Installatie Windows via het netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wdulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik wil graag mijn Windows XP op het bedrijfs netwerk zetten. Om nou voor idereen een nieuwe cd te gaan copieeren zie ik niet echt zitten. Wij hebben van microsoft een volume license gekregen dus met licenties zit het goed. Hoe kan ik er voor zorgen dat de gebruikers via een opstart flop het netwrerk kunnen bereiken en dus ook bij de installtie bestamnden kan komen. Graag jullie hulp bij voor baat dank

Ja je weet het niet

• wdulli
niemand????please help

Ja je weet het niet

• _Zedd_
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kijk eens op de support site van Microsoft :

How the Remote Installation Boot Disk Works

Jammer alleen dat deze optie hardware beperkt is :(

Mocht dat niet helpen dan zou je op NT FAQ moeten zoeken.

GMT-8

Verwijderd

En jij bent sysadmin? >:)

Zonder gekheid: gewoon een upgrade kan je makkelijk via het netwerk laten verlopen.
Gewoon je CD-Rom op de server sharen, CD opstarten, klaar is kees.

Via DOS kan het ook, alleen zal je met een aantal drivers je netwerk in DOS moeten opstarten. Heb je toevallig meerdere netwerkkaarten, dan kan je wel even zoet zijn.

In ieder geval heb je voor DOS je LSL en IPXODI commando's nodig, samen met het correcte netwerkkaart bestandje.
Niet echt een aanrader lijkt me.

• wdulli
Ik ben geen sysadmin ik moet alleen Windows XP uitrollen.
Ik wil alleen niet windows 30 keer copieren. Ik zag nu dat je een ris server nodig had.
Dacht dat het makkelijker kon want dat ging wel makkelijker toen een keer met win9x clients :)

Ja je weet het niet

• _Zedd_
  • Niet online
Als het allemaal dezelfde computers zijn dan zou je een image kunnen maken van een geslaagde pc en dan op de andere de image zetten (en natuurlijk netwerkinstellingen even corrigeren).

GMT-8

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Als je een Win 2000 server hebt is het erg makkelijk, je kunt daarop remote installation service installeren, gaat via een wizard dus er kan eigenlijk weinig mis gaan.

Je zult een floppy nodig hebben en een NIC die remote install kan doen maar da's tegenwoordig niet zo'n probleem.

Hou er wel rekening mee dat het een stuk langzamer gaat als de cd gebruiken.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 10:46 schreef _Zedd_ het volgende:
Als het allemaal dezelfde computers zijn dan zou je een image kunnen maken van een geslaagde pc en dan op de andere de image zetten (en natuurlijk netwerkinstellingen even corrigeren).
Ja, HALLO!!!!!

Dat werkt dus niet. Iedere pc krijgt zijn eigen ID er zit altijd wel verschil in een pc en windows XP kijkt naar ieder detail in de HW...

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 10:53 schreef speedysplaza het volgende:

[..]

Ja, HALLO!!!!!

Dat werkt dus niet. Iedere pc krijgt zijn eigen ID er zit altijd wel verschil in een pc en windows XP kijkt naar ieder detail in de HW...
ook een goedemorgen , vooral voor degene die nog niet wakker zijn... als je de pro edition hebt kun je gewoon images maken . hebbik ook al gedaan met laptops

• wdulli
ik heb ook de volume licensies versie dus volgens mij is het dan zoiezo makkelijker zonder dat id gezeik

Ja je weet het niet

• _Zedd_
  • Niet online
Bij Win98 maakte ik vroegen een complete install, met software (office etc) en net voordat ik een image maakte sloopte ik alle gedetecteerde hardware uit windows.
Na het terugzetten van Win98 moest alles gedetecteerd worden, x keer rebooten :r en daarna werkte alles goed. :)

edit:
Zorg er dan wel voor dat de install dir bij de image staat en dat win deze dir al kent, scheelt ook weer tijd.

Onder NT heb ik dit nooit geprobeerd, vooral vanwege de verwachte problemen met de HAL.

PS: dit deed ik dus als niet alle computers dezelfde HW-config hadden

GMT-8

Pagina: 1