DHCP Spoof: geen gateway

Pagina: 1
Acties:

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Een vriend van me heeft een getweaked alcatel modem. Nu is er het volgende probleem. Als we de modem instellen op DHCP spoof krijgt hij geen gateway maar het volgende:

Connection-specific DNS Suffix . : lan
IP Address. . . . . . . . . . . . : 194.109.x.x
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 194.109.x.0
Default Gateway . . . . . . . . . :

Oftewel... het gateway nummer ontbreekt. Hebben meerdere hetzelfde probleem? Zo ja, iemand al een oplossing gevonden? :)

PS.: Bij mij doet de modem het wel prima met een gateway nummer en graag zinnige antwoorden a.u.b. Voor de grapjes en grollen hebben een eigen huiskamer... >:)

Verwijderd

Oftewel... het gateway nummer ontbreekt. Hebben meerdere hetzelfde probleem? Zo ja, iemand al een oplossing gevonden? :)
Nee, lijkt mij dat de meeste mensen hoe l4m3 het ook is een ongetweaked Alcatel modem zal hebben. Maar waarom zou je dan DHCP gebruiken kun je niet gewoon ff die getallen hard inkloppen ofzo?
PS.: Bij mij doet de modem het wel prima met een gateway nummer en graag zinnige antwoorden a.u.b. Voor de grapjes en grollen hebben een eigen huiskamer... >:)
code:
1
2
3
Mod Break: Het is hier idd geen huiskamer!
Voegt niets toe aan het draadje.
Koffie

Huiskamer kom ik nooit dus ik hang hier zoveel mogelijk de lolbroek uit :D

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zet het subnet mask in elk geval eens op 255.255.255.0 denk dat dat ook al scheelt.

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Ik ben er al achter. De tweak met de DHCP spoof (dus rechtstreeks een IP adres krijgen via DHCP van de modem) werkt alleen met win2k/winxp :)