Toon posts:

Welke hoofdtelefoon voor discman?

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een budget van 200/300 piek en ik luister voornamenlijk metal en rock. Kunnen jullie me wat aanraden want ik weet er echt geen flikker van wat goed is en wat kut is. Alvast bedankt :) En het is dus voor op een discman :)

• Xplosive15
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10-2025
sorry hoor maar wil je met zo'n grote hoofdtelefoon op je discman gaan rondlopen :?, dan is je discman nog wel portabel maar je hoofdtelefoon niet meer |:(

For those about to rock, we salute you!

Verwijderd

Topicstarter
Die hoofdtelefoon hang ik dan om mijn nek :P

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:53
ik heb ook een koptelefoon , maar de stang gaat langs je nek, zodat je haar niet door de war gaat zitten :D je hebt die van sony maar ook van phillips, het verschil is 30 gulden zonder geluidsverschil..........

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Sennheiser... Maar idd. Die van Philips en sony zijn ook goed, het is alleen wel de vraag welke het lekkerst zit. ;)

[/oftopic]
Ik ga als het goed is naar Pain of Salvation en Dream Theater op 4 februari...
[oftopic]

BOINC stats

Verwijderd

200 300 piek voor een hoofdtelefoon :?
Maar oke volgens mij zijn sennheiser wel wrede hoofdtelefoons.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, welke type voor op een discman???

offtopic:
Ik ga naar het concert van System Of A Down op 16 maart 2002 >:)

2002 dus

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04 20:30

-Stef-

Slainthe!

Ik ben momenteel ook op speurtocht voor mijn aanstaande iRiver iMP 250. Tot nu toe houd ik het op de Sennheiser MX 500 earbuds. Ik hoop dat deze ergens in Nederland te krijgen zijn want mp3cdspelers.nl verkoopt alleen de MX 300 uit di serie. Die 500's schijnen erg goed te bevallen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb earbuds van sony van 170 piek, die bevallen wel goed.

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 18:46 schreef Mo-z het volgende:
offtopic:
Ik ga naar het concert van System Of A Down op 16 maart 2001 >:)
en hoe was het? ;)

Verwijderd

Topicstarter
whoops, dat moet dus 2002 zijn :) foutje

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan iemand me nog een goed antwoord geven misschien???

Verwijderd

oordopjes: mx500 zijn heel goed. kunt ook meer uitgeven aan bijvoorbeeld een Sony 888, maar het is de vraag of ie zoveel beter is.

als je een open model geen probleem vind kun je voor een Grado SR60 gaan voor f220 van RikStoet.nl. beetje duur (beetje te eigenlijk gezien hij maar $70 kost in de VS) maar voor een discman ed prima dingetje. is ook niet eens zo groot. draad is wel erg dik en beetje onhandig.

verder zou ik het zo niet weten. de Beyer DT231 is wel leuk maar weet niet hoe die het doet met hardrock ed en is ook niet zo'n handig ding voor on-the-go. die achter de nek dingen zijn wel leuk, maar die duurdere Sonys zijn qua geluid hun geld echt niet waard. de gesloten koptelefoons in die prijsklasse zijn of gewoon echt niet goed en/of hebben erg veel bass. kun je leuk vinden natuurlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik heb dus die sony 888 dingen en die vind ik wel relax, zo'n achter je nek ding vind ik niet zo'n geweldig geluid hebben. Heeft het trouwens wel zin om zo'n hoofdtelefoon te kopen als ik de sony 888 heb???

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 08:52

Flotter

Pelipper!

Als je een koptelefoon gaat kopen, let dan wel ff op de impedantie en of het een open of gesloten model is.

Voorbeeldje: Voor f299,- zou je een (veel geprezen) Sennheiser HD-580 kunnen kopen, maar dat ding heeft een impedantie van 300 Ohm. Een portable device trekt dat vaak niet goed waardoor het geluid meestal niet optimaal is... Ook is het een echte open koptelefoon waardoor iedereen binnen een straal van 2 meter van je muziek kan meegenieten, ook al speelt ie op een normaal (niet erg luid) volume. Erg irritant.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 20:27 schreef Mo-z het volgende:
Bedankt. Ik heb dus die sony 888 dingen en die vind ik wel relax, zo'n achter je nek ding vind ik niet zo'n geweldig geluid hebben. Heeft het trouwens wel zin om zo'n hoofdtelefoon te kopen als ik de sony 888 heb???
zou zo niet kunnen bedenken welke hoofdtelefoon het beter zan doen dan de 888 uit een discman. die dingen hebben idd gewoon te weinig power voor de serieuzere koptelefoons. of der moet een (draagbare) versterker bij komen en dan heb je het over minimaal f400...

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allemaal, ik heb besloten om geen hoofdtelefoon te kopen en het bij mijn sony 888's te houden ;) bedankt voor de replies
Pagina: 1