een bsod NET voordat windows start ?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ik was vanmiddag wat samen met xsion aan het frotten aan mijn comp. ff de cas lantancy verhogen wa oc-en etc etc

ff geluidskaart eruitgehaald en fsb nog hoger gezet :) allemaal leuk enzo. maar toen deed ik mijn geluidskaart er weer terug in dezelfde pci slot en zette de pc aan....start mooi op maar net voordat windows wou opstarten kreeg ik een blauw scherm: bad_pool_caller :?

kep alles al teruggeclocked,cas latency weer op 333 gezet... geen resultaten. toen ff bios defaults gepakt... ook nix. 1 geheugen strip eruitgehaald, nix.

toen deed ik veilige modus, nix. en laatst bekende goed geconfigureerde opstart hielp ook niet :( wat moet ik doen? wat isser kapot??

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

heb ik toevallig vanmiddag ook gehad: was ook met mn memory settings wezen frutten |:(

bios defaults reset hielp :)

misschien dat jij je geheugen te warm ofzo hebt gemaakt waardoor het nu stuk is? doe eens een memtest proggel

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welke windows gebruik je?

Probeer ff een nieuwe install op een aparte hd kun je ff zien of dat je probleem oplost; zoniet --> iets gemold.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
winxp
ik heb net het geheugen 1 voor 1 geprobeerd maar met geen 1 startte die op

ff kijken offie wel opstart met het geheugen van deze comp

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
hmm ik denk dat het geheugen kapot is
want als ik da in deze computer doe (p3 500,dell) dan start ie wel mar dan geeft ie een fout als ik explorer start en als ik dan verder wil sluit ie automatisch af....

owja en ik had pc100 geheugen boven in mijn comp gedaan en toen kreeg ik weer hetzelfde verhaal :?

maar dat werkt wel hier beneden

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
wazige zooi :?

we hebben toch niet echt iets verkeerd gedaan

reinstalleren ofzo denk ik

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
hij geeft deze codes onderaan:
c200000 x 8430000 x 4300000
deze waren ze ong... ja kan da niet zo goed lezen want da blauw beeld staat er maar voor ong 5 sec

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 20:20 schreef frenkpie het volgende:
hij geeft deze codes onderaan:
c200000 x 8430000 x 4300000
deze waren ze ong... ja kan da niet zo goed lezen want da blauw beeld staat er maar voor ong 5 sec
weet iemand welke foutcodes deze zijn?

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Op zondag 18 november 2001 19:26 schreef frenkpie het volgende:
hmm ik denk dat het geheugen kapot is
want als ik da in deze computer doe (p3 500,dell) dan start ie wel mar dan geeft ie een fout als ik explorer start en als ik dan verder wil sluit ie automatisch af....

owja en ik had pc100 geheugen boven in mijn comp gedaan en toen kreeg ik weer hetzelfde verhaal :?

maar dat werkt wel hier beneden
Ik denk dat je die conclussie niet mag trekken. Heb zelf ook een Dell(P3-500). Heb een paar keer bankjes moeten omruilen die ik gewoon bij de boer op de hoek had gekocht. In de winkel deden ze het wel, in de Dell precies wat jij beschrijft.... Ligt aan de Dell. Denk dat je beter, om te testen, even een kloon kunt gebruiken.

greetingzzz

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 10:13 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Ik denk dat je die conclussie niet mag trekken. Heb zelf ook een Dell(P3-500). Heb een paar keer bankjes moeten omruilen die ik gewoon bij de boer op de hoek had gekocht. In de winkel deden ze het wel, in de Dell precies wat jij beschrijft.... Ligt aan de Dell. Denk dat je beter, om te testen, even een kloon kunt gebruiken.

greetingzzz
ja dat was ik ook nog van plan om ff mijn strippen in de comp van siedak te testen. hij heeft ook KT133A chipset met een athlon 1 gig. dus ong hetzelfde systeem. als het geheugen het daar niet doet issie denk ik kapot... :? maar da betwijfel ik.

die fout codes die ik net gaf... 2 ervan zijn drivers fouten ofzoiets zei xsion... was die c2000000 voor een foutcode?

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
kick

plz iemand?

Verwijderd

Heb ook eens zoiets vaag voorgehad bij het OC'en. Bij 1GHz (zie sig) bootte hij niet meer en na het terugklokken deed ie ook niets meer. Heb een nieuwe Win98SE geïnstaleerd en toen deed hij het weer wel. Later bleek dat hij op de een of ander manier men bootsector en FAT tabel gewist had. Probeer eens, zoals al gezegt, met een clean install.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 14:40 schreef Stylzz het volgende:
Heb ook eens zoiets vaag voorgehad bij het OC'en. Bij 1GHz (zie sig) bootte hij niet meer en na het terugklokken deed ie ook niets meer. Heb een nieuwe Win98SE geïnstaleerd en toen deed hij het weer wel. Later bleek dat hij op de een of ander manier men bootsector en FAT tabel gewist had. Probeer eens, zoals al gezegt, met een clean install.
ja dat ga ik nu doen. ik heb net de winxp cd gehaald

nog iets VEEEEL wazigers....
ik testte mijn 512 sdram (2x 128 en 1x 256) op siedak's pc (ook kt133A/epox) en toen kreeg hij ook blauwe schermen.

op de andere pc van hem (kt133 chipset/msi) en daar deed het geheugen gewoon wel.

nu doet zijn pc het ook niet meer met zijn eigen geheugen... is zijn bootsector dus ook gewist?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op maandag 19 november 2001 15:56 schreef frenkpie het volgende:

[..]

ja dat ga ik nu doen. ik heb net de winxp cd gehaald

nog iets VEEEEL wazigers....
ik testte mijn 512 sdram (2x 128 en 1x 256) op siedak's pc (ook kt133A/epox) en toen kreeg hij ook blauwe schermen.

op de andere pc van hem (kt133 chipset/msi) en daar deed het geheugen gewoon wel.

nu doet zijn pc het ook niet meer met zijn eigen geheugen... is zijn bootsector dus ook gewist?
ik denk dat een van die reepjes dus gewoon kapot is. dat het wel werkt in de msi kan best, want het ene mobo slikt sommige (bijna dode) reepjes wel, en het andere niet. maak ik zoooo vaak mee, die kloon pc's pikken bijna alles, meeste merk, en sommige mobo's moeten sommige reepjes gewoon niet.

welk merk is t bij de way (sorry al't al gezegd is, topic nie helemaal gelezen)

blauwe schermen voor dat win start ligt doorgaans aan het geheugen. je kan er wat microsoft technet cd's bij pakken en de codes opzoeken, maar het lijkt me duidelijk dat het geheugen (bijna) defect is als het problemen geeft in 2 pc's.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

gewoon F-8 en dan die optie waar jij zegt wat ie wel en niet moet opstarten :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 16:12 schreef silentsnow het volgende:
gewoon F-8 en dan die optie waar jij zegt wat ie wel en niet moet opstarten :)
heb ik al geprobeerd zoals je al kon lezen. nix hielp: veilige modus, laatst bekende goed configuratie.

nu heb ik winXP proberen te installeren met alleen vid kaart, 1 geheugen strip (1 die ik gekregen had van siedak) en WEER kreeg ik die blauwe scherm :((

had geprobeerd met een maxtor hdd.... ook weer een blauw scherm :( volgensmij is mijn mobo kapot???

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
iemand nog suggesties? of is het mobo echt kapot?
Pagina: 1