pc wordt te heet

Pagina: 1
Acties:

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 13:05
hoi
sinds een paar maanden wordt mijn pc (volgens mij) veel te heet, ik heb niets overgeklokt maar hij loopt steed vast. sins ik de kast eraf heb gaat het iets langer goed maar na een tijdje gaat het dan toch altijd weer fout, waar licht dit aan? en wat kan ik er aan doen.ik heb al de nieuwste drivers en bios.
msi k7t pro
atlon 800
384 mb pc133 ram
maxtor 20 gb hd

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

heb je ook temp sensors in je pc of heb je de temp al eens gemeten?

zo jah, post ze dan, zo niet doe het dan nog en post ze dan :)

maar het kan ook zijn dat er gwoon een stukje hardware brak is en hij daardoor crasht :(

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 13:05
ja die sensoren heb maar die zijn zo brak als de pest, als ik in de zomer kijk, mijn kamer is dan ongeveer 30 graden
(zolderkamer) staad mijn kasttemperatuur (in bios) nog steeds lager als dat het op mijn kamer is nl(25graden).
cpu blijft ook altijd 36 graden overgeklokt of niet dus daar klopt niet van

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Als het beter gaat als de kast open is dat lijkt mij dat het een warmteprobleem is..

Misschien helpen een paar extra coolertjes??

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:59
Probeer dan je pc eens te underclocken :)

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Nieuwe koelzut tussen proc en koeler? Zit de koeler nog goed op z'n plaats? Misschien casefannetje plaatsen ofzow??? Noem maar wat :?

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 15:44

snoei

kabels... :D

peltier tussen cpu en koelfan plaatsen!

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 20:46 schreef Schum1 het volgende:
maar het kan ook zijn dat er gwoon een stukje hardware brak is en hij daardoor crasht :(
mee eens, heb je al wat gedaan daarmee? misschien een reepje van je geheugen eruit trekken om te beginnen kijken wat er danbeurt, vidkaart wordt ook warm zit daar actieve koeling op? zo ja doet het fannetje het nog??

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 20:43 schreef kevinp het volgende:
hoi
sinds een paar maanden wordt mijn pc (volgens mij) veel te heet, ik heb niets overgeklokt maar hij loopt steed vast. sins ik de kast eraf heb gaat het iets langer goed maar na een tijdje gaat het dan toch altijd weer fout, waar licht dit aan? en wat kan ik er aan doen.ik heb al de nieuwste drivers en bios.
msi k7t pro
atlon 800
384 mb pc133 ram
maxtor 20 gb hd
Ik raad je dan aan een sterkere CPU Cooler te nmen ennnn als het nog ff kan een systeem cooler na mijn weten moet dat probleem dan over zijn..
Een maat van me heeft ook lang van z'n probleem last gehad.. maar daar werk nu alles prima. door zo'n systeem cooler

Verwijderd

Ookal staat de kast al open, misschien toch 2X 80mm fans als airflow?

Verwijderd

Welk programma gebruik je om je temperaturen te meten? PC Alert van MSI? Probeer het daar eens mee. Daar heb ik met MSI borden nog nooit problemen mee gezien. En heb je je standaard koelpasta laten zitten? Laat je in ieder geval geen grotere CPUkoeler aanlullen, blijkbaar snappen die fanfreaks niet dat 800 MHz ook met een normale cpukoeler gekoeld kan worden.
En hou je hand eens tegen het koelblok, verbranden je vingers dan meteen?

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 17:24 schreef snoei het volgende:
peltier tussen cpu en koelfan plaatsen!
err jah.. en je denk echt dat je de hitte van die peltier kunt afvoeren met luchtkoeling ??!! dat gaat dus nooit goed he.. de peltier zal je proc alleen maar heter maken.. :(

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 19:40 schreef Michiel_H het volgende:
En hou je hand eens tegen het koelblok, verbranden je vingers dan meteen?
LOL :) Er moet toch een betere (vingervriendelijke) manier zijn om dit te testen :)

Ben zelf ook op zoek naar een goeie app om de temp van de proc te meten...en ook de status van de fans...
Ik heb een Abit KT7 mobo, de app die erbij zat (Motherboard Monitor) is een vodje...ik heb HMonitor ook geprobeerd, dat zat niet genoeg status info op (geen fans) en hij zei da de kast warmer was dan de proc :? Lijkt me niet kloppen...

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Wat zegt je bios?
pcc eerst ff flink stressen en dan gauw naar je bios gaan...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Pagina: 1