Toon posts:

stand-alone dvd: waar op te letten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de kerst wil ik ee stand-alone dvd speler kopen. Helaas weet ik er niet genoeg van, vind ik.

Kijk, ik weer dat ik een regio vrije dvd speler moet hebben en dat ie mp3 moet kunnen spelen.

Maar wat zijn features waar ik verder op moet letten?
Sommige spelers hebben allerlei features 'die op de toekomst zijn voorbereid'zoals dat zo mooi in de folders staat. Maar ja..

Dus...waar moet ik op letten bij mijn nieuw aan te schaffen dvd stand-alone speler?

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-03 20:54
Ik raad je af eentje te nemen met mp3 functionaliteit.

Meestal zijn de standalone DVD spelers met mp3 optie van die cheapass dingen. Aangezien een gedeelte van de prijs komt vanwege de mp3 optie, kun je op je vingers natellen dat je dus nog minder dan cheap ass voor de DVD functionaliteit betaald: en volgens mij is dat toch waarvoor je dat ding koopt.

Regiovrij is allemaal wel heel leuk (grotendeels een hype), maar zolang je niet gaat importeren uit USA of Australie ofzo heb je er bar weinig aan: ikzelf huur alleen maar DVDs bij de videotheek om de hoek (waarom zou ik DVDs kopen? een film is leuk om misschien 1 of 2 keer te zien maar dan houdt het echt op) dus ik zou absoluut niet weten wat ik met een regiovrije speler zou moeten.

Maar ja, dat is mijn mening...

Geef mij maar een Warsteiner.

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

gedeeltelijk waar. vaak zijn dvdspelers die mp3 ondersteunen cheap ass low quality spelers..echter zag ik laatst dat nu bv ook phillips mp3 ondersteuning bied op nieuwe modellen.. aan deprijs te zien zeker geen cheap ass spelers.. ik meen dat ook denon een dergelijke dvd speler maakt(is ooit hier op het forum voorbij gekomen)en ook samsung heeft spelers met mp3 functionaliteit...

verder zou het voor mij ook niets uitmaken of de speler regiovrij is. een dvd kopen is redelijk duur dus huren we er gewoon regelmatig een :)

mollie

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-03 20:54
Ik heb ook wel een DVD speler met MP3 optie van Marantz gezien...die was ook niet echt cheapass :)

Maar ik vind het gewoon zonde om extra geld te betalen voor MP3..als ik MP3 wil luisteren zet ik m'n PC wel aan.

Geef mij maar een Warsteiner.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:41

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Cheapass dingen doen het in sommige gevallen - in tegenstelling tot wat het beeld hier is - best aardig.

Ik heb er eentje, met dezelfde chipset als Pioneer gebruikt. Alleen zitten er wel verschillen in de software en het loop werk.. dat kan anders zijn. Maar goed, je kan dus ook voor een merk gaan. Ik zou eerst goed nadenken wat je er dus van wilt en wat het mag kosten. Ik heb mijnes naast een Pioneer gezet, en zag geen verschil. Misschien zijn er mensen die dat wel zien, maar goed, ik niet. Misschien willen zij het wel zien, omdat ze 2 x duurder uit waren, of wil ik het niet zien, omdat ie cheaper was. Wat is wijsheid, als je veel betaald moet het beeld fout loos zijn. Als die van mij een hapertje geeft op een moeilijke veel layer dvd dan denk ik 'nah, hij speelt em wel mooi af'.

Ik heb er dan ook nog een DD decoder in, en dat alles voor 400,- (DVD speler van Blokker.. :) ). Maar goed, vertel me maar wat voor rotding het is, ik ben der heel blij mee. (Vrienden die ook Pioneer hebben zien ook geen verschil, dus als er verschil is dan is dat marginaal.)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 18 november 2001 19:09 schreef mollie het volgende:
gedeeltelijk waar. vaak zijn dvdspelers die mp3 ondersteunen cheap ass low quality spelers..echter zag ik laatst dat nu bv ook phillips mp3 ondersteuning bied op nieuwe modellen.. aan deprijs te zien zeker geen cheap ass spelers.. ik meen dat ook denon een dergelijke dvd speler maakt(is ooit hier op het forum voorbij gekomen)en ook samsung heeft spelers met mp3 functionaliteit...

verder zou het voor mij ook niets uitmaken of de speler regiovrij is. een dvd kopen is redelijk duur dus huren we er gewoon regelmatig een :)

mollie
Eh Denon DVD 2800 ... :9)
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.nl/img/producten/DVD-2800_groot.jpg

Ok dik 2500 in Nl

Maar ff serious, ik denk dat zo'n beetje de helft van de nieuwste generatie DVD spelers MP3 ondersteunen.
Keus zat (van 400 - 4000)

PS, die denon is in Duitsland zo'n 868 Euro

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-03 13:06
Ik zou er op letten dat ie SVCD kan afspelen, en cd-r's pikt. Ik dacht namelijk dat dat niet altijd zo was. Ik gisteravond Planet of the Apes SVCD (2cd's) gekeken bij een vriend van mij op een philips breedbeeld, damn dat is echt wel goeie kwaliteit!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Hmmm nou die svcd zooi en mp3's enzo zijn wel leuk maar erg nodig nou ook weer niet... (ik ben zelf namelijk nu ook wat zoekende naar een leuke home cinema set :) )

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

grappig..ik ben ook al aan het kijken voor een stand alone spelerke :)
Denk zelf dat het letten op de geluidsmogelijkheden ook wel belangrijk is. Heb je gewoon een 2 boxen systeempie, of ergens dolby surround pro logic hangen? Zou zonde zijn als je die niet zou benutten, het geeft een extra dimensie aan je films.

Voor de rest moet ik zelf ook nog even zoeken hoor, maar mp3tjes afspelen zou ik niet met zo'n ding doen.
Daar heb ik mijn pc voor en in een gekke bui mijn Dreamcast. ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

als tip, ga naar de mediamarkt, daar zijn ze regiovrij met garantie, heeeel veel keuze. en je kan daar uren op je gemak kijken zonder gestoord te worden.

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Lees anders even de mega-test op www.dvd.nl. Daar testen ze een aantal 'onbekende' regiovrije spelers met MP3-afspeelmogelijkheid. Komt trouwens de DiViDo als beste uit de bus en kost nu slechts Fl.599,-..... :)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Maar zijn er ook "merk" dvdspelers die svcd afspelen?

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:04
ik heb onlangs een Toshiba 210E gekocht bij mediamarkt voor 550 piek!

Is regiovrij te maken maar dat boeit me niet aangezien er geen regio 1 films meer worden verhuurd.

heeft Mp3 ondersteuning en is zeeeeeeeeeer scherp qua geluid en beeld.

Check www.kieskeurig.nl voor meer!
Of www.totaldvd.net/reviews/

Verwijderd

bij gistron hebben ze een scott dvd voor 400 werkt perfect , vreet alles ( svcd vcd mp3 dvd cdr cdrw ) >:)
oke downmixed hem wel voor de tv maar als je een los surround set kun je die er gewoon op aansluiten.

dus waarom zou je een dvd van 1000 kopen als je er een kan krijgen voor 400 die net zo goed is.

of je moet het leuk vinden om $$$$$$ voor een naam te betalen.:+

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
"stand-alone dvd: waar op te letten?"

Dat hij dvdtjes af kan spelen.

Wat verwacht je nou helemaal. Je bent de 100.000e die deze vraag stelt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1