Toon posts:

peltier luchtkoeling? of toch maar waterkoeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heejz mensen,
ik zit er nu ff over te denken om me een hoop moeite en geld te besparen door gewoon een peltier op een koper blokje op mijn duron850 te zetten , en dit dan met lucht koeling te koelen, dit kan echt makkelijk, want mijn vader heft ook al een keer onze koelbox ge-upgrade met een peltier en dan aan die peltier aan beide kanten een koelvinblok te maken en de koudekant dan in de box en de warme met een 12v koelertje te koelen, en het werkt:)! we hebben altijd ijspegels:) aan de koude kant en de warmekant word nauwelijks heet door deze constuctie!!!:)
misschien een handige oplossing i.p.v waterkoeling,oja of nog ff on-topic te gaan, veel mesen zeggen dat ze watrekoeling nemen omdat het stiller zou zijn maar op een proc loekblok zit 1 fan en op je radiator meestal 2!!! |:( en dit maakt dus net zoveelof meer herrie!

Verwijderd

Met een duron heb je minstends een 150 watt pelt nodig IMHO, en dat red je niet met luchtkoeling.

Verwijderd

Je hebt volkomen gelijk over dat waterkoeling VEEEEEL stiller is......

Maargoed.....dat is ook een mening.

Overdat peltier gekoeld.... hij moet jouwn proc. koelen he,in een koelbox is dat alleen de lucht die erin zit.
Een proc is/word veeeeeeel warmer.

En de peltier moet veel wattage zijn wil je hem goed koelen.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10

chromeeh

the Gnome

Jah.... een koelbox is wel ff iets anders als een CPU...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

En je zit weer met condens en dat soort dingen.....kijk in een koelbox is het niet erg als daar condens in komt..
Maar om Condens in je pc te creeren is niet zo verstandig :)

Je kan het eventueel wel goed aanpakken ( met foam enzo ) en dat soort dingen.

Maardan heb je zo'n dikke peltier op je CPU zitten dat het koelblok die de hete kant koelt dat die het niet meer aan kan..

Daarom waterkoeling en peltier.

Verwijderd

Of alleen Waterkoeling nemen,wat net zo roemoerig is maar wel goed koelt enzo..

De kans dat je water in je pc krijgt is vrij klein als je dat goed aanpakt.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10

chromeeh

the Gnome

Ik heb wel eens speciale caps gezien die over je pelt heen gaan om het zootje vocht vrij te houden....
Wete niet meer waar dat was, weet alleen dat jet rond de $150 kostte..

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
ik weet ni hoor,maar ff over dat condens, al dat foam en stuff werkt voor geen fuc* of je moet het wel erug precies doen, ik bedoel als er ook maar 1 prikkeltje lucht in zit krijg je als condens, de enieg geode manier om condens te voorkomen is geen lucht in je kast, of een luchtdroger er langs bouwen en die erop aansluiten

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 22:47 schreef crashoverride het volgende:
Ik heb wel eens speciale caps gezien die over je pelt heen gaan om het zootje vocht vrij te houden....
Wel leuk en aardig maare om een bv een 150 watt peltier te laten koelen door een Koper-blok,dat red je gewoon simpel-weg niet........

Jah een grote koelbok ( ongeveer je halve pc of zo ) >:)

Maargoed....... dan kom je snel uit op waterkoeling en peltier of alleen waterkoeling.....

Kijk.....tis geen p60 meer wat je moet koelen :D

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 22:47 schreef crashoverride het volgende:
Swiftech heeft deze onderandere, kijk op
http://www.swiftnets.com/

in de installatiehandleiding van de Swiftech MCW462 staan er pics van. gemaakt van closed cell neoprene >> daar kan je zelf ook allerlij vormen van maken..

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/_borders/mcw4628.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/_borders/mcw46213.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/_borders/mcw46216.jpg

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:34

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op zondag 18 november 2001 22:36 schreef jimtegoesdj het volgende:
Blablablabla... veel mesen zeggen dat ze watrekoeling nemen omdat het stiller zou zijn maar op een proc loekblok zit 1 fan en op je radiator meestal 2!!! |:( en dit maakt dus net zoveelof meer herrie!
2x een 92 of 120mm fan op 2500rpm maakt zo goed als geen geluid. Niet veel meer als wanneer je met je handen gaat staan wapperen. 1x een 60 of 80 mm fan op 6000 of 7000 rpm (waar een goede fan op draait) maakt een teringherrie.
Waterkoeling is dus wel veel stiller. Zo stil zelfs dat als je het goed doet je je pc niet aan hoort staan.

Ik zou dus als je de tijd en het geld er voor hebt meteen over gaan op waterkoeling. Ik wil ook nog steeds, maar ik heb er gewoon de tijd niet voor, en al mijn geld gaat op het moment in mijn vriendin zitten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

mjah.. ik zou toch voor de waterkoeling gaan .. en mocht je dan nog niet tevreden zijn.. kun je er altijd nog peltier elementjes onder mikken... Ik denk namenlijk niet dat je de hitte van die peltier element kunt afvoeren met luchtkoeling.. dan krijg je een avenrechts effect.. dan worde je proc alleen maar heter door de peltier.. (aangezien je er best een dikke knaap op moet zetten)

Verwijderd

Ik heb het ook zo gedaan met foam. Mijn foam is wel waterdicht en ik heb nu geen last meer van condens. Ik heb het wel een keer gehad toen was mijn socket helemaal nat :) Maar goed heb hem nu maar helemaal ingekit, en nergens meer last van. Met de processoren van tegenwoordig die zoveel watt verstoken heb je, als je een peltier wilt gebruiken, toch wel waterkoeling nodig. Alleen Intel zou je misschien nog wel met luchtkoeling kunnen doen ( P3 en Celeron ). P4 met luchtkoeling gaat ook niet lukken aangezien deze ook al aardig wat(t) verstookt.

Greetz
Pagina: 1