Toon posts:

dreamcast info

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waddup,

voor de duidelijkheid, dit is geen dreamcast dood of niet dood topic .. toch zou ik graag wat algemene info willen hebben voordat ik hem koop :

- moet ik dat ding laten ombouwen of niet ? en zo ja, is dat een chip of een swapdisc en waar kan ik dat dan laten doen ?
- zijn (oude) games nog goed verkrijgbaar ( desnoods backups ) ?
- memory card noodzakelijk ?? eventuele andere hw die ik erbij moet kopen
- goeie site met info over de mogelijkheden (divx/vcd/mp3)

anyone ?

Verwijderd

Met een bootdisk die je van het Internet kunt downloaden kun je gekopieerde en import games spelen, de meeste gekopieerde games zijn zelf bootable, dus daarbij heb je de bootdisk niet meer nodig.

Een Memorycard zou ik er wel bijkopen, je kunt anders nix saven he, denk daarbij niet alleen aan saved games, maar ook aan instellingen en high scores.

Divx kun je niet afspelen op de Dreamcast, wat sommige n00bs ook mogen zeggen, vcd en mp3 daarentegen kun je wel gewoon afspelen met software die je kunt downloaden v/h internet.

Ook zijn er al veel emulatoren voor de Dreamcast te vinden, en dan bedoel ik emulatoren die op de Dreamcast draaien, dus bijvoorbeeld de NES of SNES op je Dreamcast.

kijk hier maar 's :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-02 21:53

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhm george, dat soort sites bevatten een hele hoop illegale zooi, dus een linkje ernaartoe is een no go.

Verwijderd

Oh sorry, ik wist niet dat die site illegaal was. Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/sad/nixweiss.gif

Sorry.

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx george, maar ik hoef hem dus niet te laten ombouwen ofzo ?? ( of heeft dat met de versie van je dreamcast te maken ??

Verwijderd

Je kan een bootdisc downen van internet, dus je hoeft het niet te laten ombouwen :)

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Ik weet welke site daarboven opgegeven is, en die is echt niet illegaal. Er staan toch geen roms op en zo. So what's the prob.? Dreamcasts na Januari 2001 kunnen geloof ik geen CDR formaat meer lezen, vanwege die "illegale" emu's en back-up's.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan een nieuwe te halen, dus waarschijnlijk na jan., dus wat is er dan aan te doen ?? aan die beveiliging

en nog over die games, zijn die nog goed verkrijgbaar ( orgineel en backups )

sites met info kunnen ook per email s_dope187@yahoo.com

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Een maat van me heeft pas ook eentje gekocht en die speelt gewoon backups...heb ook nergens gelezen dat er mensen het probleem hebben...dus misschien is het uiteindelijk niet erin gebouwd.....

En over de spellen...het aantal zaken dat ze verkoopt loopt sterk terug...free record shop heeft ze al (bijna) niet meer...en backups...tsja....als je een beetje zoekt is alles wel te vinden......

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Op maandag 19 november 2001 10:33 schreef hortical_don het volgende:
ik ben van plan een nieuwe te halen, dus waarschijnlijk na jan., dus wat is er dan aan te doen ?? aan die beveiliging

en nog over die games, zijn die nog goed verkrijgbaar ( orgineel en backups )

sites met info kunnen ook per email s_dope187@yahoo.com
Nou weet ik even niet zeker of de Dreamcasts die hier zijn gereleased ook geen CDR formaat kunnen lezen. Ze waren of alleen in de VS uitgebracht of alleen in Japan. Dus op zich weet ik niets zeker iig. Maar kijk toch maar uit wilde je nog emu's en back-ups draaien.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

nee ze kunnen het allemaal lezen hoor die cd,r
wodrt niet meer geweizigt door sega

Verwijderd

Hi,

Ik heb nog een Dreamcast liggen hiero met 4 controllers en 125 games erbij!
Kopen?? B-)

Verwijderd

En die 125 games zijn allemaal legaal zeker? :+

Verwijderd

Mijn dreamcast begint het te begeven. Soms moet ik hem namelijk wel 5 tot 10 keer aan douwen voordat hij wil opstarten, anders krijg ik gewoon naar een poosje een wit scherm met dreamcast logo en dan doet hij het niet meer. Zwaar KuT, weet iemand waar dit aan kan liggen??

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
had ik bij mijn saturn ook

waarschijnlijk is de lens versleten

kan wel voorkomen

bij mijn dc heb ik er nog geen last van

(gelukkig maar)

"If u do something do it with style, or do it at all."

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 12:24 schreef jazzVL het volgende:
had ik bij mijn saturn ook

waarschijnlijk is de lens versleten

kan wel voorkomen

bij mijn dc heb ik er nog geen last van

(gelukkig maar)
Is het niet, heb al eens een andere GD-ROM unit geprobeerd, maar was geen oplossing.

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 09:04 schreef akidomaster het volgende:
Hi,

Ik heb nog een Dreamcast liggen hiero met 4 controllers en 125 games erbij!
Kopen?? B-)
Wat moet je ervoor hebben?

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-02 17:42
ja, wat wil je ervoor hebben.... ik bied een geeltje meer dan de vorige ;)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:54

Nicap

Tsssk....

Weet iemand nog een shop waar dreamcasts verkocht worden?
Heb ook wel intresse voor zo'n apparaat als ie niet te duur is.
Heb al rondgekeken hier in Meppel, maar kan geen shop vinden die die consoles nog heeft/verkoopt.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 17:44 schreef Nicap het volgende:
Weet iemand nog een shop waar dreamcasts verkocht worden?
Heb ook wel intresse voor zo'n apparaat als ie niet te duur is.
Heb al rondgekeken hier in Meppel, maar kan geen shop vinden die die consoles nog heeft/verkoopt.
De DC wordt bijna nergens meer verkocht. he is gone :(

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik had er een besteld bij Futurezone maar ik hoorde helemaal niks van die gasten. Heb daarna de boel maar weer gecancelled, omdat ik op marktplaats een leuke tegenkwam.
Ik moet eigenlijk alleen nog een keer een VMU zien te regelen.

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:59
Wat kost ie dan..?????\

Of weet iemand waar ik um uit Amerika kan halen, daar waren ze nog maar 50 dollar ofzo..Is wel lekker goedkoop.. :):) Hier in NL overal nog 300 piek, onee 136.13 euro :) en daz toch wel een beetje aan de prijzige kast voor dat dingetje... Hoop dat iemand me een site kan geven...

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij futurezone in de winkel zelf heb ik geen dreamcast dozen meer zien staan.... wel games...dus denk dat ze door de voorraad heen zijn :?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik denk dat ze in NL allen nog maar tweedehands te krijgen zijn. Mischien dat ze in engeland of frankrijk nog wel nieuwe hebben?

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Als je nog een DC wil hebben bel dan als de sodemieter Replay, met een beetje geluk hebben ze er nog. Het was de enige zaak waar er nog 1 kon krijgen...

Voor games mot je niet downloaden maar ff langs een paar goede adresjes. Mediamark in rotterdam alexander bijv. Alle DC games daar voor een prikkie. DC is in principe dood dus games kosten geen fluit meer. Waarom illegaal als legaal amper nog wat kost?

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Pagina: 1