[PHP] Zend Ontwikkelomgeving

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Misschien wel nuttig voor andere tweakers die het ook willen gebruiken:

Beta 2 van de Zend IDE is uit, mag je gratis testen :)

Draait compleet op java, moet er nog ff mee leren omgaan, maar zo als het nu lijkt is ie lekker handig, oa console debugging zit erin :)

http://www.zend.com/store/products/zend-ide.php

Kreeg em vandaag van Zend aangeboden per email omdat ik daar geregd sta.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
hmmz.. ik gaat er eens naar kijken,
bedankt!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb hem even gedownload. Niet zozeer omdat ik PHP wil gaan gebruiken, maar omdat ik wel benieuwd was wat onze vrienden er van hadden gemaakt in Java.

Het blijkt dus een Swing applicatie te zijn. Merkwaardig genoeg hebben ze de Microsoft Windows Look and Feel gebruikt onder Linux. Dit is een eigen implementatie. Niet alleen omdat je dat kan zien, maar ook omdat de MS Windows Look and Feel niet mag werken onder Linux. Hier zouden ze dus problemen mee kunnen krijgen... Verder is het vreemd dat de look and feel nog niet overal wordt gebruikt... Op sommige plekken zie je nog gewoon de Java Look and Feel. Eigenlijk wel jammer dat ze die niet overal gebruikt hebben ;( .
Verder ziet het er allemaal wel aardig uit :) . Het is duidelijk nog behoorlijk beta, want op sommige plekken doet hij nog behoorlijk maf ;) . Ik kreeg zelfs nog ergens wat exceptions op m'n prompt ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik vraag me eigenlijk af of het tegen Komodo 1.1 op kan. En helemaal of het tegen de beta van komodo 1.2 op kan.

Zend IDE 1 kon dat iig niet.

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 10:26
Ik vind homesite toch altijd nog prettiger werken.

• Rense Klinkenberg
  • Laatst online: 15-09 23:45
oud nieuws :+

Ik had hem ook meteen al getest, maar ik vond hem veel te traag om mee te werken. Mijn voorkeur blijft ook gewoon naar homesite uitgaan. De zend ide heeft ook te weinig handige features, die homesite wel te bieden heeft.

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
Op maandag 19 november 2001 12:04 schreef freak007 het volgende:
oud nieuws :+

Ik had hem ook meteen al getest, maar ik vond hem veel te traag om mee te werken. Mijn voorkeur blijft ook gewoon naar homesite uitgaan. De zend ide heeft ook te weinig handige features, die homesite wel te bieden heeft.
zoals?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Rense Klinkenberg
  • Laatst online: 15-09 23:45
Op maandag 19 november 2001 13:44 schreef GiLuX het volgende:zoals?
De manier waarop je met homesite kan spelen met html-tags. Op zich komt dat bij mij wel niet voor in mijn php scripts, maar om nu 2 editors open te hebben staan is mij te veel van het goede.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 22:46

Apache

amateur software devver

ik ga hem iig ook eens testen, k'ben nu al een hele tijd aan de slag met phped maar ga eens de tijd nemen om andere IDE's grondig te testen, niet dat ik heel ontevreden ben maar hij is nogal onstabiel.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
another homesite fan...

nee, ik vind de zend-ide niet fijn..

het is ietwat traag, de highlighting is niet fijn, het mist idd nog wel wat dingen, nee sorry :)

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
ik heb ooit eens die eerste versie van zend ide uitgeprobeerd maar dat was echt nix.

dan vindt ik die maguma editor met class browser beter al werkt dat nog lang niet optimaal.
is eigenlijk nog veel te buggy maar ik vindt dat je een ide pas een ide mag noemen als er zoiets als een class browser inzit en debug.

dat hebben ze geen van alle behalve die maguma editor.

of die nieuwe zend ide nu al wel?

die komodo ziet er veel belovend uit maar... ook geen class browser.

is dat zo moelijk om te maken?
geen ide(e)

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Pagina: 1