Toon posts:

Geheugentelling duurt laaaaaaaannnngggg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net m'n geheugen geupgrade naar 4x 256Mb PC133 (CAS2), maar de geheugentelling duurt ontzettend lang: wel 2 minuten! 'Quick power on self test' staat al aan in de bios. 't is een MSI BX-Master moederbord. Is er een mogelijkheid om het tellen te versnellen? (behalve geheugen er uit trekken of iedere keer op ESC rammen)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Bij mij ging ie veel sneller tellen nadat ik m'n BIOS geflashed had. Probeer eens?

2 minuten is wel heeeeeeeel lang trouwens jah :?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dat had ik ook na paar keer dat quick power on self test te veranderen steeds was het over :) misschien helpt ut

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik heb eens het bios van mijn videokaart (!) geflasht, en daardoor duurde het testen van het geheugen 4 keer zo lang...
en geen betere video-performance, dus ik heb hem terug-geflasht, en toen ging het geheugen tellen weer snel.

Verwijderd

Topicstarter
hij telt op z'n snelst: als ik die Quick power on self test uitzet. duurt 't helemaal een eeuwigheid.... naja, misschien verwachtten de moederbordfabrikanten niet dat er ooit een gek 1Gb geheugen in een BX bord zou duwen.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:43

WouterG

Dit is geen ondertitel

Gewoon aan laten staan, heb je daar geen last meer van. kun je ook gelijk een koetje laten draaien.

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem
Ik heb een P166MMX met 256MB PC133.
Ook hier duurt het een eeuwigheid met die teller, de nieuwste BIOS heb ik er al opgeflasht.
Ok, wie zet er dan 256MB in een P166MMX.
Nou, IK!
Hij draait als server en er draait vet veel op de achtergrond, vandaar.
Wie heeft er een oplossing?
Het is een QDI Titanium B+ Moederbord.

Verwijderd

Oudere pc's doen er inderdaad stukken langer over.
Of je knalt effe op escape wanneer hij aan 't tellen is of je gaat wat anders doen als je pc aan het opstarten is.
Thee zetten ofzo ;)

Of je neemt een nieuwe bak natuurlijk :P

Verwijderd

nieuw mobo >:)

Verwijderd

PC draait perfect, het is echter maar een server.

Een nieuwe pc kopen is wat overdreven en een nieuw mobotje zie ik ook niet zitten. Deze herkent nu immer alles, 2 netwerkkaarten etc. Ik ga dus echt niet weer opnieuw beginnen met al die ellende.

Heb net al een mail gestuurd naar QDI, effe afwachten wat hun zeggen. Ze zullen wel zeggen dat ik een nieuw mobo moet kopen ofzo...

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 00:06 schreef speedysplaza het volgende:
PC draait perfect, het is echter maar een server.

Een nieuwe pc kopen is wat overdreven en een nieuw mobotje zie ik ook niet zitten. Deze herkent nu immer alles, 2 netwerkkaarten etc. Ik ga dus echt niet weer opnieuw beginnen met al die ellende.

Heb net al een mail gestuurd naar QDI, effe afwachten wat hun zeggen. Ze zullen wel zeggen dat ik een nieuw mobo moet kopen ofzo...
bericht naar fabrikant van mobo, kijken of ze bij de volgende bios-aanpassing dat ze maken, dit even willen nakijken, het KAN zijn dat het wel eens kan lukken... (vanuit verschillende namen mailtjes sturen, dan denken ze dat dit een ENORM storend probleem is >:) )
moet normaal lukken... :)

je zegt dat het om een server gaat? een server staat normaal dag en nacht op en word ZELDEN opnieuw opgestart indien alles goed is ingesteld, waarom is het dan zo ambetant? :?

Verwijderd

Dus: OPROEP!

Mail naar TECHNICLA@QDI.NL met de vraag of er een BIOS-update ontwikkeld kan worden voor een QDI Titanium IB+, waarin de geheugenteller zo wordt aangepast dat deze nog sneller gaat. Daarmee bedoel ik, een teller die net zo snel is als op nieuwe pc's of eventueel een bios zonder die teller.

Thnx.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 12:58
lekker belangrijk..

druk gewoon de Esc toets in.

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 11:50 schreef Procyon for life het volgende:
lekker belangrijk..

druk gewoon de Esc toets in.
Ja, dat wou ik ook net zeggen: welke malloot gaat bij elke start al z'n geheugen laten checken?!? Zonde van de tijd! Als je het per se wilt, doe het dan eens per week of per maand. Zodra ik het piepje van m'n computer hoor, ram ik op Esc. Werkt perfect.

Verwijderd

Die Esc knop is mij al teveel moeite, waarom zou ik dit hier anders posten...

btw: ik heb een reactie van QDI gehad, ze beweren dat de geheugenteller niet sneller kan. Wel netjes van ze dat ze zo snel reageren.
Pagina: 1