[WC]Ik wil overstappen op Waterkoeling commentaar?

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 17:49
Aangezien mijn huidige setup met een stuk of 10 fans totaal in mijn kast nogal veel lawaai maakt :( wil ik overstappen op waterkoeling.
Daarvoor heb ik de volgende producten op het oog:
CPU - Dangerden Maze 2
GPU - Dangerden videocard waterjacket
Chipset - Dangerden IC cooler
Pomp, sicca 1300 L/u is dit genoeg om alles koel te houden
Alles te koop bij OC-Shop.nl
Radiateur van de sloop
Slangen - waar kan ik die online het beste kopen
Ik wou ze in Chipset - GPU - CPU volgorde koelen, is dit slim?

Verder wou ik zelf een reservoir bouwen uit plexiglas of heb ik dit niet nodig?

Zoals jullie zien heb ik nog wat vragen dus alle op/aanmerkingen en suggesties zijn van harte welkom

Ow ja nog effe mijn specs
-AMD Athlon 1Ghz @ 1Ghz idle 29 stressed 40
-Abit KT7A
-Asus V6800 idle 38 / stressed 45
rest is niet belangrijk

Hail to the king baby!

Verwijderd

Ik zou die opstelling anders doen als ik jouw was:

Pomp -> Splitter -> 1 slang naar CPU, 1 naar GPU, 1 naar Chipset -> Splitter -> Radiator -> Reservoir

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 11:46
Op zondag 18 november 2001 23:13 schreef Hitpoint het volgende:

Pomp -> Splitter -> 1 slang naar CPU, 1 naar GPU, 1 naar Chipset -> Splitter -> Radiator -> Reservoir
Zo zou ik het ook doen ja. Zo krijgen de aparte componenten niet het verwarmde water van elkaar mee.
De slangen kan je volgens mij gewoon bij de dichtstbijzijnde doe-het-zelf zaak kopen.
Een reservoir is handig, het water zal koeler blijven, maar het maakt je kast zwaarder (als je er niet veel mee sjouwt is dit geen probleem). En met fluoriserende waterwetter (oid) is zo'n reservoir van plexi natuurlijk hartstikke :9~ (en doe er dan nog ff een UV lampje bij ;)).

Verwijderd

Slangen kopen bij een aquarium winkel. Aangezien mijn pa een vijver vol met Koi karpers heeft ga ik af en toe wel mee naar zo'n zaak en daar heb ik al me spullen vandaan :)

Als je een radiateur van de sloop wilt moet je van te voren wel weten waar ongeveer die kachelradiateur zit (verschilt bij elke type) en wat gereedsschap want die radiateurs krijg je er niet zo 1 2 3 eruit. Of je moet vragen of ze al gedemonteerde onderdelen verkopen.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

kzal het anderz doen en die vond ik nog zow gek niet!!

Radiator -> Pomp -> Splitter -> 1 slang naar CPU, 1 naar GPU, 1 naar Chipset -> Splitter -> Reservoir

komt het water namelijk koud de pomp binnen :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• urk_forever
Op zondag 18 november 2001 23:19 schreef AMDude het volgende:

[..]

Zo zou ik het ook doen ja. Zo krijgen de aparte componenten niet het verwarmde water van elkaar mee.
De slangen kan je volgens mij gewoon bij de dichtstbijzijnde doe-het-zelf zaak kopen.
Een reservoir is handig, het water zal koeler blijven, maar het maakt je kast zwaarder (als je er niet veel mee sjouwt is dit geen probleem). En met fluoriserende waterwetter (oid) is zo'n reservoir van plexi natuurlijk hartstikke :9~ (en doe er dan nog ff een UV lampje bij ;)).
die splitters, zijn die zo te krijgen dat je er drie slangen aan kan maken en dan alle drie kanalen apart kan afsluiten met een schakelaartje?
Ik ben namelijk van plan te beginnen met alleen een blok op mijn processor, en vandaar verder te bouwen.
Hoe hebben jullie het reservoir in/op je kast zitten, ik heb iemand gezien die hem onder de kast had gebouwd wat mij heel erg handig lijkt. ben alleen effe de link kwijt naar zijn site

Hail to the king baby!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 10:43

Uhm.. misschien gekke vraag...

Maar maakt de weerstand die die in die koelblokken krijgt niks uit?

• urk_forever
Op zondag 18 november 2001 23:54 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:

[..]

Uhm.. misschien gekke vraag...

Maar maakt de weerstand die die in die koelblokken krijgt niks uit?
weet iemand dit misschien?

Hail to the king baby!

Verwijderd

Jawel, dat maakt wel degelijk uit. Da's ook de reden dat ik geen fan ben van splitters: het kost nogal wat geklungel om een nette flow door alle 3 de segmenten te krijgen.

Ik zou de blokken dan ook gewoon in serie zetten. Het water warmt toch maar slechts enkele tienden graden op per rondgang, dus de winst van het gebruik van splitters is dubieus op z'n best.

Verwijderd

Waarom zou je je heatsink gaan koelen :? gewoon een grote heatsink erop en klaar is kees :) en het tis nog veel goedkoper

Verwijderd

als je ze in serie zet.. zorg dan wel dat er flink wat kracht achter die stroming zit (ook weer niet TEVEEL anders krijgt het water niet de kans om de hitte op te nemen.. veel suc6 !

• urk_forever
Op maandag 19 november 2001 12:08 schreef Hitpoint het volgende:
Waarom zou je je heatsink gaan koelen :? gewoon een grote heatsink erop en klaar is kees :) en het tis nog veel goedkoper
De heatsink gaat er gewoon af hoor, ik heb trouwens nog wel een andere vraag, die waterjackets zijn die een beetje makkelijk vast te maken op de chipset en op de grafische kaart? De blue orb die ik nu op mijn V6800 heb heb ik met wat gekloot en ijzerdraadjes vastgekregen :(

Hail to the king baby!

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
persoonlijk zou ik de boel gewoon inn serie zetten (heb ik zelf ook gedaan) ... een 1300L pomp kan dat wel aan. Voor een paralelle setup moet je behoorlijk klooien om de flow helemaal goed te krijgen. Ikzelf heb als volgorde pomp -> rad -> cpu -> gpu -> chipset; maar dat maakt niet zoveel uit want het water warmt maar een fractie op per rondgang.
De heatsink gaat er gewoon af hoor, ik heb trouwens nog wel een andere vraag, die waterjackets zijn die een beetje makkelijk vast te maken op de chipset en op de grafische kaart? De blue orb die ik nu op mijn V6800 heb heb ik met wat gekloot en ijzerdraadjes vastgekregen
dat hangt er een beetje vanaf of je de nieuwe of de oude serie van DD hebt; de nieuwe serie heeft 'beugeltjes' waarmee je de blokken vast kan zetten, de oude serie heeft dat niet en dan zal je zelf wat moeten maken (misschien kan je het zien op foto).

hier een fototje van mijn setup (rad zit aan andere kant):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/fase2/Dsc00037.jpg

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 12:14 schreef urk_forever het volgende:

[..]

De heatsink gaat er gewoon af hoor, ik heb trouwens nog wel een andere vraag, die waterjackets zijn die een beetje makkelijk vast te maken op de chipset en op de grafische kaart? De blue orb die ik nu op mijn V6800 heb heb ik met wat gekloot en ijzerdraadjes vastgekregen :(
Sorry maar ik bedoelde waarom zou je je chipset gaan waterkoelen :? JE kan er toch ook een grote heatsink opzetten ;)

• Sinlath
  • Laatst online: 06-03 18:20
Op zondag 18 november 2001 23:01 schreef urk_forever het volgende:

Verder wou ik zelf een reservoir bouwen uit plexiglas of heb ik dit niet nodig?
ehm dat heb ik ook gedaan, zorg dat je 10mm plexi krijgt bij de betere bouwhandel (hornbach etc.) deze zijn echter alleen in platen van 2mX2m verkrijgbaar, dus laat het op maat zagen (kost wel een paar centen).

lijm de delen aan elkaar met hardplasticlijm, en verstevig het met montagekit/siliconen kit.

als het meezit heb ik vanavond (na een weekend verstookt te zijn van internet, :r chello!!) weer internet en hoop ik wat foto's te kunnen posten.

Sinlath | Opinions may contain latency

• urk_forever
Op maandag 19 november 2001 13:56 schreef Hitpoint het volgende:

[..]

Sorry maar ik bedoelde waarom zou je je chipset gaan waterkoelen :? JE kan er toch ook een grote heatsink opzetten ;)
als ik toch bezig ben kan ik beter meteen goeddoen

Hail to the king baby!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 22:10
Pomp > rad ----> cpu > reservoir
'--> gpu > chipset > reservoir

Dus na de rad een splitter.

• urk_forever
Op maandag 19 november 2001 15:36 schreef Bredend het volgende:
Pomp > rad ----> cpu > reservoir
'--> gpu > chipset > reservoir

Dus na de rad een splitter.
Ik weet niet of een splitter wel zo'n goed idee is.
misschien zo Reservoir - Pomp - CPU - Rad - GPU - Chipset?

Hail to the king baby!

Verwijderd

Zet de rad voor de CPU. Dan krijgt die het koelste water. De pomp voegt ook warmte toe, namelijk. Althans, da's de theorie. In de praktijk merk ik er geen bal van in welke volgorde ik de waterkoelcomponenten zet.

• urk_forever
Op maandag 19 november 2001 16:12 schreef DaBit het volgende:
Zet de rad voor de CPU. Dan krijgt die het koelste water. De pomp voegt ook warmte toe, namelijk. Althans, da's de theorie. In de praktijk merk ik er geen bal van in welke volgorde ik de waterkoelcomponenten zet.
voor de rad had ik een of twee papst fans op het oog, met een dba van onder de 30, koelen die nog voldoende voor deze setup?

Hail to the king baby!

• urk_forever
kick ^ niemand??

Hail to the king baby!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 22:10
Als je een potmetertje ertussen zet, kan je altijd nog het geluid zachter zetten ;)

Maar anders test je zelf wat het beste koeld. Ik neem aan dat je het niet erg vind om je kast open te maken...... >:)

• urk_forever
Op maandag 19 november 2001 19:47 schreef Bredend het volgende:
Als je een potmetertje ertussen zet, kan je altijd nog het geluid zachter zetten ;)

Maar anders test je zelf wat het beste koeld. Ik neem aan dat je het niet erg vind om je kast open te maken...... >:)
nee, maar als het allemaal een maal draait laat ik het het liefste zo lang mogelijk dicht :)

Hail to the king baby!

Pagina: 1