Toon posts:

[XP] Autoplay feature met andere applicaties gebruiken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
windows xp heeft zo'n mooie autoplay voor cd-rom, gooi er een cd met avi in en hij speelt deze af in media player 8, weet iemand of ik hem ook in een ander programma kan laten openen? bijvoorbeeld media player 6.4

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand? :?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-04 10:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

Volgens mij heeft die autoplay helmaal niks met het programma te maken wat ie opstart. Hij start up en pakt het default programma waarmee je al die dingen opent. Verander dus het default programma en dan is het klaar.

Dat doe je door op het bestandstype te klikken met rechtermuis knop, properties en change ... kies de speler en aply.... klaar d8 ik

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• whizzkey
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

whizzkey

Yep

Wat je zegt, klopt op zich wel. Maar winXp heeft ook de optie om zo'n keuzelijstje op het scherm te toveren. En daar kan je dan kiezen wat er allemaal mag gebeuren. Alleen kan ik nergens de optie vinden om dit menu te veranderen. Zo zou ik bij een audio-cd willen kunnen kiezen tussen winamp of een of ander brand-proggie. Winamp plaatst zichzelf erin, maar mij is het nog niet duidelijk hoe ik een ander programma erin krijg. Simpel toevoegen bij File types lukt niet echt. Weet iemand hoe dit moet?

Jep

Verwijderd

Topicstarter
dit is inderdaad wat ik ook graag wil weten, hoe kan ik in die standaard lijst een progje toevoegen, bij mij geeft hij standaard voor video files, windows media player 8, en ik wil zo graag media player 6.4 ;( :?

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Als je die media player 8 helemaal niet gebruikt, zou ik gewoon de .exe file van 6.4 renamen naar die van 8 en die vervolgens over die .exe file heen donderen (en ja.. en .dll'tjes en shit wel meecopieren)

Zou moeten werken tocH ?

Verwijderd

of de file assiciations veranderen in de opties van mediaplayer 6.4

• whizzkey
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

whizzkey

Yep

Weet dan nou echt niemand hoe je dat lijstje kunt aanpassen?

Jep

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand? ik heb regedit al doorgespit, maar kan niets vinden. :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 17:20 schreef DMaarten het volgende:
of de file assiciations veranderen in de opties van mediaplayer 6.4
dit heeft niets te maken met de optie die we zoeken, dit heeft te maken met de programma's die vannuit autoplay aangestuurd kunnen worden. Ik snap best dat als je een avi dubbelklikt hij media player 6.4 moet opstarten, dat werkt ook wel, het gaat hier dat als windows xp autoplay gebruikt ik zelf wil kunnen aangeven welk programma hij hiervoor gebruikt.:?

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Okee, het is inderdaad een kick van een zeer oude post, maar desondankt denk ik dat het nuttig is om mijn oplossing+vraag hier te posten, in plaats van een nieuw topic te openen.

Ook ik wilde een programma toevoegen aan de AutoPlay-feature van WindowsXP (zie eerste post in dit topic). Ik wil dat als ik een Audio-CD in mijn cdromspeler plaats, Windows dan automatisch ExactAudioCopy (om CDs mee te rippen) start.

ExactAudioCopy staat echter niet in de keuzelijst van AutoPlay-mogelijkheden (Play AudioCD, Open Folder, Take No Action, etc).

Met behulp van deze site heb ik in de registry het een en ander toegevoegd.
En tot mijn verbazing (aangezien ik niet erg veel ervaring heb in het aanpassen van de registry) werkt het.

Echter...en nu komt mijn vraag....als het programma reeds geopend is, omdat ik een CD geript heb, en ik plaats een andere CD in de speler, dan wordt het programma nog een keer geopend. M.a.w. ik heb ExactAudioCopy dan twee keer draaien. Hoe kan ik nu (in het registry) aangeven dat als het programma al actief is, het dan niet nog een keer moet openen?

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bedankt voor het posten van deze oplossing! :)

Voor je vraag - ik zou niet weten hoe / of dat mogelijk is - ik gok van niet aangezien dat meestal features zijn die programma's zelf regelen :)

Je zou misschien op zoek kunnen gaan naar een aparte utility die jouw programma (ExactAudioCopy) maar een keer opstart :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [XP] in de titel, ook even wat info toegevoegd.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Het kan met Tweakui van Microsoft zelf. Hiermee kun je autoplay handlers toevoegen ( jammer genoeg kun je niet de standaard Windows handlers verwijderen), en kun je aangeven welke gelden voor wat voor bestandstype.

In Tweakui kun je het vinden in "My computer"->"Autoplay"->"Handlers"

link naar Tweakui op de Microsoft site : http://www.microsoft.com/...owertoys/xppowertoys.mspx

• Deegroller
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:02:
Het kan met Tweakui van Microsoft zelf. Hiermee kun je autoplay handlers toevoegen ( jammer genoeg kun je niet de standaard Windows handlers verwijderen), en kun je aangeven welke gelden voor wat voor bestandstype.

In Tweakui kun je het vinden in "My computer"->"Autoplay"->"Handlers"

link naar Tweakui op de Microsoft site : http://www.microsoft.com/...owertoys/xppowertoys.mspx
Dat is inderdaad een makkelijkere manier om het te doen, dan goochelen in de registry (zeker als je er weinig verstand van hebt). Thanks!! ;)

Maar het neemt niet weg dat (in mijn geval) EAC toch 2x wordt opgestart, na het laden van een 2e CD. Iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Deegroller schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:15:
[...]

Dat is inderdaad een makkelijkere manier om het te doen, dan goochelen in de registry (zeker als je er weinig verstand van hebt). Thanks!! ;)

Maar het neemt niet weg dat (in mijn geval) EAC toch 2x wordt opgestart, na het laden van een 2e CD. Iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen?
Is er misschien in dat programma een optie die aangeeft "do not allow multiple instances" ofzo? Of een parameter die het tweede dingetje in een queue of een ander tabje of iets dergelijks opent?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Deegroller
sanfranjake schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:24:
[...]

Is er misschien in dat programma een optie die aangeeft "do not allow multiple instances" ofzo? Of een parameter die het tweede dingetje in een queue of een ander tabje of iets dergelijks opent?
Nee, helaas. Niets van dat soort instellingen.

Als ik het programma handmatig open, en dan nogmaals handmatig open, krijg ik helaas ook een 2e window met dus hetzelfde programma.

Als ik echter bijv. Winamp open, en daarna nogmaals open, dan opent zich géén 2e versie van winamp. Waarom, en welke instellingen zijn daarvoor verantwoordelijk (in registry?), wordt voorkomen dat winamp zich geen 2 keer opent?

Verwijderd

Deegroller schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:48:
[...]

Nee, helaas. Niets van dat soort instellingen.

Als ik het programma handmatig open, en dan nogmaals handmatig open, krijg ik helaas ook een 2e window met dus hetzelfde programma.

Als ik echter bijv. Winamp open, en daarna nogmaals open, dan opent zich géén 2e versie van winamp. Waarom, en welke instellingen zijn daarvoor verantwoordelijk (in registry?), wordt voorkomen dat winamp zich geen 2 keer opent?
Dat is geen algemene instelling, maar wordt door ieder programma zelf afgehandeld. Kun je verder niets aan doen. Misschien dat je op het net er een apart tooltje voor kunt vinden.
Pagina: 1