Toon posts:

Radeon en herkenning door driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mogguh!

ik heb sinds kort een Radeon SDR.

Met de drivers van de originele CD ziet Windows hem als een RADEON DDR.
Met de nieuwste drivers ziet Windows hem als een 7200/VE.

:?

Als ik handmatig de RADEON SDR uit de lijst kies, zegt 'ie dat de kaart geen Radeon SDR is! :z

HOE KAN DIT?!?!?!

fyi: het is wel degelijk een SDR... het info programma zegt dat er SDRam op zit...

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 05:44

Muggie

8 pm

Een soortgelijk probleem heb ik dus met de 32 DDR uitvoering, hij herkent um wel leuk maar als ik van internet de nieuwste drivers download voor W2k dan zegt ie dat er geen ondersteunende kaart in het systeem aanwezig is :?:?:?

PSN: mug_8pm

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Probeer eens de videokaart helemaal te deinstalleren, en dan te installeren als Standaard VGA Adapter.
En probeer dan eens de nieuwste drivers van ATI, dan moet het lukken lijkt me

Geen inspiratie

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 05:44

Muggie

8 pm

Zelfs dan werkt het niet, ik heb die bak vlak voor het weekend helemaal geherinstalleerd en geen resultaat helaas :'(

PSN: mug_8pm

Verwijderd

7200/le is dacht ik de 32mb sdr

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:18
Zolang je de setup.exe van de radeon drivers gebruikt wordt altijd de juiste kaart geinstalleerd. Ik zou dus niet zoveel op de naam letten, zeker nu de originele Radeon hernoemd is naar de 7x00 serie.
Op maandag 19 november 2001 00:25 schreef Muggie het volgende:
Een soortgelijk probleem heb ik dus met de 32 DDR uitvoering, hij herkent um wel leuk maar als ik van internet de nieuwste drivers download voor W2k dan zegt ie dat er geen ondersteunende kaart in het systeem aanwezig is
Zijn dat die 3286 drivers? Die ondersteunen alleen de 8500. De meest recente driver voor de Radeon 32MB DDR is versie 3276 (voor Win2K dus).

Verwijderd

Topicstarter
^^^schop^^^

Ik vraag me toch af ofdat wij twee de enigen zijn met dit irritante probleempje... ik wil gewoon dat 'ie goed werkt, ^&@$^&*^#&*^& :(

weet iemand wat de oplossing is :?

Verwijderd

ATI heeft de 32 MB SDR volgens mij de 7000 genoemd en de DDR de 7200, alleen herkend de nieuwste driver alleen de 7200. Vindt het wel vaag dat ze later nog de naam van de oudere kaarten zijn gaan veranderen. Staat geloof ik voor de directX versie waarop de kaart is gebaseerd 7xxx is op directX 7 gebaseerd en de 8xxx kaarten op directX 8.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 14:07 schreef Maha het volgende:
ATI heeft de 32 MB SDR volgens mij de 7000 genoemd en de DDR de 7200, alleen herkend de nieuwste driver alleen de 7200. Vindt het wel vaag dat ze later nog de naam van de oudere kaarten zijn gaan veranderen. Staat geloof ik voor de directX versie waarop de kaart is gebaseerd 7xxx is op directX 7 gebaseerd en de 8xxx kaarten op directX 8.
hmmz ja... het is ook nergens terug te vinden op die *&(&@$(@# ATI site! ik had altijd een hoge pet op van ATI, maar met deze grappen stellen ze me wel een beetje teleur! slordig!

ik ga maar eens een mailtje sturen naar de support afdeling denk ik! :P

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ALs je gewoon de product beschrijvingen leest dan kan je de volgende conlusie trekken:

7000= Radeon VE
7200= Radeon SDR
7500= Radeon DDR met nieuwe geheugen controller en hogere clocken
8500= Radeon II

FireGL
8700= Prof kaart gebasseerd op 8500
8800= zelfde maar met 128 MB geheugen

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1