2 Monitoren en goed voor games

Pagina: 1
Acties:

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019
Ik surf echt veel over het net, programmeer, chat, luister naar muziek en kijk naar films op mijn pc, veel al ook nog eens alles tegelijk.

Het zou meer dan handig zijn om het te verspreiden over 2 monitoren ik heb toch nog een monitor staan die ik niet gebruik.

Ik zie dat matrox dus van die kaartjes heeft, maar die doen het dan niet weer goed met games, dat doe ik ook vaak op me pc.

Zijn er dan nog meer kaarten die goeie support voor 2 monitoren heeft of kan ik ook gewoon naast me bestaande agp een andere kaart pluggen en dat ik dan ook gewoon 2 monitoren kan gebruiken

thunderstruck

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Radeon 7500 does the job.
Maar ik weet nie hoe snel die kaart moet zijn. Misschien zijn er nog snellere....
Uiteraard kun je er nog een andere kaart naast prikken. Neem geen superoude PCI kaart, die ondersteunen die 2 monitoren ellende niet en zijn dan de primaire videokaart en dat is om te braken.

• Chandler479
Ik heb er nu een riva tnt2 inzitten, gaat dat dan problemen geven als ik er nog zo een bij pleur, dat ze dan een en dezelfde driver gaan gebruiken ofzo?

thunderstruck

Verwijderd

tnt2 is wel oud nowadays... een radeon 7500 ondersteunt dual monitor en is te vergelijken met een gf2 wat snelheid betreft. Ik denk dat dit precies is wat jij zoekt niet te duur etc goede 2d...

• Chandler479
een radeon 7500 heeft dual monitor support? dus een dh ofzo of een verloopstukkie en hij werkt dan ook goed in windows, zodat ik ze echt los van elkaar kan gebruiken>

thunderstruck

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 14:57
http://www.ati.com/na/pages/products/pc/hydrademo/choose.html

Info over de dual monitor support van de ATI`s de 7500 en de 8500.

Verwijderd

dvi en dsub uitgang... op dvi zet je dan een verloopje

Een geforce2 MX ondersteunt btw ook dual monitor maar erg beperkt en is bovendien wat langzamer dan de 7500. Je hebt ook een radeon 8500 die ondersteunt ook dualmonitor en is ook goed in 3d (geforce3 speed) maar is wat duurder (675).

De 7500 gaat voor ongeveer 400 gulden over de toonbank.

Je kan natuurlijk ook een pci kaartje er naast zetten maar je tnt2 is zowiezo wel aan vervanging toe.

Oh ja als je echt goed gebruik wil maken van dual monitor zet dan w2k of xp erop.

• Chandler479
nah geen zin in xp, pleur er wel 2k op ofzo

thunderstruck

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Gewoon een ouwe PCI op de kop tikken...

Ik heb een GF1 DDR met een Voodoo 3 PCI... werkt perfect als combo...

Verwijderd

ja maar hij heeft een tnt2.. dat zuigt man :)

• Chandler479
Ja ik weet het ! shit je hoeft het er niet in te wrijven, ik zie bij pricewatch ook een ati radeon 7500 maar dan van club3d. Die is flink goedkoper dan de ati versie, is dat ding wel goed ofzo? Of is het echt een kutding zoals de naam doet vermoeden?

http://www.tweakers.net/pricewatch/21997

thunderstruck

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Hehe..

het blijft z'n eigen keus/budget..

maaruh, een tnt2 Vanta 16 mb zuigt... een Ultra met 32 mb gaat dan nog wel....

Verwijderd

lagere clockspeed zie ook t.net frontpage: http://www.tweakers.net/nieuws/19218

dat is dan toevallig powermagic maar ik denk dat het ook van toepassing is op de club3d

Verwijderd

ik heb een GeForce 2Mx-400 64 MB, als standaard op een 19" DELL scherm, en een 2de PCI S3 Virge die ik nog had liggen (oud) op een (oude) 14" monitor die ik nog had staan, Windows XP ondersteund standaart Twin View (ik heb horen zeggen Windows 98 ook al) en ik heb die 2de pci+scherm gewoon bijgeplaats, en alles was al ingesteld, dit is een goedkope en toch goede oplossing, op mijn 1ste scherm speel ik games, surf ik, speel ik film, en op mijn 2de scherm chat ik, icq staat erop, en winamp, (zwakke kaart+scherm, maar het werkt eigenlijk perfect, zonder enige schokken of iets (ik denk dat de CPU-snelheid hier ook mee te maken heeft...) ZEER handig en toch MEGA-BANGELIJK goed :) het is echt relaxen, met zo'n twin view, ik heb het ook nog maar 2 dagen en kan nu al niet meer zonder... 8-)
Op maandag 19 november 2001 03:23 schreef Chandler het volgende:
Ik surf echt veel over het net, programmeer, chat, luister naar muziek en kijk naar films op mijn pc, veel al ook nog eens alles tegelijk.

Het zou meer dan handig zijn om het te verspreiden over 2 monitoren ik heb toch nog een monitor staan die ik niet gebruik.

Ik zie dat matrox dus van die kaartjes heeft, maar die doen het dan niet weer goed met games, dat doe ik ook vaak op me pc.

Zijn er dan nog meer kaarten die goeie support voor 2 monitoren heeft of kan ik ook gewoon naast me bestaande agp een andere kaart pluggen en dat ik dan ook gewoon 2 monitoren kan gebruiken

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Ik heb ook een TNT2 en ben er blij mee! Ik game toch weinig...

Daarnaast heb ik een PCI diamond stealth III S530 voor de 2e monitor. Werkt perfect in windows 98 en win2k en is goedkoop!

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Toch vindt ik het niet alles, heb zelf support voor drie monitoren op mijn computer, maar tijdens gamen zijn de twee andere monitoren niet te gebruiken en tijdens het film kijken en dan op het andere venster klikken, wordt je steeds uit fullscreen gegooit en moet ik films in een venster steeds tot de max gaan resizen. Heeft iemand hier een oplossing voor???
Pagina: 1