik dus 2 dezelfde kaartjes hebt dan verander ik in een vrolijk man?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
Op maandag 19 november 2001 19:18 schreef GRiMLoCK het volgende:
Dus het hangt een beetje van die meneer ad-hoc af. Als ik dus 2 dezelfde kaartjes hebt dan verander ik in een vrolijk man?
yep, 2 kaarten van verschillende leveranciers kunnen samenwerken in ad-hoc mode, maar het is een groot risico dat het niet werkt. Van dezelfde soort zal het werken, als in de documentatie staat dat ad-hoc werkt. En dit is meestal het geval. (ik heb zelf Netgear MA401 en die kan het ook).

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|