[3dsmax] Probleempje met exlude (licht) en array

Pagina: 1
Acties:

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 15:42
Als ik een bepaald opbject (in dit geval een lantaarnpaal) heb met een stukkie glas ervoor dat ik exclude van het licht dat in de lantaarnpaal hang en vervolgens de hele boel vervolgens met een array een stuk of 30 naast elkaar staan moet ik met de hand al die excludes aanpassen zodat hij bij iedere lantaarnpaal dat stukje glas exclude,

je krijgt nl lantaarnpaal01 en stukjeglas01 en een lantaarn_licht01 die dan het stukjeglas01 exclude, maar bij lantaarn02 en lantaarnlichtje02 wordt nog steeds stukjeglas01 exclude en niet stukjeglas02.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Dat is nou typisch zoiets waar je verder niks aan kunt doen, behalve met max-script zelf iets programmeren dat dit snel doet (nee, ik heb geen idee hoe dat werkt).

Een aandere oplossing is die glaasjes niet excluden, maar bij hun properties instellen op niet-schaduwen-werpen. Dan ben je in één keer klaar.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• _-= Erikje =-_
hmm, dan idd die glaasje maar op non-shadow werpe zetten :)

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:18
druk exclude en type "stukjeglas" in het invulveld boven alle objecten aan, zonder de cijfers, dan selecteert max alles wat met stukjeglas... begint. klik ok.

kan niet simpeler. toch :)? beetje interface doorhebben :)

oh ja en dan is het slim om inzstances te maken van je lampen natuurlijk

• _-= Erikje =-_
ah, bedankt, maar het werkt zo ook :)