Toon posts:

computer start niet meer op na mobo-swap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het topic al aangeeft heb ik zojuist het mobo in mijn computer vervangen door een andere (ivm compatibiliteitsproblemen met het oude bord). Het gaat om een aopen ax6bc die vervangen is door een Asus p2l97-s. Op het mobo zit een celeron 533 (met koeler), en verder zit er een voodoo 5 5500, sblive, netwerkaart, 20gig hdd en een 20x acer burner (die dus problemen met xp gaf) in. Kast is een 300W miditower. Naar mijn weten heb ik alles goed aangesloten, maar als ik de powerbutton indruk gebeurd er simpelweg niets ;(. 'k Heb zelf het gevoel alsof het iets heel simpels is...de kans om mij daarop te wijzen zit onder de replybutton :P

Vyv

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 06:51
draadje van de aan-knop naar het moederbord?

- hardware always changes.. -

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

Gaat de ventilator van de voeding wel aan? Anders inderdaad het draadje van je powerknop naar je mobo verkeerd of niet geplaatst.

Viva la Netherlands!

Verwijderd

Topicstarter
die powerswitch staat naar mijn weten goed geplaatst...evenals de resetsw en de ledjes...

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

JJJ

Heb je je voeding niet uitgeschakeld? :D

Verwijderd

Topicstarter
uitgeschakeld als in: dat mooie I/O knopje ? :9

nah zo stom ben ik nog net niet :P

kan het zijn dat er ergens een aansluiting is voor een voedingfan ? of zit de powersupply daarvan gewoon op het mobo ? er zitten namelijk 2 aansluiting voor fans op het bordje waarvan er 1 gebrukt is door men cpufan..en misschien dat die andere voor een voedingfan is ? :?

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Op zondag 18 november 2001 18:22 schreef Jestar het volgende:
draadje van de aan-knop naar het moederbord?
en zitten de plus en min van dit draadje ook goed?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Zit de stekker in het stopcontact? :+
Powerdraad naar mobo goed aangesloten?
probeer eens de aansluitpuntjes voor de powerknop gewoon met een metalen voorwerp eventjes kort te sluiten.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
plus en min ?

Verwijderd

Kijk even of de jumper voor de batterij op het mobo niet staat op externe batterij voeding of zoiets (doen leveranciers wel eens om de batterij te sparen). En of je geheugenreepje(s) wel goed in de slots zit(ten)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet het geval kees, aangezien ditzelfde moederbord het tot gister nog deed in een andere computer

verder staat men powersupply ongeveer zo(met de keyboard aanlsuiting links en de ide aansluitingen rechts):

........

..........
..........

ik heb de powersupply op die 2 vetgedrukte pinnetjes staan (als het een beetje te volgen is :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?

Verwijderd

Probeer eens "kaal" op te starten ... Dus alleen harde schijf,grafische kaart,geheugen,processor,koeler.

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 10:31

bitflusher

flushed die *** pc

staat bios reset jumper wel op normal (operation)?
heb ik een keer een hele avond aan besteed! :7

Verwijderd

Topicstarter
dus in dit geval een netwerkkaart en een brander eruithalen :P

maakt niet uit, heb ik al geprobeerd ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 19:14 schreef bitflusher het volgende:
staat bios reset jumper wel op normal (operation)?
heb ik een keer een hele avond aan besteed! :7
zoals gezegd, geen jumper is verzet nadat hij een aantal dagen geleden uit een functionele computer werd gehaald...dus lijkt me sterk :Y)

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Doet je voeding het Überhaupt wel :?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Topicstarter
voeding is 2 dagen oud, nieuwe miditower

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zondag 18 november 2001 19:28 schreef Vyvre het volgende:
Ja, maar heb je dat NU dan ook getest :?

PC-Specs

• Marcj
  • Laatst online: 10:59
Op zondag 18 november 2001 19:28 schreef Vyvre het volgende:
daarom kan ie wel stuk zijn :P Je kunt hem wel ff doormeten

Verwijderd

Topicstarter
voor de duidelijkheid, ik had er de 1e 2 dagen een ander mobo in wat perfect werkte met die voeding (op de xp problemen na), en nu doe ik er een ander mobo in en hij werkt niet...lijkt me sterk dat dat aan de voeding ligt :P

• Marcj
Op zondag 18 november 2001 19:36 schreef Vyvre het volgende:
voor de duidelijkheid, ik had er de 1e 2 dagen een ander mobo in wat perfect werkte met die voeding (op de xp problemen na), en nu doe ik er een ander mobo in en hij werkt niet...lijkt me sterk dat dat aan de voeding ligt :P
Heb je de kabel van de power-on knop al eens omgedraaid? (ik denk niet dat dat het is, maar goed :))

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zondag 18 november 2001 19:36 schreef Vyvre het volgende:
Maar heb je dat dan ook getest :?

Kijk, je kan er wel vanuit gaan dat het niet aan de voeding ligt, of aan de aansluiting v/d start-button, maar als je dat niet nakijkt, dan weet je eigenlijk nog nix!

Remember: (belegen, maar waar!) "Meten, is: Weten!" :)

PC-Specs

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:54
Ga maar eens met je oor tegen de voeding aan liggen en steek de stekker maar eens in het stopcontact. Dit is geen geintje. Als de voeding stuk is, zul je dat niets horen, anders zul je een geluidje horen (hoe leg je dan geluid uit??)

• Marcj
Op zondag 18 november 2001 19:40 schreef Rendier2710 het volgende:
Ga maar eens met je oor tegen de voeding aan liggen en steek de stekker maar eens in het stopcontact. Dit is geen geintje. Als de voeding stuk is, zul je dat niets horen, anders zul je een geluidje horen (hoe leg je dan geluid uit??)
geknetter? ik heb dat ook wel eens gehad ja

• Rendier2710
Geen geknetter. Een soort van "zipje"

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op zondag 18 november 2001 19:42 schreef Rendier2710 het volgende:
Geen geknetter. Een soort van "zipje"
Bij mij komt er een hele hoge pieptoon uit..is dat goed? :D
[evenals uit mn monitor soms, das heel irritant]

Verwijderd

Topicstarter
voeding is prima in orde, en het kabeltje heb ik op alle mogelijke manieren geprobeerd :P

• Marcj
Verbind anders die twee pinnetjes eens met een schroevendraaien, dan zou die ook aan moeten gaan.

edit:
Op zondag 18 november 2001 19:45 schreef Vyvre het volgende:
kan het niet aan een mogelijke voeding-fan kabel liggen ?
nee

Verwijderd

Topicstarter
kan het niet aan een mogelijke voeding-fan kabel liggen ?

• Rendier2710
Mobo overleden??

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zondag 18 november 2001 19:45 schreef Rendier2710 het volgende:
Mobo overleden??
Auw! :P :+

PC-Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 19:45 schreef Marcj het volgende:
Verbind anders die twee pinnetjes eens met een schroevendraaien, dan zou die ook aan moeten gaan.
de 2 pinnetjes waar normaalgesproken de aan uit switch in gaat? en wat zou dan het signaal moeten geven dat het mobo aan moet ?
Op zondag 18 november 2001 19:45 schreef Rendier2710 het volgende:
Mobo overleden??
laten we hopen van niet ;(

• Marcj
Die twee pinnetje waar normaal je aan/uit knop op aangesloten wordt kun je gewoon kortsluiten. Dat doet die knop namelijk (normaal gesproken) ook :)

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zondag 18 november 2001 20:02 schreef Vyvre het volgende:

[..]

de 2 pinnetjes waar normaalgesproken de aan uit switch in gaat? en wat zou dan het signaal moeten geven dat het mobo aan moet ?
Yep...

Ervanuit gaande dat het mobo gewoon op de voeding is aangesloten, zal die gewoonweg aan gaan... :)

PC-Specs

Verwijderd

Je loopt naar de meter kast, en vervangt de juiste stop. En klaar is keesje!

Verwijderd

Topicstarter
maar (correct me if i'm wrong) geeft de aan/uit knop geen signaal aan het mobo dan ?

ik neem aan dat als ik 2 pinnetjes verbind danwel met een schroevendraaier danwel met een jumper oid...dat er dan toch een soort van signaal moet komen ?

• Marcj
Nee, het enige wat de aan/uit knop doet is die twee pinnetje kortsluiten :)

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ga ermee naar een pc winkel of zo, je bent zo te merken geen echte tweaker en het is makkelijker voor jouw om je pc ff door een "professional" ( :+ ) na te laten kijken. Als je geen vrienden/familie hebt die er verstand van hebben ga je naar een pc winkel.

MechWarrior || Monsters Game

• Marcj
Op zondag 18 november 2001 20:16 schreef GambitRS het volgende:
ga ermee naar een pc winkel of zo, je bent zo te merken geen echte tweaker en het is makkelijker voor jouw om je pc ff door een "professional" ( :+ ) na te laten kijken. Als je geen vrienden/familie hebt die er verstand van hebben ga je naar een pc winkel.
Elke tweaker moet het toch een keer leren ;)

edit: niet te persoonlijk opvatten aub :P

Verwijderd

Topicstarter
hm kan connecten wat ik wil met de schroevendraaier maar maakt nix uit... blah :P

• Marcj
En heb je al een keer echt alles eruit gehaald?? Want zelfs zonder geheugen ed. moet de voeding beginnen te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 20:16 schreef GambitRS het volgende:
grapjas :)

de reden dat ik het hier post is dat ik dit al verscheidene keren heb gedaan (bij mij en bij andere mensen), met succes.

nu heb ik dus blijkbaar ergens een probleem mee en dan wordt ik een newbie genoemd ?

als je dan toch de neiging voelt te reageren doe het dan met iets zinnigs |:(

Verwijderd

Het komt wel eens ooit voor dat bij ATX systemen het BATTERIJTJE op het moederbord LEEG is. Heb een hele hoop ABIT en AOPEN en dat soort low budget merken meegemaakt. Computer verkocht, maanden goed gewerkt en de PC doet het gewoon niet meer. Distributeur opgebeld, bleek dat er van de 1200 bordjes er 1150 met een (te) leeg batterijtje geleverd waren. Nu heb ik dat bij ASUS nog nooit mee gemaakt, maar het zou natuurlijk kunnen dat het batterijtje leeg is. Vervangen (uitwisselen) en misschien dat ie het dan wel doet.

• Marcj
Ik heb trouwens ook een keer gehad dat ik nog zo'n koperen dingetje (waarmee je je moederbord op je kast vastzet) teveel heb laten zitten, waardoor die kortsluiting veroorzaakt. Dit kun je testen door het moederbord gewoon ff los te starten (alleen de voeding aansluiten, en met een schroevendraaien starten)
Pagina: 1