Win98setup blijft hangen bij installatie op XP

Pagina: 1
Acties:

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-10-2025

Fritske

'Knowledge' is power

Topicstarter
Dit is misschien geen vraag voor dit forum, maar ik heb zelf het idee dat het aan de hardware ligt, dus dan moet ik goed zitten.

Ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe pc gekocht. Helemaal zelf in elkaar gezet. AthlonXp 1800+, 512MB DDR Apacer, Asus A7V266-E mobo, enz...

Het probleem is dat als ik windows begin te installeren hij er op een gegeven moment gewoon mee stopt. Ik heb wel nog beeld, maar het toetsenbord en de muis reageren niet meer. De CD-roms gaan wel nog open.

In de BIOS heb ik alles standaard laten staan. Dus daar kan het naar mijn mening niet aan liggen.

Op het moment dat ie gaat hangen hoor ik een klik achtig geluid. Ik heb in de BIOS naar de temp van de cpu gekeken, en die was op een gegeven moment 67,5 graden met een open kast. De koeler die erop zit is een Alpha PAL 6035 met Y.S. tech koeler. Kan het soms zijn dat de processor te warm wordt, en zich dan zelf uitschakeld? maar moet dan niet het hele systeem uitschakelen? En als dat zo is, hoe kan het dan dat ie zo warm is? heb ik de koelpasta niet goed genoeg aangebracht :?

Help...

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

• real_jd
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Misschien moet je eens proberen op een lagere kloksnelheid te draaien.

Verwijderd

zitten al je jumpers wel goed dan in je mobo ......

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 10:18 schreef cedeno het volgende:
zitten al je jumpers wel goed dan in je mobo ......
Het Asus bord heeft een jumperless modus. dus die staat ook ingeschakeld.

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 10:27
op welk punt blijft ie hangen?? telkens op de zelfde plek??

ik had het nml ook, gebeurde constant op het punt dat xp het netwerk initialiseerde. Netwerk kaarten eruit, en toen liep ie door!

dus als je ff kijkt op welk punt de installatie hangt kan dat een indicatie zijn voor het probleem!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Probeer het eens met fsb en mem op 100 ipv 133.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:03
Ik zou als ik jou was, alle kaarten die je niet nodig hebt eruit halen en dan installeren. (Netwerkkaart, geluidskaart, modem, enz)

Dus zo kaal mogelijk --> Alleen geheugen (net genoeg voor de installatie), 1 cdrom, enz.

suc6

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Topicstarter
Ik zal de kale installatie eens uit voeren. dus alles eruit...

Nog meer tips iemand? :?

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 11:01 schreef Fritske het volgende:
Ik zal de kale installatie eens uit voeren. dus alles eruit...

Nog meer tips iemand? :?
Ik zou als ik jou even controleren of je de koeler goed geplaatst hebt. d.w.z niet omgekeerd, met (niet teveel en niet te weinig) koelpasta of zo`n standaard plakkertje. Want 67,5 in je bios met open kast is echt veel te warm. Als je tegen de 60C aanloopt zit je al aan de hoge kant. De hoge temperatuur zou absoluut een reden kunnen zijn voor je vastlopers.

Ik zou als ik jou was beginnen met het lager brengen van de temperatuur, dan je bios flashen. Dan een schone boot(dus alleen je vga kaart) en zo stukje bij beetje er achter zien te komen wat problemen oplevert. Suc6

Verwijderd

Hoi ik heb het zelf ook gehad....

Win98se kon hij wel installeren maar winxp niet... heb toen mijn ddr geheugen omgeruild en heb daarna nooi geen problemen meer gehad... Dus het zou kunnen zijn dat je geheugen niet goed is winxp is erg gevoelig voor dat..

En ja die temparatuur is erg aan de hoge kant.. ik weet niet of je bios het goed aangeeft maar de mijne geeft +/- 40 graden aan met open kast..

Han

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 11:14 schreef pietersg het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou even controleren of je de koeler goed geplaatst hebt. d.w.z niet omgekeerd, met (niet teveel en niet te weinig) koelpasta of zo`n standaard plakkertje. Want 67,5 in je bios met open kast is echt veel te warm. Als je tegen de 60C aanloopt zit je al aan de hoge kant. De hoge temperatuur zou absoluut een reden kunnen zijn voor je vastlopers.

Ik zou als ik jou was beginnen met het lager brengen van de temperatuur, dan je bios flashen. Dan een schone boot(dus alleen je vga kaart) en zo stukje bij beetje er achter zien te komen wat problemen oplevert. Suc6
Ik denk dat ik dan te weinig erop heb gedaan. Ik zag nog een beetje van de core. Die zal wel helemaal bedekt moeten zijn.

Hoe zit het met de fan op de koeler. moet die blazen of zuigen?

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 11:27 schreef Fritske het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dan te weinig erop heb gedaan. Ik zag nog een beetje van de core. Die zal wel helemaal bedekt moeten zijn.

Hoe zit het met de fan op de koeler. moet die blazen of zuigen?
Je moet de hele core bedekken, maar met een zeer dun laagje.( 1-2 mm ofzo).

Je koeler moet blazen.

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:02
Wie zet er ook Windows 98 op een athlonXP ????

gooi daar snel WinXP of Win2k op :)

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 12:27 schreef pietersg het volgende:

[..]

Je koeler moet blazen.
Blazen in de zin van op de heatsink blazen, of van de heatsink af blazen?

(misschien wel een domme vraag)

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 12:34 schreef Fritske het volgende:

[..]

Blazen in de zin van op de heatsink blazen, of van de heatsink af blazen?
Op de heatsink blazen
Pagina: 1