Mandrake 8.1 wil niet setuppen...

Pagina: 1
Acties:

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
Als ik mijn mandrake 8.1 cd in mijn cd drive doe om hem er op tegooien dan krijg ik een fout bij de instalatie..

hij zegt namenlijk dat hij de second stage ram disk niet kan laden, dat kan komen door een hardware fout of een kernel bug... (vertaald ff van af de setup)

maar wat is dat voor onzin, ik boot gewoon van af de cd om teinstaleren, willen ze soms zeggen dat ze een verkeerde kernel in de setup al gooien?? wahah wat een bagger...

weet iemand een oplossing voor mij probleem? zo kan ik niks =[[ snik

thx!! (ben al de hele middag mee bezig maar niks wil werken)

Verwijderd

Heb je de md5sum van de ISO voor het branden gecheckt?
En heb je de cd al op een andere systeem geprobeerd?

• Silva
hmm nee heb ik niet gedaan, en ook niet gechecked... maar ik wil graag weten wat er aan de hand is...

er komt zon pop up dus met die message er in en dan kun je alleen op ok drukken, en zegt hij dat ik wel kan rebooten omdat hij vanaf daar niet verder kan.

heb em ook in mijn brander proberen op testarten maar die geeft het zelfde probleem...

Verwijderd

Gewoon ff verder uitzoeken.
Als het in je writer hetzelfde probleem is zal het niet aan de readablility van je cdrom-drive liggen.
Dan kan het nog aan je systeem liggen, ik roep maar wat: onstabiel door hoge overclock?
Maar het meest waarschijnlijk lijkt mij nog steeds dat het gewoon aan de cd ligt.
Dus OF een toevallige brandfout, OF (nog waarschijnlijker) een probleem bij downloaden (bv. vaak of verkeerd geresumed) waardoor de iso's zijn beschadigd.
Je doet er verstandig aan de iso's altijd md5 te checken om te kijken of je een perfecte download hebt, *voordat* je ze brandt.
Suc6

• Silva
hmm ja zal ik inhet vervolg maar even doen dan ja.. ik under clock em wel ff hehe kijke of dat werkt... werkt dat niet is die cd mishcien wel rijp voor de prullebak

Verwijderd

Het kan ook aan je Ram liggen. Ik geloof dat in stage2 de ramdisk geladen wordt.
Je zou je geheugen kunnen controleren door memtest86 te draaien.

• Silva
debian doet het wel gewoon... dus zou deze het ook moeten doen

• Silva
hmmm de search leverd ook niks op ja eentje met een scsi device maar jah dat heb ik niet... kut cd zal wel naar de maan zijn of weet iemand nog wat?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Klinkt misschien heel stom, maar probeer die cd eens op een CDRW te branden en dan te booten.

Heeft bij mij weleens onverklaarbare CD leesfouten omzeild.

• Silva
Ja, zou het helpen denk je?? ik kan het altijd proberen.. ik draai nu weer onder mandrake 8.0 en enlightenment draait nog altijd lekker :)

die cd van 8 deed et wel lekker debian ook, maar dus 8.1 niet.. mischien fout die iso gebrand ofzo... zou kunnen!

naja iig bedankt zal het wel es proberen...

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Op zondag 18 november 2001 19:15 schreef artecman het volgende:
debian doet het wel gewoon... dus zou deze het ook moeten doen
Je kunt ook beter Debian gebruiken! >:)

De cd's van Debian doen het dus goed. Mooi... Kun je die installeren! >:)

Als het trouwens met debian niet lukt wil ik je wel een handje helpen!!!

* active2 vind Debian GNU/Linux en Slackware heel erg goed als desktop en vooral als server!

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Pagina: 1