ADSL aansluiten, problemen met connector

Pagina: 1
Acties:

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Ik heb vorige week mijn ADSL-pakket binnen gehad.
Moet het alleen nog aansluiten. Nu zit ik met een probleempje. De pc's staan boven en de hoofdaansluiting beneden. Een collega van mij (bij de KPN, ja ja) zei dat ik het beste de hoofdaansluiting kon doorzetten naar boven via een en utp-kabel. In die kabel zitten 8 draden en 2 daarvan zouden dan daarvoor worden gebruikt. Aan de bovenkant moesten die twee draadjes in de ADSL splitter. Dat kan dus niet want daar moet een connectortje in. En hou krijg ik dat dus voor elkaar. Ik heb wel zo'n tang en connectortjes er bij gekregen, maar ik weet niet of het wel zo'n goed idee is om 4 losse draadjes in een connectortje te proppen.
Iemand een solution???

Verwijderd

Ik heb als volgt gedaan:

Splitter en modem in de meterkast, vanuit meterkast met
UTP kabel naar boven, in de router (in jouw geval de
standalone computer?).

Jouw verhaal klinkt een stukje ingewikkelder...
volgens mij kan het makkelijker.

Maar misschien proberen ze je een monteur aan te smeren! :P

• Mickman
Men vader wil die modem dus niet beneden hebben. Hoofdaansluiting zit namelijk in de woonkamer.

Jij hebt dan waarschijnlijk de splitter op het isra punt aangesloten. (het punt waar de kabel uit de grond komt)

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Gewoon bij de gamma ofzo 4aderig (2 mag ook) telefoonkabel kopen en deze gebruiken om de adsl lijn naar boven te brengen naar je adsl modem.

Is gewoon een foutje in de handleiding, dat je voor de ADSL-filter <> ADSL-modem utp moet hebben.

Zit bij bij mij ongeveer 12 meter tussen en werkt als een tierelier :+

ps 4 aderig nemen in jou geval. 2 om het isra naar boven te verleggen en 2 om beneden een telefoonaansluiting te creëren.

Als je het niet snapt gil maar ff :+

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 20:16 schreef Mickman het volgende:
Men vader wil die modem dus niet beneden hebben. Hoofdaansluiting zit namelijk in de woonkamer.

Jij hebt dan waarschijnlijk de splitter op het isra punt aangesloten. (het punt waar de kabel uit de grond komt)
Je hebt gelijk, dat is bij ons ook zo. Maar omdat we een
ISDN aansluiting hebben, gaat er vanuit het ISRA-punt een
kabel richting meterkast, discreet weggewerkt. In de woon-
kamer zie je dus vrijwel niks.

(er staan btw ook planten voor :+)

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 20:10 schreef Mickman het volgende:
Ik heb vorige week mijn ADSL-pakket binnen gehad.
Moet het alleen nog aansluiten. Nu zit ik met een probleempje. De pc's staan boven en de hoofdaansluiting beneden. Een collega van mij (bij de KPN, ja ja) zei dat ik het beste de hoofdaansluiting kon doorzetten naar boven via een en utp-kabel. In die kabel zitten 8 draden en 2 daarvan zouden dan daarvoor worden gebruikt. Aan de bovenkant moesten die twee draadjes in de ADSL splitter. Dat kan dus niet want daar moet een connectortje in. En hou krijg ik dat dus voor elkaar. Ik heb wel zo'n tang en connectortjes er bij gekregen, maar ik weet niet of het wel zo'n goed idee is om 4 losse draadjes in een connectortje te proppen.
Iemand een solution???
Ja vraag aan je collega een aansluit/verbindingsdoosje met 1 rj11 ingang. Sluit de 2 draadjes aan in het doosje en gebruik het bijgeleverde snoertje met aan beide zijden een rj11 om de verbinding te maken. Boven vanaf de splitter kan je dan weer op de zelfde manier terug......

• Mickman
Op zondag 18 november 2001 20:17 schreef HBM het volgende:
Gewoon bij de gamma ofzo 4aderig (2 mag ook) telefoonkabel kopen en deze gebruiken om de adsl lijn naar boven te brengen naar je adsl modem.

Is gewoon een foutje in de handleiding, dat je voor de ADSL-filter <> ADSL-modem utp moet hebben.

Zit bij bij mij ongeveer 12 meter tussen en werkt als een tierelier :+

ps 4 aderig nemen in jou geval. 2 om het isra naar boven te verleggen en 2 om beneden een telefoonaansluiting te creëren.

Als je het niet snapt gil maar ff :+
Ik snap dat de ISRA verlegt is. Maar hoe krijg je die twee draadjes in de splitter. Bij mij kunnen er alleen connectortjes in.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

verplaats je hoofdcontact doos (heb ik gister ook gadaan!)

draai hoofd contact doos open verbind 2 kabeltjes, trek deze naar boven, maak daar een nieuwe wanddoos en steek daarin de meegeleverde stekker en het andere eind in je N1 (isdn ding) de rest kom je vast wel uit!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Mickman
Iedereen onwijs bedankt. Ik denk dat ik het hiermee wel red.
Thanx to everyone

*D
Pagina: 1