Toon posts:

Fasttrack controller alleen als IDE uitbreiding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien krijg ik met dit kopje een reaktie.
Ik heb een Promise Fasttrack100 controller gekregen, helaas zonder manual.
Deze wil ik gebruiken om extra IDE poorten te krijgen.
Search, evenals de Promise site, leverde niets op.
Wat ik wil weten is of dit kan, en zo ja, hoe en of dit gepaard gaat met performance verlies.
Ik heb nu een ECS mobo en dat is nogal picky wat betreft drivers.
Raid 0 of 1 vind ik niet belangrijk, ik heb een tweede harde schijf alleen als backup van progs en files die ik bij een crash niet wil verliezen.
Mijn vorige topic kan weg, alleen weet ik niet hoe ik die moet verwijderen.
Als iemand mij kan helpen dan graag.

Verwijderd

ja dit kan, gewoon dat ding erin rossen, je zooi eraan hangen, en gaan met de banaan :)

Verwijderd

Waarom zou je ze niet stripen? Je raakt daardoor geen capaciteit kwijt en wint er snelheid mee.

Maar goed, het hoeft niet, je kunt ze gewoon aansluiten als losse drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reakties.
Ik kan niet stripen omdat het twee totaal verschillende HD's zijn.
Een Maxtor 20 gig 7200 en een Maxtor 30 gig 5400 toeren.

Verwijderd

Vraagje: werkt dit ook met meerdere HD's (van verschillende grootte) op een promise fasttrakkertje?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nog wil weten is, of er performance verlies ontstaat als je deze controller gebruikt om alleen het aantal IDE poorten te vergroten.

Verwijderd

Er zou een probleem kunnen zijn. Ik weet dat die Fasttrak 100(Lite) alleen in Raid-mode kan werken. Twee hd's wil ie dus alleen als raid-set zien, niet als single hd's. Ik heb wel es gelezen (waar weeknie) dat je er wel 1 hd als standalone op aan kunt sluiten.

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
De ervaring die ik heb met de fasttrack 100 kaartjes is dat er wel meerdere harde schijven op kunnen van verschillende groottes maar niet van verschillende merken laat staan verschillende snelheden. Performance verlies zul je niet krijgen alleen maar winst mits je de HD's op de promise zet en de CD-ROM etc. op de sec. IDE poort van je MoBo.
Verder krijg je de mogelijkheid om je hd's te mirroren (oid) etc.
Perfect kaartje...

\0/

Pagina: 1