Tsja de topic zegt al vrij veel, ik ben dus op zoek naar een bordje met een KT266A chipset die de meeste OC opties bied maar onder de 400 piekies ligt kwa prijs. Verder moet alles natuurlijk wel ok zijn, dus lekker snel en toch stabiel, liefst wat leuke dingetjes extra onboard, maar RAID hoeft niet, heb maar 1 HD en geen centen voor meer. Als ik RAID wil dan kijk ik tegen die tijd wel weer.
Graag ook vermelden wat dat bordje psies aan opties bezit kwa OC en extra's:
-Divider instelbaar: 1/1 1/2 1/3 1/4 1/5
-Multiplier instelbaar
-Voltage CPU instelbaar: liefst zo ver mogelijk
-Voltage RAM instelbaar: idem
-voltage AGP instelbaar: idem
-voltage IO instelbaar: idem
-FSB instelbaar: in stapjes van 1 MHz van 100 tot veel
-RAM timings instelbaar
-RAM interleaving instelbaar
dat zijn zo ongeveer de opties die belangrijk zijn voor OC'en of is er eentje overbodig/te kort?
Ik dacht zelf aan een bordje van GiGaByte wat maar 330 piekies is, maar deze heeft veel van de opties niet, hoe zit dat met het bordje van EPOX? ik kan de site niet opkomen dus kan het niet zien
MSI is over het algemeen wel leuk maar meestal net niet HET voor OC'ers door het ontbreken van sommige opties, is dit hier ook weer het geval (K7T PRO II met KT133 chipset meeste erg veel ram instellingen) Of hebben ze hun OC leven verbeterd?
nF420 ziet er wel erg leuk en snel uit maar helaas kan ik daar de centen niet voor op tafel brengen, en ik vind het een beetje zonde om 550 piek op tafel te leggen voor een bord waarvan ik de extra dingen die geld kosten niet gebruik (de grphics core hoef ik niet, en ik heb al een leuek geluidskaart) En het prestatie verschil met KT266A is nou ook weer niet zo groot dat ik er het geld voor over heb.
Graag ook vermelden wat dat bordje psies aan opties bezit kwa OC en extra's:
-Divider instelbaar: 1/1 1/2 1/3 1/4 1/5
-Multiplier instelbaar
-Voltage CPU instelbaar: liefst zo ver mogelijk
-Voltage RAM instelbaar: idem
-voltage AGP instelbaar: idem
-voltage IO instelbaar: idem
-FSB instelbaar: in stapjes van 1 MHz van 100 tot veel
-RAM timings instelbaar
-RAM interleaving instelbaar
dat zijn zo ongeveer de opties die belangrijk zijn voor OC'en of is er eentje overbodig/te kort?
Ik dacht zelf aan een bordje van GiGaByte wat maar 330 piekies is, maar deze heeft veel van de opties niet, hoe zit dat met het bordje van EPOX? ik kan de site niet opkomen dus kan het niet zien
nF420 ziet er wel erg leuk en snel uit maar helaas kan ik daar de centen niet voor op tafel brengen, en ik vind het een beetje zonde om 550 piek op tafel te leggen voor een bord waarvan ik de extra dingen die geld kosten niet gebruik (de grphics core hoef ik niet, en ik heb al een leuek geluidskaart) En het prestatie verschil met KT266A is nou ook weer niet zo groot dat ik er het geld voor over heb.
Breek je nek voorzichtig