Toon posts:

[mod]Schakelaartje voor kerstboom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn kerstboom die zich computer noemt graag uit kunnen zetten tijdens het film kijken. Gaat dit werken? (die SW is dus een switch)
Afbeeldingslocatie: http://64.177.112.246/files/leds.gif
Het ziet er logies uit maar het lijkt me sterk dat het zo simpel is :)
(Overiges, die lampjes zijn dus de IDE/Power/Turbo-leds)

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 12:52

snoei

kabels... :D

dit is mogelijk! alleen zou ik gewoon 1 schakelaar nemen met 3 wisselcontakten, zodat je niet alle min-polen samen hoeft te nemen.

Verwijderd

Ik zelf heb 4 schakelaartjes op mijn kast zitten om mjin fans uit te zetten wil je weten hoe je de weerstandjes moet aansluiten op de leds?????

Verwijderd

is het niet slimmer om de + te verbreken ipv de - ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik héb nu gewoon 1 schakelaar, en als ik de plussen aan elkaar hang hoe moet ik ze dan los van elkaar laten branden?
Ik heb eigelijk totaal geen geld meer, dus een nieuwe schakelaar is geen optie..... ;(

Verwijderd

Topicstarter
^^^^^^^^

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:39

breinonline

Are you afraid to be known?

+ of - verbreken maakt niks uit volgens mij. Gewoon je schemaatje maken (met min verbreken) en de boel werkt (of niet als je de schakelaar omzet :z)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• AFR
  • Niet online

AFR

Op maandag 19 november 2001 09:36 schreef breinonline het volgende:
+ of - verbreken maakt niks uit volgens mij. Gewoon je schemaatje maken (met min verbreken) en de boel werkt (of niet als je de schakelaar omzet :z)
Wanneer je een aantal aansluitingen samen neemt maakt dit wel degelijk uit.

VERONDERSTEL bijvoorbeeld dat de LED-jes in bovenstaand schema altijd met de + zijn verbonden en de computer de massa gebruikt om te bepalen of de LED aan (- aansluiting verbonden met massa) of uit (- aansluiting hoogohming / verbonden met +) staat. Als alle 3 de - aansluitingen worden samengenomen en worden verbonden met de onderste LED in het schema worden de 3 LED dus tegelijk geschakeld en werkt het schema niet.

Je kunt dus niet met 100% zekerheid garanderen dat bovenstaand schema werkt. Dit hangt af van de manier waarom de LEDs intern worden aangestuurd.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Gewoon de kabeltjes los rukken van het moederboard heb ik ook gedaan, anders kan ik niet slapen met zo'n disco in mijn kamer. Wanneer kijk ik er naar nooit.

Verwijderd

Goedkoopste oplossing is natuurlijk het welbekende Mc Gyver Tape er over heen...

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Altijd de + verbreken en niet de mion bij gelijkspanning. Als je led per ongeluk contact mocht maken met je kast zal er dus een stroom over je kast gaan lopen. als je de + verbreekt dan er dus geen stroom gaan lopen......
Verbind je schakelaar dus altijd aan de rode (5V) (gele 12V vanuit je voeding) draad en niet aan de zwarte.

>Systeemspecs<

Pagina: 1