Ik heb op dit moment 2 nieuwe HD's, een IBM 45Gb en een Western Digital 20Gb. De IBM is gedefinieerd als primair master, de Western Digital als primair slave. Het BIOS herkent de beide schijven goed. Als ik FDisk (van een Windows '95 opstartdiskette) wil uitvoeren om de HD's voor de eerste keer in te delen, stuit ik op een vreemd probleem. Bij de IBM harde schijf worden na het opstarten van de computer alleen de partities C en D weergegeven, vanaf E wordt de Western Digital weergegeven. De resterende ruimte van de IBM wordt bij het opnieuw opstarten weergegeven als vrije ruimte. Als ik deze weer instel voor een nieuw logisch station (dus: station E, huidige E en F verschuiven), moet ik ook de computer weer opnieuw opstarten, maar dan is deze partitie ook weer verdwenen.
Ik heb de HD's als volgt bij FDISK proberen in te delen:
IBM:
- Primaire dospartitie van 20 Gb
- Uitgebreide dospartitie van 45 Gb, met logisch station D (15Gb) en E (10Gb)
Western Digital:
- Geen primaire dospartitie
- Uitgebreide dospartitie van 20Gb, met logisch station F (10Gb) en G (10 Gb)
Wat ik wil is dat de driveletters van de Western Digital HD als laatste in de rij komen, omdat ik deze HD puur voor backup wordt gebruik. Als ik van deze schijf ook een primaire dospartitie maak, dan wordt dit automatisch station D. Dit is dus niet de bedoeling.
Ik kan op dit moment niet gebruik maken van Partition Magic oid omdat eerst mijn HD's ingedeeld moeten zijn, voordat ik er enige software op kan zetten.
Ik heb de HD's als volgt bij FDISK proberen in te delen:
IBM:
- Primaire dospartitie van 20 Gb
- Uitgebreide dospartitie van 45 Gb, met logisch station D (15Gb) en E (10Gb)
Western Digital:
- Geen primaire dospartitie
- Uitgebreide dospartitie van 20Gb, met logisch station F (10Gb) en G (10 Gb)
Wat ik wil is dat de driveletters van de Western Digital HD als laatste in de rij komen, omdat ik deze HD puur voor backup wordt gebruik. Als ik van deze schijf ook een primaire dospartitie maak, dan wordt dit automatisch station D. Dit is dus niet de bedoeling.
Ik kan op dit moment niet gebruik maken van Partition Magic oid omdat eerst mijn HD's ingedeeld moeten zijn, voordat ik er enige software op kan zetten.