Toon posts:

@home switch netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

ik zit met volgende probleem.
ik deel mijn @home verbinging met 2 pc via een switch dmv 2 ip nummers van @home dus zo is de opstelling ( @home -> switch -> poort3 pc1/poort4 pc2 )

nu wil ik gewoon gebruik maken van het interne netwerk maar aangezien er internet gedeeld wordt wil dit niet. |:(

als ik bv van de ene pc op de andere inlog op de ftp die hij draait,worden de bestanden gewoon via internet gestuurd :(

nu heb ik gehoord dat ik gebruik moet maken van NETBEUI Protocol of LMHOST

de pc's draaien Win XP en Win2k , hoe doet ik dat nu? ik kom er maar niet uit |:(

Thx in advance,

CooltudE
aka
[STG]SParksta

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Dom he. Je moet ten eerste nooit zo een internet delen bij @home omdat het je dan een 10tje per maand extra kost voor dat extra ip. Je moet de internet connectie laten binnen komen op een computer die computer aan de switch hangen en dan de andere computer ook op die switch. De internet computer automatisch een ip adres laten krijgen en de andere computer er een geven. En internet delen aanzetten op de internet computer zo heb ik het ook en kost je geen reed meer. En owja het verkeer tussen de 2 computers gaat dan gewoon met de snelheid van 10/100 mbs kaartjes

Verwijderd

Topicstarter
Tja maar ik heb het nu al zo en verder werkt h et perfect en ik hoef nie te betalen.

maar goed ik ben nu nog niks wijzer :(
maar hopen dat iemand anders me verder kan helpen....

Thx in advance....

CooltudE

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Yup...
hier het zelfde probleem dus ! :(
ff nog wat info

PC1:
1 netwerkkaart op switch 1 --> internet
1 netwerkkaart op switch 2 --> LAN

PC2
1 netwerkkaart op switch 1 --> internet
1 netwerkkaart op switch 2 --> LAN

Het lijkt wel als of de pc moeite heeft te keizen hoe die het net over wil.. (met welke kaart die dat doet)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Even een route adden voor die IP's? Dus op doos 1 route voor ip2 adden en andersom? Dan gaat het iig niet meer via de defaultroute, de @home-gateway.