Pc start niet op...ineens niet meer...

Pagina: 1
Acties:

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025
Gister wil ik mijn pc aandoen en toen gebeurde er helemaal niks...allleen me fans gingen aan en de power led ging branden.
Mijn monitor bleef ook in de standby stand.
Ik snap hier niks van omdat het zo ineens kwam.
De vorige keer had ik precies hetzelfde probleem na een bios flash, maar toen heb ik het opgelost door 3 uur lang het batterijtje eruit te halen. En toen startte ie weer op.

Maar dit keer niet. Ik heb vannacht de hele nacht me batterijtje eruit gehaald, van vanochtend gebeurde er nog steeds niks.
Ik had gisteravond ook al geprobeerd een uur het batterijtje eruit te halen maar dat mocht niet baten.

Heeft iemand een suggestie met wat het probleem zou kunnen zijn? Het is echt ineens..'s middags deed ie het nog gewoon.

Kom alsjeblieft niet met "search", want ik heb daar gezocht, maar er is zoveel te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie...(als je wel "search" roept geef dan ook even een zinvolle link erbij...)

Ik hoop dat iemand een zinvolle suggestie heeft.
Thanks!!!

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Roellie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02-2021

Roellie

How' you doin'?

ik heb hetzelfde probleem gehad...bij mij was m'n proc kapot!

I may be Nuts, but most people call me Mars

• NiMu83
Op maandag 19 november 2001 09:39 schreef Roellie het volgende:
ik heb hetzelfde probleem gehad...bij mij was m'n proc kapot!
ja maar dat kan toch niet ineens...de proc kan toch niet ineens kapot zijn?

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Op maandag 19 november 2001 09:34 schreef Windhoosje het volgende:
Kom alsjeblieft met "search"
:?

Asje? :)

Alle apparatuur kan ineens kapot gaan dus waarom zou je proc niet ineens kapot kunnen zijn dan? Dat gebeurt nou eenmaal.

I'm not as think as you stoned I am

• NiMu83
Op maandag 19 november 2001 09:46 schreef WooK het volgende:

[..]

:? :)

Alle apparatuur kan ineens kapot gaan dus waarom zou je proc niet ineens kapot kunnen zijn dan? Dat gebeurt nou eenmaal.
check edit...tis nog vroeg he! :P

Maar ik heb dit probleem de vorige keer ook gehad na een bios flash...Het is precies hetzelfde als de vorige keer...

Verwijderd

geeft je voeding nog wel spanning ? zo niet probeer ff met een fohn in je voeding te blazen.. eventjes maar ,kan zijn dat je voeding te koud is.. heb ik ook last van.. :(

suc6

Verwijderd

Of je MoBo is dood. Dat wordt sleutelen of naar de winkel.

• NiMu83
Op maandag 19 november 2001 09:53 schreef DRG het volgende:
geeft je voeding nog wel spanning ? zo niet probeer ff met een fohn in je voeding te blazen.. eventjes maar ,kan zijn dat je voeding te koud is.. heb ik ook last van.. :(

suc6
hij geeft gewoon spanning want alle fans gaaan draaien en de power led gaan aan, en de led op me moederbord...

• NiMu83
Op maandag 19 november 2001 09:54 schreef timotee het volgende:
Of je MoBo is dood. Dat wordt sleutelen of naar de winkel.
Ik zal vanmiddag wel effe alles eruit halen op de mb, proc, mem en videokaart na...

Verwijderd

bij mij was bij hetzelfde probleem "in één keer" m'n moederbord naar de klote...

• zyberteq
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Dat batterijtje hoef je er niet zolang uit te houden hoor. hoogstens 10 secs

Misschien je geheugen of je CPU die verkeerd geklokt is?
bij geheugen ff een ander reepje pakken, of andere combinaties doen als je meerdere reepjes hebt.

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Mijn pc startte gisteren nadat ik 'm ff uitgezet had ook niet meer op... ff stroom van de voeding, minuutje wachten en stroom weer erop... en hij deed het weer... (ik heb volgens mij een keer iets bij m'n voeding doorgebrand met een experiment om m'n extra fans eens uit te zetten :P )

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 17:12

AzzKickah

06-CENSORED

Misschien dom, maar is je monitor niet kapot? Ik heb gehad dat ik mijn PC aandeed, monitor aan, en toen niks. Alles was aan, fans en zo ook aan, ledjes ook. Maar ik hoorde mijn HD ratelen (is nie zo'n stille :P ) dus ik wist zeker dat mijn PC het nog deed. Monitor was kapot. :)

Verwijderd

Misschien kan je met een jumper op je mobo je bios resetten.
Check anders ff je videokaart en je geheugen.Suc6

Verwijderd

Boot ie voor de rest wel? Krijg je geen beeps enzo?

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 19:55
Had 'm net aan de telefoon.. Hij had zn hele pc al opengehaalt enzo maar werkte nog steeds niet.. Hij gaat 'm nu dus waarschijnlijk maar laten repareren.. of heeft iemand anders misschien nog ideeën of suggesties?

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 03:57
hij heeft niet verteld of ie nog geluid maakte, as da zow is denk ik iig dat de videokaart of de monitor is.

Verwijderd

Tja je proc. is wel geoc-ed, dus als je zegt dat er niets vreemds mee is, dan heb je het verkeerd.
Als je de stroom eraf haalt en daarna alle polen van de voeding met de aarde verbind en de pc 20 sec laat leeglopen heb je eventueel een kans dat hij het weer gaat doen, zoniet, dan euhmmmmm moet je eventjes gaan testen waar allemaal nog stroom loopt e.d.

• NiMu83
Op maandag 19 november 2001 15:30 schreef mrjoint het volgende:
hij heeft niet verteld of ie nog geluid maakte, as da zow is denk ik iig dat de videokaart of de monitor is.
Ik heb hem dus gisteren meteen weggebracht, want ik heb toch garantie >:)

Maar hij maakte dus totaal geen geluid enzo...ook mijn hd begon niet te ratelen...
vreemd gedoe...ik vertel wel wat er mee was als ik hem terugkrijg...

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
zit je ide kabel gewoon scheef :s

heb ik heel vaak dan hoor ik ook niks en start ie nie op
Pagina: 1