netwerk retetraag of unreachable in RH 7.2

Pagina: 1
Acties:

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Ik heb een 3com 905c 100mbit kaart in mijn pc zitten, die via een 10/100mbit hub met mijn andere apparaten verbonden is.
Alles werkt perfect, alleen mijn pc wil niet :(
Als ik een andere pc ping op het locale netwerk krijg ik een avg ping van ongeveer 2000ms en ruim 50% packet loss, het lampje van 100mbit collision op mijn hub knippert ook regelmatig, en gaat uit als ik de stekker van mijn pc eruit trek, het probleem zit dus echt wel daar.
Wat kan er aan de hand zijn en hoe verhelp ik het? Kan het zijn dat mijn netwerkkaart op full duplex staat ofzo? Lijkt me niet toch?
Ik ben ten einde raad, heb gezocht op google en hier op GOT maar kon weinig goeds vinden, HELP! :'(

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Yepz, je netwerkkaart staat bijna gegarandeerd op full duplex.

Zie ftp://ftp.3com.com/pub/nic/linux/readme.txt voor de options die je aan de 3com module mee kan geven.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Is er een manier om te controleren of hij op full duplex staat? Ik heb "options 3c59x full_duplex=0" in mijn /etc/modules.conf gezet, maar het probleem is er nog steeds :(
en nog gekker, ifconfig, modprobe, lsmod en insmod bestaan niet in RH7.2? :? :? :?
Ik draaide hiervoor SuSE, en moet zeggen dat ik hele vreemde indrukken krijg van Rooie Hoed...

Rookworst zonder R is ook worst.