Toon posts:

[lcd] schermpje uit autotelefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een klein lcd'tje uit me vaders oude autotelefoon gesloopt, om te kijken op ik deze op me compu kan aansluiten, er zitten 2 chips op die de lcd aansturen, 2x de philips pcf2111t (zie http://www.ryston.cz/pdf2/pce2111.pdf)
kan ik deze gebruiken?
op pagina 8 van die pdf staan de in/output gevalletjes (8>

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 13:37

chromeeh

the Gnome

Tuurlijk wel.... Je hebt toch het aansluit schema?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

als ie een 4 of 8 bits interface heeft wel
maar zo te zien heeft ie een seriel ingang

Verwijderd

Topicstarter
dus het kan niet?

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 09:36 schreef LAuWe het volgende:
dus het kan niet?
jawel vast wel jou lcd heeft een seriele ingang de vraag is alleen hoe je hem moet initalizeren maar dat zou je uit die pdf moeten kunne opmaken heb er maar ff snel overheen gekeken

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
Ja ik zou wel eens willen weten ook of dat wel kan zon ding uit een oude telly slopen en dan dat hij het dan ook doet? ik heb nog een oude gsm, pocketline grips mischien ken ik daar ook die lcd uitslopen...

moet ie wel 8 of 4 bits zijn jah maar volgens mij is dat wel zo bij een gsm of niet?

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 09:38 schreef artecman het volgende:
Ja ik zou wel eens willen weten ook of dat wel kan zon ding uit een oude telly slopen en dan dat hij het dan ook doet? ik heb nog een oude gsm, pocketline grips mischien ken ik daar ook die lcd uitslopen...

moet ie wel 8 of 4 bits zijn jah maar volgens mij is dat wel zo bij een gsm of niet?
by een gsm zit de controller meestal op de hoofdprint van de gsm alleen by somige nokia's zit op op de lcd zelf maar zelfs dan zitten er meestal zo'n 20 pinnetjes aan

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
dus dat kan niet? is er ergens een how to over ofzow?? thx! :)

Verwijderd

Topicstarter
er zitten 2 van die chippies op, en die hebben allebei een stuk of 40 pootjes. dus of het gaat niet of het word extreem ingewikkeld
Pagina: 1