Ik heb hier thuis een netwerk met drie computers de server die aangesloten is computer2 met daarin 2 netwerkkaartjes 1 voor de server en 1 die naar de 3e computer gaat. Nu is mijn vraag kan k vanaf die derde computer ook de server zien?? en zo dus bestanden delen en internet?
Ja dat is mogelijk:) maar niet in een "clickety click vorm"
Powered bij meergranenbrood.
en wat is dat??? daar heb k nog nooit van gehoordOp zondag 18 november 2001 22:02 schreef picobyte het volgende:
Ja dat is mogelijk:) maar niet in een "clickety click vorm"
Drie keer klikken klaar
CQ Prefab oplossing.
Hij bedoelt dat je iets diepgravender te werk moet gaan, en dat je de server niet 1, 2 3 te zien krijgt.Op zondag 18 november 2001 22:04 schreef Maurice16 het volgende:
en wat is dat??? daar heb k nog nooit van gehoord
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Geef eens wat meer info... welk os bv...
De OS is op de server windows 2000 dit is een AMD athlon 1.4 Ghz, de tweede pc Windows '98SE dit is een Pentium 2 300MMX en de derde computer is een Pentium 166 ook met windows '98 nog meer info nodig??Op zondag 18 november 2001 22:14 schreef picobyte het volgende:
Geef eens wat meer info... welk os bv...
Op de tweede PC kan je internet forwarding aanzetten, zit onder internet explorer(letop dat je ipv een modem je netwerk kaart kiest) je hebt gelukkig wel de win98se op je "midden" PC staan 
Verder moet je er op letten dat je miden pc een router is en MicroSoft niet goed weet hoe routing werkt!
Maak dus twee afzonderlijke "private" netwerken!
Daar MS win98 nogal graag 192.168* gebruikt neem je dus voor de eerste PC(die direct inet heeft)10.0.0.*(ook private range)als intern adres waardoor de MSwin98-PC niet in de war raakt.
Verder moet je er op letten dat je miden pc een router is en MicroSoft niet goed weet hoe routing werkt!
Maak dus twee afzonderlijke "private" netwerken!
Daar MS win98 nogal graag 192.168* gebruikt neem je dus voor de eerste PC(die direct inet heeft)10.0.0.*(ook private range)als intern adres waardoor de MSwin98-PC niet in de war raakt.
ja die eerste twee pc's hebben het internet al gedeeld dus op die Pentium 2 kan k al internetten maar dan op die Pentium 1. En waar kan k dat vinden in Internet Explorer??
Verwijderd
topic was 3de pc in netwerk zonder hub/switch
als je nu utp gebruikt kan het niet en moet je dus een hub/switch kopen.
als je nu een bnc (coax) netwerk hebt kan het wel
dus geef meer specs.
dus geef meer specs.
nou dan gaat het over dan zal t niet kunnen dan maar en hub/switch kopen maar bedanktOp zondag 18 november 2001 22:34 schreef Benz het volgende:
topic was 3de pc in netwerk zonder hub/switch
dus geef meer specs.
Bull, je was goed op weg en het kan prima als je maar weet wat je doet!
Maar gaat gerust de locale hardwareboer sponsoren.., .me houdt je niet tegen
Maar gaat gerust de locale hardwareboer sponsoren.., .me houdt je niet tegen
Verwijderd
met 2 verschillende netwerkrange's kan het ook ja maar als je dan wil internetten met de 3de pc ben je verplicht om beide ander pc-s aan te zetten
en je weet na een 3de pc in je netwerk zal de 4de ook nog wel volgen dus blijft een hub de beste oplossing
en je weet na een 3de pc in je netwerk zal de 4de ook nog wel volgen dus blijft een hub de beste oplossing
Maar dan voor nu hoe kan ik de computers zo instellen dat ik met die 3e computer het internet op kan en de bestanden van de server kan zien?? (de eerste en de tweede PC zijn al helemaal ingesteld zodat de 2e pc ook op internet kan)Op zondag 18 november 2001 23:16 schreef Benz het volgende:
met 2 verschillende netwerkrange's kan het ook ja maar als je dan wil internetten met de 3de pc ben je verplicht om beide ander pc-s aan te zetten
Verwijderd
situatie:Op maandag 19 november 2001 09:44 schreef Maurice16 het volgende:
[..]
Maar dan voor nu hoe kan ik de computers zo instellen dat ik met die 3e computer het internet op kan en de bestanden van de server kan zien?? (de eerste en de tweede PC zijn al helemaal ingesteld zodat de 2e pc ook op internet kan)
www---server---pc1---pc2
je server ziet pc2 niet en daar moet een route worden toegevoegd (gateway pc1 naar netwerk pc2). hetzelfde maar dan omgekeerd geldt voor pc2... maar als je pc1 de default gateway maakt ben je er al.
hoe je de route maakt moet je maar ff zoeken... staat op deze site vaak genoeg
de overige instellingen zoals dns ed. kan je vinden door start>run>cmd> ipconfig /all >ip.txt te doen in het textfiletje staat alle info die je nodig hebt.
let wel nu kan je naar internet en naar je server maar naar je server alleen op ip. op naam naar je server moet je ff je host/lmhost file aanpassen oid)
ik ben hier niet zo bekwaam in iemand die het misschien precies kan uitleggen eventueel via ICQ als dat makkelijker is ;136495208Op maandag 19 november 2001 09:52 schreef betweter het volgende:
[..]
situatie:
www---server---pc1---pc2
je server ziet pc2 niet en daar moet een route worden toegevoegd (gateway pc1 naar netwerk pc2). hetzelfde maar dan omgekeerd geldt voor pc2... maar als je pc1 de default gateway maakt ben je er al.
hoe je de route maakt moet je maar ff zoeken... staat op deze site vaak genoeg
Verwijderd
50 tientjes voor een hubje.. pff..
win98 is niet eens gemaakt om te routen, maar als je het perse wilt...
win98 is niet eens gemaakt om te routen, maar als je het perse wilt...
hub je werkt toch een stuk beter en in prijs zla het niet eens zoveel verschelen
wat je ook kan doen is coax kabel aanleggen daar lukt het heel makkelijk mee (met een t-stukje)
wat je ook kan doen is coax kabel aanleggen daar lukt het heel makkelijk mee (met een t-stukje)
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Verwijderd
hub is goedkoper!!!! (25-50 gld heb je al een goede)Op dinsdag 20 november 2001 13:19 schreef dreamer het volgende:
hub je werkt toch een stuk beter en in prijs zla het niet eens zoveel verschelen
en waarschijnlijk andere netwerkkaarten nodig... dus nog duurder!!!
Pagina: 1