[OC] Amd 1.4Ghz fsb hoger dan 138, FLIP!!

Pagina: 1
Acties:

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:51

Jox444

Honestly....

Topicstarter
Ik heb een AMD 1.4Ghz op een A7v266, als ik de fbs hoger dan 137 zet dan is me muis dood als een pier als ik windows zit (usb muis normaal geval) , hoger dan 140 dan flipt me keybord ook en doet ie ook niets meer. Het maakt niet uit wat voor mp ik neem. Ik zou toch wel graag me fbs hoger krijgen dan 136..... :?
Aan de temp ligt het niet want die blijft netjes onder de 52 graden. ( Proc loopt nu happy op 11*136 maar wil dat dus hoger hebben)
Hoe krijg ik dat voor elkaar zonder dat me keybord en me muis niets meer doen ?? Of heeft iemand hetzelfde probleem gehad en weet een oplossing >??

Verdere sys specs zie url in sig

Het is FRIET!

Verwijderd

Je hebt een usb muis, en het probleem met de chipset van dit moederboord is dat als de fsb boven +/- 137 komt de usb niet meer werkt . ;( De oplossing die ik heb gevonden is een pci->usb kaartje te kopen en daar je usb apparaten (hier een Logitech iFeel Optical Mouse en een Microsoft Sidewinder Precision Pro Joystick) in te stoppen (Draai nu stabiel op een fsb van 155 mhz :)).

Wat je keyboard betreft : :? Vreemd want mijn keyboard (zit in een gewone (heet dat p/s2?) aansluiting) geeft 0.0 problemen op 155 fsb dus waar dat aan ligt?? :?:?:?

• Jox444

Jox444

Honestly....

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 19:56 schreef Alain het volgende:
Je hebt een usb muis, en het probleem met de chipset van dit moederboord is dat als de fsb boven +/- 137 komt de usb niet meer werkt . ;( De oplossing die ik heb gevonden is een pci->usb kaartje te kopen en daar je usb apparaten (hier een Logitech iFeel Optical Mouse en een Microsoft Sidewinder Precision Pro Joystick) in te stoppen (Draai nu stabiel op een fsb van 155 mhz :)).

Wat je keyboard betreft : :? Vreemd want mijn keyboard (zit in een gewone (heet dat p/s2?) aansluiting) geeft 0.0 problemen op 155 fsb dus waar dat aan ligt?? :?:?:?
Das mooi f*c**d up :( , nja heb weinig zin om een pci-> usb kaartje te kopen (kost weer geld) en dan werken me usb poorten op me ipanel ook niet meer :'( . Dan ga ik wel met me multiplier zitte spelen :7

Het is FRIET!

Verwijderd

amd en usb is vaak een probleem :(

• Jox444

Jox444

Honestly....

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 20:11 schreef klikodog het volgende:
En hoe kom je daar dan zo bij??
Ik bedoel het ligt aan het mobo, en aangezien daar een via chipset opzit...geloof ik niet dat dit erg AMD z'n schuld is.

Het is FRIET!

Verwijderd

Mocht je er nog over willen denken : ik heb voor 50 piek bij Informatique dit kaartje gekocht. Zo heel erg duur was het dus niet.

Maar tja, er zitten dan maar 2 usb poorten op en die op je iPanel werken ook niet meer, en wat je keyboard betreft daar kan ik je helaas nix over garanderen...

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 20:11 schreef klikodog het volgende:
Zoals Jox444 al zegt, dit ligt toch echt aan de chipset (kt266), want de nieuwe versie ervan (kt266a) kan op een fsb van 166+ zonder problemen usb gebruiken.....

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 17:19

[NUT]

Heppiedepeppie

Op zondag 18 november 2001 20:21 schreef Alain het volgende:

[..]

Zoals Jox444 al zegt, dit ligt toch echt aan de chipset (kt266), want de nieuwe versie ervan (kt266a) kan op een fsb van 166+ zonder problemen usb gebruiken.....
Mijn Epox plank (zie sig) draaid vrolijk op 150/300mhz FSB, en die heeft een AMD761+686b chipset combo en daar heb ik ook geen problemen mee... duz :Z
Pagina: 1