Je kunt je sub toch vaak ook gewoon aan je speaker outs hangen en je speakers doorlussen? (dus die weer aan de sub hangen, die het versterkerte signaal dan weer geeft aan je speakertjes)
Simpel. De PS1000 kan ik ook wel aanraden. Komt tot 24Hz @ -3dB. Heel erg vaag bass reflex systeem heeft dat ding. Vond de Q50 iets beter klinken. De bass klonk droger, minder vet, gecontroleerder, conus maakte wat minder snel grote uitslagen / excursie, maar die had geloof ik ook een 12" membraan, gaat 2dB harder ofzo, scheelt weinig hoor
Maar de ps1000 is weer een stukkie goedkoper, F899,- tov. van F1100,- tot F1300,- piek. Voor F1100,- heb je de PS1200 weer, die komt tot 22Hz @ -3dB, zelf nog nooit gehoord. Maar die komt volgens mij het dichts bij de kwantiteit van de Q50 (wat zwaardere amp zit in de ps1200 dat wel).
Of je REL of Paradigm (PS reeks) neemt ligt toch meer aan je smaak, als je van droge gecontroleerde bass houdt zit je bij REL wel goed. Betaal je dan ook iets meer voor (of voor die dure Volt drivers die erin zitten). Als je van vette bass houdt met een flinke punch komt Paradigm weer wat beter door de verf. Ik houd meer van dat laatste, maar dat is smaakgebonden.