Toon posts:

Hoe kan ik zien tot hoever mijn mobo kan met GB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu +/- 8Gb, maar wil met 30 uitbreiden. Nou vroeg ik me af of dit wel kan met mobo. Ik namelijk een P!!! 450Mhz op een SiS mobo. Nou wil ook het geval dat ik ergens gelezen had tot hoever een processor kan met HD-grote. nou weet ik dus niet meer waar, of kunnen jullie zo al vertellen dat ik dit wel/niet kan doen?
Als je nog meer info wil (behalve pin-code *D )post dan maar wat!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
of je mainboard het aankan is op zich niet zo spanned, (bios dan) je kan altijd met zogenaamde 'disk-managers' gaan werken als mocht blijken dat je MB niet vanuit de bios je nieuwe hdd ondersteund,

check anders gewoon ff de website van de fabrikant of er een bios update voor te krijgen is

wat voor SIS mainboard heb je eigenlijk?

A wise man's life is based around fuck you

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat van die processor is niet waar, heeft niets met hdd te maken.

Maar zoek eens naar een biosflash voor dat ding, is altijd nuttig.
zelf heb ik een PIII 450 en had er een 10.2 gig inhangen. zonderproblemen een 30.6 erbij gezet. (intel 440BX chipset)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 19:13 schreef terw_dan het volgende:

zelf heb ik een PIII 450 en had er een 10.2 gig inhangen. zonderproblemen een 30.6 erbij gezet. (intel 440BX chipset)
Heb ik een tijdje geleden (paar maanden ofzo) ook al gedaan maar er was niks te vinden :( Arme ik

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 19:12 schreef zwelgje2 het volgende:
of je mainboard het aankan is op zich niet zo spanned, (bios dan) je kan altijd met zogenaamde 'disk-managers' gaan werken als mocht blijken dat je MB niet vanuit de bios je nieuwe hdd ondersteund,

check anders gewoon ff de website van de fabrikant of er een bios update voor te krijgen is

wat voor SIS mainboard heb je eigenlijk?
Kep wel de chipset gevonden:
SiS 5600B/5595 dual chip AGPset

Zegt dat jullie iets (behalve dan dat het een *** mobo is, daar ben ik al achter. Ik ken nl. iemand bij wie UT sneller loopt heeft bijna precies hetzelfde systeem alleen ander mobo!)

Verwijderd

Topicstarter
Kep wel op www.sis.com nieuwe ide drivers gevonden. Zou dat het misschien kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 19:13 schreef terw_dan het volgende:

Dus jij denkt dat ik ook gewoon een extra hd erbij kan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo is er iemand?

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 20:00 schreef JusticeFriends het volgende:
Hallo is er iemand?
damn! haast?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 20:03 schreef drLiter het volgende:

[..]

damn! haast?
Nee maar er reageerde niemand. Weet jij trouwens mijn probleem misschien op te lossen? Hoe kan jij dit nouhaast noemen 12min. noem jij dat haast dan?

Verwijderd

Topicstarter
Waarom replyen jullie niet?

Verwijderd

Doe effe rustig aan zeg...... je denkt zeker dat jouw probleem gelijk wordt opgelost!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 20:42 schreef Koto1970 het volgende:
Doe effe rustig aan zeg...... je denkt zeker dat jouw probleem gelijk wordt opgelost!!!
Nee, maar er kan toch wel iemand reageren in een half uur?

Verwijderd

ja dat dacht je

Verwijderd

Topicstarter
je reply is wel leuk, maar weet je ook het antwoord of een link of weet ik wat als ik maar kan zien tot hoever mijn mobo(bios) kan in GB HD-ruimte

Verwijderd

Kan, had eerst ook een 30GB op een 440BX bord met een PII300 en dat werkte LOMP!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 20:50 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Kan, had eerst ook een 30GB op een 440BX bord met een PII300 en dat werkte LOMP!
Hoezo lomp?

Verwijderd

Naar mijn idee kan een HD van 30GB gewoon aangesloten worden, gewoon in de bios kijken wat de hd voor grote geeft als je hebt aangesloten, anders een bios van de betreffende mainboard zoeken... als je het type weet?? Amibios of Award

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 20:57 schreef Koto1970 het volgende:
Naar mijn idee kan een HD van 30GB gewoon aangesloten worden, gewoon in de bios kijken wat de hd voor grote geeft als je hebt aangesloten, anders een bios van de betreffende mainboard zoeken... als je het type weet?? Amibios of Award
Ik heb er nu 1 van 8Gb in zitten, maar zou er dan nog 30Gb bij kunnen?

Verwijderd

Ja waarom niet dan?

Hoeveel ide aansluitingen heb je dan nog over?

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Op zondag 18 november 2001 20:54 schreef JusticeFriends het volgende:

[..]

Hoezo lomp?
OMG. Dat ze je nog willen helpen.. jezus :r

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat ik er 4 heb en er zijn 3 ingebruik, er gaat misschien een brander uit om in een ander 166+ te zetten dus ik denk van wel ja!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
Niet zo moeilijk doen, gewoon die hd aansluiten, als die hem niet goed herkend disk manager erop en klaar.

Geen gezeik.. Einde discussie :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 21:06 schreef The Fox het volgende:
Niet zo moeilijk doen, gewoon die hd aansluiten, als die hem niet goed herkend disk manager erop en klaar.

Geen gezeik.. Einde discussie :D
Kep em nog niet moet em nog kopen bij de HCC a.s vrijdag...

Verwijderd

Als het de computer van de Aldi van +/- 2,5 jaar geleden is, dan zit er een Chaintech CT-6SSA2-C100A moederbord in. (Chaintech website)

Hier heb ik nu zonder problemen een 20,4GB schijf bij-ingehangen. Een 30GB schijf zal denk ik ook wel werken.

(Want de probleemgrenzen lagen volgens mij bij 512MB, 2GB, 8GB, en 32GB.)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 21:09 schreef koel_kast het volgende:
Als het de computer van de Aldi van +/- 2,5 jaar geleden is, dan zit er een Chaintech CT-6SSA2-C100A moederbord in. (Chaintech website)

Hier heb ik nu zonder problemen een 20,4GB schijf bij-ingehangen. Een 30GB schijf zal denk ik ook wel werken.

(Want de probleemgrenzen lagen volgens mij bij 512MB, 2GB, 8GB, en 32GB.)
Tis een Aldi maar niet van 2.5 jaar geleden volgens mij. Wel van de aldi de PIII 450

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 21:11 schreef JusticeFriends het volgende:

[..]

Tis een Aldi maar niet van 2.5 jaar geleden volgens mij. Wel van de aldi de PIII 450
Anders dan koop ik ook een 20.4 en dat scheelt ook nog ens inde prijs :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Kep nou wel gezocht naar de Chaintech CT-6SSA2-C100A maar welke is het dan de C of de D?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 21:25 schreef JusticeFriends het volgende:
Kep nou wel gezocht naar de Chaintech CT-6SSA2-C100A maar kep niets gevonden op www.chaintech.com.tw weten jullie misschien iets?
Ik had trouwens met een proggie "gekeken" wat er in de chip staat en die zei dat er een SiS chip inzat

• Zwelgje
schroef anders je kast open een kijk op het mainboard zelf ff wat voor type mainboard het is...

scheelt een hoop, en dan kunnen we ook meer voor je betekenen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 21:28 schreef zwelgje2 het volgende:
schroef anders je kast open een kijk op het mainboard zelf ff wat voor type mainboard het is...

scheelt een hoop, en dan kunnen we ook meer voor je betekenen.
Zal ik doen en morgen komt het antwoord. Kmoet namelijk ophangen :'(

• Zwelgje
wij wachten met spanning, :)

Verwijderd

Topicstarter
Kep nog niet gekeken, maar heb wel een programma om te kijken wat voor chip erop zit. Zal ik die info dan ens ff aan jullie geven?

Verwijderd

Doe maar.
een ander bekend en goed werkend alternatief is een aparte PCI IDE controller kopen. Deze omzeilt de harddisk-grenzen van je moederbord. t/m Ultra100 controllers kun je maximaal harddisks van elk 128GB eraan hangen, en Ultra133 controllers kunnen ook harddisks aan boven die 128GB grens.

Kosten: ca fl 110,- voor een promise ultra100 tx2

Die disk overlay software (varianten van EZ-drive, zoals Maxblast bv) werkt meestal niet fijn met non-win9x OS's:
Win95/98/ME kunnen er prima mee werken, maar NT/2000/XP gaan er aan onderdoor, en Linux is gewoon eigenwijs en trekt zich niks aan van t bios.
Pagina: 1