Toon posts:

Hoe maak een client aan in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een crosslink-netwerk, maar client (Win98) wilt wachtwoord hebben als de computer opstart....Hoe moet ik dit instellen in XP???

Verwijderd

Je hoeft helemaal geen wachtwoord in te stellen, zijn gelijkwaardige computers op het netwerk, dus geen server. stel je netwerk goed in (ibv: p's 192.168.0.2 en 192.168.0.3, subnet 255.255.255.0, dezelfde workgroup en een gezellige naam) en de computers vinden elkaar gewoon en je hoeft nergens een wachtwoord in te geven. Dus probeer als wachtwoord gewoon: <enter> :P
suc6!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als ie een wachtwoord wil hebben moet je toch gewoon in eigenschappen van je netwerk microsoft family aanmelding aanzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Op win98 machine geeft:
"Er is geen domeinserver die uw wachtwoord kan valideren. U hebt mogelijk geen toegang tot enkele netwerkbronnen."

Wat betekent dit...en wat kan ik d'r aan doen??

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
heb je hem toevallig op dhcp staan? als hij geen ip adres krijgt lijkt me dit logisch. staat je ip adres al vast? (zoals de hierbovenstaande post al aangeeft)

Verwijderd

Topicstarter
Ip's staan vast (192.168.0.1 & 192.168.0.2), maar moet ik in XP ook een DNS-server invoeren?....zou het daaraan kunnen liggen?...

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 17:56 schreef J_L_O het volgende:
Op win98 machine geeft:
"Er is geen domeinserver die uw wachtwoord kan valideren. U hebt mogelijk geen toegang tot enkele netwerkbronnen."

Wat betekent dit...en wat kan ik d'r aan doen??
Je moet in de eigenschappen van het netwerk op de w98 bak domein uitzetten, dit is niet nodig voor een netwerk zonder enige pdc o.i.d. Als je een user aanmaakt in xp en dezelfde naam in win98 aanmaakt dan moet je het wachtwoord invullen van de user. Dan werkt alles. Have fun :7

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Pagina: 1