Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Help] Telefoonnummers uit expirede sim halen?

Pagina: 1
Acties:

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Ik heb, net als zo'n beetje de hele Universiteit Twente zo'n siemens c35i. Vandaag moet ik m'n nieuwe simkaart ophalen, omdat ik een nieuw abbo krijg.
Sinds vanmorgen is m'n telefoon uit, en ik kan 'm niet meer aanzetten. Waarschijnlijk is dat dus omdat m'n vorige abbo vandaag ophoudt. Ik heb alleen 1 probleempje: m'n telefoonboek!! Hoe krijg ik het nu nog voor elkaar om die nummers uit m'n telefoon te krijgen?

Siditamentis astuentis pactum.

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-10 14:03
Als je hem niet meer aan kan zetten ligt dat niet aan het stopzetten van je prepaid of je abo. In dat geval kun je namelijk nog gewoon je telefoon aanzetten alleen je zult geen netwerk krijgen. Waarschijnlijk ligt het dus ergens anders aan.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:46
als je nummers in je telefoon stonden, staan ze daar nu nog. Als je zoals ik al je nummers op je sim bewaarde, dan ben je die nu kijt.

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 08:46 schreef Wceend het volgende:
Als je hem niet meer aan kan zetten ligt dat niet aan het stopzetten van je prepaid of je abo.
Hmmz.. 'k heb de telefoon gisterochtend nog opgeladen. Naja.. ik zal zo even kijken of een collega een oplader heeft die past.

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 10:45
zoiets had ik ook..had een kpn prepaid kaart en heb mijn nr laten overzetten naar een abonnement..ik kon mijn tellie met die simkaart nog wel aanzetten maar had geen netwerk meer..maar m'n nummers stonden er nog wel in..alleen moest ik ze gaan overtypen in m'n andere telefoon :(

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:55

DataCopy

Dum vita est spes est

Soms, en dat ligt aan de telefoon, zijn er wel functies waarmee je de telefoonnummers op je sim kunt overplaatsen naar je telefoon..... en dat wil nog wel eens helpen ;)

Alleen, je telefoongeheugen mag niet al vol zijn, je telefoon moet het ondersteunen enz. enz.
Maar 'normaal' gesproken zou het geen probleem moeten geven

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-10 14:03
Op maandag 19 november 2001 08:53 schreef bartmen het volgende:
zoiets had ik ook..had een kpn prepaid kaart en heb mijn nr laten overzetten naar een abonnement..ik kon mijn tellie met die simkaart nog wel aanzetten maar had geen netwerk meer..maar m'n nummers stonden er nog wel in..alleen moest ik ze gaan overtypen in m'n andere telefoon :(
neem dan een datakabel of doe het via infrarood. Of anders kun je de oude sim in je nieuwe telefoon stoppen en die kopiëren naar je telefoon geheugen.

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 08:53 schreef bartmen het volgende:
alleen moest ik ze gaan overtypen in m'n andere telefoon :(
Nou.. dat opschrijven en overtikken was nog niet zo'n probleem geweest.

Ik heb net even de batterij van iemand anders erin gestopt, en dat kreng wil nog steeds niet aan. Dat stelletje oksels van KPN heeft dus gewoon m'n telefoon gedisabled. Ik kan dus niet meer bij m'n gegevens.

Morgen haal ik m'n nieuwe simkaart, en ik ga niet weg voordat ik m'n stuff (SMSen, telefoonboek, etc.) terug heb.

Verwijderd

Hoho, het lijkt me sterk dat KPN je tel. geslooopt heeft...op afstand :?

ik denk dat hij gewoon defect is op een of andere manier.

De nummers moet je trouwens gewoon van de kaart kunnen halen.

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Telefoon disabelen? lijkt me sterk, sterker nog vrijwel onmogelijk. Dus is het waarschijnlijk een ander probleem..... doet ie echt helemaal niets meer?

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 09:11 schreef psxfan het volgende:
Hoho, het lijkt me sterk dat KPN je tel. geslooopt heeft...op afstand :?

ik denk dat hij gewoon defect is op een of andere manier.

De nummers moet je trouwens gewoon van de kaart kunnen halen.
Volgens mij zorgt m'n SIM ervoor dat m'n telefoon niet aan kan, omdat 't abbonnement verlopen is. Maar goed, er komt net iemand online die ook zo'n abbo bij de Universiteit Twente heeft, ik vraag wel ff om zijn telefoon ook uit staat.

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 09:12 schreef DataCopy het volgende:
doet ie echt helemaal niets meer?
Hij staat uit, en wil niet meer aan. Ook niet met een verse batterij. 't Zou toch een sterk verhaal zijn dat 't ding er precies de brui aan geeft op de dag dat het abbonnement afloopt.

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Zoiets valt keuring binnen de wetten van Murphy hoor ;)

Maar dat je sim verlopen is wil absoluut niet zeggen dat je telefoon niet meer zou werken. Je zou altijd bijvoorbeeld nog 112 moeten kunnen bellen, zelfs als er geen SIM inzit..... (ja duh natuurlijk niet als de batterij leeg is, voor de slimpies onder ons met te veel vrije tijd om een maandagmorgen ;) )

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 11:22
Je kan bij de meeste mobiele telefoons inderdaad niet de SIM-kaart uitlezen wanneer deze niet meer geldig is.

Ericsson vormt hierop een positieve uitzondering. Zoek iemand met een T18s of hoger en gebruik die telefoon om de nummers te kopiëren.

Andere oplossing. Ga naar je telefoonzaak, daar hebben ze een SIM-readertje aan de computer hangen (zo niet, ga naar een andere telefoonzaak!!!)

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 09:23 schreef 2nra het volgende:
Je kan bij de meeste mobiele telefoons inderdaad niet de SIM-kaart uitlezen wanneer deze niet meer geldig is.
Phew.. dat stelt me dan weer enigszins gerust. Want ik had ook al aan Murphy gedacht ;)
Ik hoop dat er bij de uitreiking van de nieuwe simkaarten de mogelijkheid aanwezig is om je gegevens te backuppen :)

Ik zal zo nog eens kijken of er een collega rondloopt met een Ericsson. Lijkt me sterk dat dat bij KPN Research :7 niet het geval is.

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Op maandag 19 november 2001 09:23 schreef 2nra het volgende:
Is imho groot gezwam. Tuurlijk, je vindt geen netwerk meer, maar hoe weet zo'n stomme sim nou, voordat hij contact heeft gemaakt met een paal: "hey, ik ben vandaag gedisabled, ik ga niet meer aan". Ik vind het een raar verhaal, temeer omdat ik er zelf (bij telfort en dutchtone in een Motorola koelkast en een 3310) nog nooit last van heb gehad.

Maar ik zou hem voor de zekerheid even ZONDER KAART aanzetten. Hij zou dan iets van: "controleer sim" ofzo moeten geven als inderdaad je kaart geblockt is. Doet hij dan nog steeds niets, is het echt je telefoon.

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Op maandag 19 november 2001 10:08 schreef LuCaS het volgende:

[..]

Is imho groot gezwam. Tuurlijk, je vindt geen netwerk meer, maar hoe weet zo'n stomme sim nou, voordat hij contact heeft gemaakt met een paal: "hey, ik ben vandaag gedisabled, ik ga niet meer aan". Ik vind het een raar verhaal, temeer omdat ik er zelf (bij telfort en dutchtone in een Motorola koelkast en een 3310) nog nooit last van heb gehad.
Als je een motorola timeport hebt en je abbo werkt niet meer kun je niet meer in het menu komen, geeft dan aan registration failed. Dit betekent dat op dat moment je telefoon het niet meer doet, een oplossing is om in een kamer te gaan zitten waar het netwerk niet kan komen en daar ff alles om te zetten. Waarschijnlijk als je ff de sim uit de telefoon haalt en er een nieuwe indoet dat dat probleem (het niet aangaan) opgelost is. Heb een tijdje geleden gehoort dat het een soort beveiliging is in telefoons maar of het echt gebruikt word weet ik niet.

edit:
typo

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

Ik heb hier ook nog 2 verlopen sim cards liggen en die kan ik (wat het adresboek betreft) gewoon gebruiken.
Ik heb nog nooit van een sim kaart gehoord die een tel kan weigeren aan te gaan. Verder heb ik ook nog nooit een SIM kaart gezien die na afloop van een abo niet meer leesbaar was. Er veranderd nl niets aan je sim kaart zelf, maar alleen in het systeem van KPN.
Je kan niet aan een sim kaart zien hoe lang het abo nog loopt. Zodra de SIM online probeert te gaan "komt ie erachter" dat dat niet meer mag van je provider.. verder niets. Lijkt me echt grote onzin dat ie zichzelf helemaal op slot kan gooien..

Belletje naar KPN lijkt me echter genoeg om dit verhaal te bevestigen!! Bellen dus!!

Wees consequent, maar niet altijd

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Nou.. dit geloven jullie niet :D

Ik heb even een andere simkaart geprobeerd, en dat ging niet. Ik stopte mijn eigen kaart er weer in, en NO GO natuurlijk. Toen heb ik de telefoon maar even laten stuiteren, en toen deed ie 't opeens weer. :D

Kortom: de ouderwetse klap-erop-methode heeft weer eens gezegevierd. :+

Ik ga nu even m'n telefoonnummers opschrijven :)

Verwijderd

Hoho....

KPN kan niet op afstand ff je tel. slopen!!!
Ik denk dat je tel. gewoon kapot is, en dat dat toevallig gelijk is met het afsluiten van je sim... :?

Niet meteennaar KPN wijzen...(vaak moet dat wel!)

Verwijderd

oeps...
hehe, kan iemand ff mn 2e post verwijderen.... |:(

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 13:38 schreef psxfan het volgende:
Hoho....

KPN kan niet op afstand ff je tel. slopen!!!
Ik denk dat je tel. gewoon kapot is, en dat dat toevallig gelijk is met het afsluiten van je sim... :?

Niet meteennaar KPN wijzen...(vaak moet dat wel!)
idd zou wat zijn als ze dat plots doen :+
de phone en sim staan los van elkaar :)

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 13:39 schreef psxfan het volgende:
oeps...
hehe, kan iemand ff mn 2e post verwijderen.... |:(
Gebruik de EDIT knop :)
Pagina: 1