Weer een vreemd probleempje! Pas een nieuw PCtje inelkaar gezet. Athlon 1200 266, 512MB mem, QDI mb, Seagate Barra IV schijf, Geforce2 MX400 en een Sound Blaster 128 PCI. Nu is het probleem dat het geluid gewoon te snel loopt. Wanneer je een mp3 afspeelt met media player of winamp dan komt er alleen maar gekraak uit en wordt een nummer van 3 minuten in één minuut afgespeeld. Nieuwe drivers voor windows XP erop gezet, geen verandering. Wanneer je een muziek CD afspeelt hetzelfde probleem. Maar als ik met bijvoorbeeld audio catalyst een cd afspeel dan doet het geluid het wel zoasl het hoort. Ook spellen hebben geen problemen. Ik weet niet waar dit aan kan liggen. De geluidskaart is naar mijn idee gewoon ok. Iemand bekend hiermee?
Ja, een vriend van mij had hetzelfde probleem. Iemand had hem verteld dat hij z'n BIOS moest gaan flashen. Verder weet ik er ook niet zoveel van, maar het is mij al wel duidelijk geworden dat Windows XP en Creative niet goed met elkaar overweg kunnen. Ik vind creative sowieso errug langzaam met de Windows XP drivers, ook voor de Live...
Sorry, je moet een optie in je bios aanpassen (tenminste, dat heeft hij gedaan, en het werkt perfect). Zet Memory hole 15M-16M aan, dan werkt ie goed!