Video-editten onder windows XP

Pagina: 1
Acties:

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:07

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik heb de search al gebruikt, maar daar kon ik niet echt vinden wat ik wou.

Ik heb een duron 800 met 384mb ram en 2x20gb harde schijf. Tevens heb ik een Hercules 3d Prophet met tv-out en draai ik Windows XP. Nu wil ik graag gaan video-editten van een analoge camera en dat ofwel terugzetten op een videoband, ofwel op een svcd.
Mijn vraag is, wat heb ik nu nodig?

- een miro dc10+ kaart? (die problemen heeft onder XP, waarvoor ik dus een dualboot zou moeten maken)
- alleen een capture-kaart (eentje die wel onder xp werkt), omdat ik al een kaart met tv-out heb?

Of nog iets anders? Zijn er goede alternatieven voor de dc10+? (ongeveer in dezelfde prijsklasse).

Dentist

Verwijderd

moved V&B >> AVH

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Was ie zo misplaatst in V&B? Ik zag daar toch echt meer capturekaartvragen..

Nouja.. jij zal het wel weten :)

Dentist

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
^Bump.. Niemand?!?

Dentist

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Heel vaak voorbij gekomen. Alleen profesionele kaarten van Pinnacle en een aantal andere merken gaan goed werken onder Win2k/XP.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Ja, dat weet ik dus, maar daarom vroeg ik me ook af of er alternatieven waren, of dat er andere oplossingen zijn. Kan ik bijvoorbeeld een duurdere capturekaart kopen die het wel doet onder XP (omdat ik al een kaart met tv-out heb?) of is dat kwalitatief gezien slecht?

Dat soort dingen dus.

Dentist

Verwijderd

Je wilt dus analoge video binnenhalen? No problemo maar goedkoop is anders.
Neem bijv. een Fast DVnow. AV, Canopus DV Raptor/Storm of een Pinacle DV500, allemaal 1500+ gulden.
Met deze capture boards kun je video ook terug naar tape spelen of er (s)VCD van maken. SVCD is het enige dat nog een beetje redelijk beeld geeft maar ook daar ben ik geen fan van.
Beste is dus om naar een VHS recorder te spelen, tenslotte hebben de meeste mensen nog wel een VHS recorder staan.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Er is hier pas een heel lang topic over geweest waar iemand dus precies hetzelfde vroeg..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Heb je een linkje voor me.. Ik kon hem niet vinden nl.

dentist
Pagina: 1