Toon posts:

Winroute DHCP

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb winroute geinstalleerd, en ik krijg de DHCP server maar niet werkend. Ik heb uren in de search zitten baggeren maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van.

Ik heb de config gedaan e.d en andere computer op het netwerk kunnen de DHCP server simpelweg niet vinden.

Ik heb een range ingesteld van 10.100.1.100 t/m 10.100.1.110

Verwijderd

ik heb ook geprobeerd winroute ingesteld te krijgen voor een netwerk tussen 98 en 2000 dit lukte mij niet ik heb toen internet gedeeld met 2000 en dat werkt echt perfect

Verwijderd

Topicstarter
oke,

maar dat is nu niet echt relevante informatie in mijn situatie!

Verwijderd

idd, want je gebruikt Winroute om een reden zoals NAT 8-) Heeft de server wel een intern IP in dezelfde 10.100.1.x range, kan je vanaf de server de losse clients pingen en andersom. Staan de clients op DHCP, zitten ze in dezelfde workgroup, welke OS-en gebruik je. In geval van Internet delen, heb je op de externe kaart NAT aangezet en op internet uit. Zijn verder ook gegevens als leasetime en DNS ingevuld in het DHCP deel van Winroute.

Verwijderd

Topicstarter
De server heeft als IP 10.100.1.102

Als ik handmatig een ip instel kan ik gewoon pingen e.d.

Ze zitten allemaal in de werkgroep Everyone

En alle computers gebruik windows98

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Je kaart die in je server zit naar je interne netwerk moet ook in die 10.100.1.x zitten, en uiteraard buiten de door jou ingestelde dhcp reeks
als opties moet je door je dhcp je gateway = het adres van je netwerkkaart van je winroute pc laten meegeven.
Ook de dns moet je opgeven, hier kan je of dns van je provider of je netwerkkaart van je winroute pc opgeven.
doe je dat laatste, zet dan ook je dns-forwarder aan in je setup van winroute.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Ik heb hier ook winroute geinstalleerd staan en heb voor de dhcp het volgende gedaan:

[noot vooraf mode]
zet je eigen range neer op de plekken waar hier staat 192.168.1.?
[/noot vooraf mode]

Vink het hokje DHCP server enanbled 'aan'. Klik dan op 'New Scope' en vul bij Adress Scope bij 'From' in het IPadres in dat na de server komt. Dus als de server 192.1681.1 is dan vul je 192.168.1.2 in en bij 'To' komt het ipadres van de pc die het hoogste ipadres heeft. Vul in dit geval bij subnet mask in 255.255.255.0. Vink daaronder de eerste twee hokjes áan' en vul bij specifi value het ipadres van in van de server, in dit geval 192.168.1.1 klik vervolgens op 'Ok' en vervolgens 'Apply' en wederom 'Ok'.

Dit komt uit een winroute handleiding die is geschreven door een andere tweaker en als ik me niet vergis dan is dat ReseTTim (weet niet of je het zo schrijft). Daar wordt helemaal stap voor stap in uitgelegd hoe je winroute in moet stellen. :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al je stappen opgevolgd, als ik boot zie ik wel wat netwerk-verkeer, maar vervolgens krijg ik geen ip of gateway. En krijg ik gewoon een standaard ip en een foutief subnetmask

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Het was ff zoeken maar hier heb je de handleiding die ik gevolgd heb. Ik hoop dat als je die volgt dat het dan wel werkt. Alstu: http://www.resettim.f2s.com/win.htm :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Zet een echte server neer, winroute is gewoon troep.

NT4, Win2k server of Linux

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 22:32 schreef Christus het volgende:
Het was ff zoeken maar hier heb je de handleiding die ik gevolgd heb. Ik hoop dat als je die volgt dat het dan wel werkt. Alstu: http://www.resettim.f2s.com/win.htm :)
tnx,

maar daar staat precies hetzelfde als in die post hierboven.

Die instellingen staan allemaal goed, en hij vind de DHCP server simpelweg niet.

Ik heb wel geprobeerd de proxy te bereiken om te checken of het programma wel werkt, en dat werkt wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 22:34 schreef roys het volgende:
Zet een echte server neer, winroute is gewoon troep.

NT4, Win2k server of Linux
check dit [topic=289640/1/25]
Pagina: 1