Toon posts:

HD read/write snelheid verhogen (SCSI)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op welke manier(en) kun je de read/write snelheid van een SCSI schijf verhogen ? Op dit moment krijg ik met Sandra de volgende waarden;

Buffered read => 55 MB/s

Sequential read => 26 MB/s

Random read => 8 MB/s

Buffered write => 10 MB/s

Sequential write => 26 MB/s

Random write => 8 MB/s

Gemeten onder win2k. Hardware bestaat uit een Adaptec 2940U2W SCSI controller, een 9,1 GB IBM Ultrastar 36 LZX, celeron 366@550, 512 MB geheugen en een ABit BP6 mobo.

Dus hoe is dit (softwarematig/BIOS) te verbeteren ?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels dezelfde test gedaan, maar dit maal met een 2e CPU erbij. En wat zie ik tot mijn verbazing..... de snelheid is in sommige gevallen lager :?

Buffered read => 58 MB/s

Sequential read => 25 MB/s

Random read => 7 MB/s

Buffered write => 10 MB/s

Sequential write => 25 MB/s

Random write => 8 MB/s

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Heeft er dan echt niemand een idee ?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:28
pak eerst een fatsoenlijk benchmark zoals ATTO of winbench99... sandra zuigt hard in HDbenchmarks

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 16:12 schreef P5ycho het volgende:
pak eerst een fatsoenlijk benchmark zoals ATTO of winbench99... sandra zuigt hard in HDbenchmarks
Dat Sandra zuigt (OGM, wat klinkt dat fout >:)) is wel bekend, maar door een ander benchmark programma te gebruiken, wordt SCSI niet sneller. Ok, de uitkomsten zullen anders zijn, maar de daadwerkelijke snelheid blijft hetzelfde. En die wil ik nou juist verbeteren d.m.v. betrouwbare tweaks (dus geen write cache).

En hoe kan het trouwens dat met een extra CPU sommige benchmarks lager zijn ?

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
test maar 10x achter elkaar, je zult zien dat je elke keer andere waardes krijgt, en je hoeft er niets voor te veranderen

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:28
Op donderdag 22 november 2001 13:12 schreef Zotty het volgende:

maar door een ander benchmark programma te gebruiken, wordt SCSI niet sneller.
|:(

ik bedoel dat jouw waardes misschien voor geen meter kloppen met sandra en dat je eerst moet vaststellen of er wel een probleem is met je snelheden van je SCSIschijf. misschien hoort het wel zo.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1