Cistron en modem en prijzen

Pagina: 1
Acties:

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik check nog maar even mijn postcode, en in tegenstelling tot het resultaat van de check van twee maanden geleden, waar "januari 2002" uitkwam, komt er nu "december 2001" uit. Oftewel: best wel binnenkort, en dus ook nog de mogelijkheid om de 19%-korting binnen te halen (2 maanden gratis, daar komt het op neer).

Maar: geen linesharing, en ik zie "Houten" (10km. ten zuidoosten van Utrecht) nog niet in de planning staan. Dus, dat worden weer extra kosten.

Ook heb ik de keuze tussen een ethernet en een USB modem. Nu hoor ik wel eens wat negatiefs over die USB dingen, maar het bespaart je wel een paar tientjes op de modem, en natuurlijk een netwerk kaart. Stel dat ik die ethernetmodem neem, is het dan ook belangrijk dat je een beetje goede netwerkkaart neemt, en niet zo'n el-cheapo??

Zijn er ook nog een soort van inschrijfkosten bij Cistron, en omdat ik geen linesharing heb, moet ik dan dus elke maand gewoon bij KPN voor een extra lijn betalen??

Ok.. nu ff kort op een rijtje:
- heb geen linesharing
- wil cistron broadband 1024/512
- welke modem? kosten.
- welke kosten, naast abbo? (extra lijn? inschrijf?)

Dankjewel. :)

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

kijk eens in Cistron.Broadband

• p_m
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 17:54 schreef Carnivore het volgende:
kijk eens in Cistron.Broadband
Nieuwsgroep? Ik ben echt n00b in nieuwsgroepen... gewoon dit adres in mijn Outlook Express mieteren?

[edit]

Outlook: "server bestaat niet".

Maar... kan iemand mij wat meer vertellen?

• p_m
  • Niet online
Irritant dat het niet op de site van Cistron vermeld staat. Iemand hier weet het toch wel, alsjeblieft? :)

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:52
Je kan beter je posts editen dan elke keer een nieuwe post neer te zetten, anders staat het zo opdringerig ;)

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 18:34 schreef Klovan het volgende:
Je kan beter je posts editen dan elke keer een nieuwe post neer te zetten, anders staat het zo opdringerig ;)
jeps luister naar deze user idd :P

met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif kun je tekst toevoegen of verwijderen dit scheelt je een post en veel gezeur.. het lijkt namelijk alsof je jou topic omhoog schopt en das hier niet de bedoeling :) :+

• p_m
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 18:36 schreef mafiasven het volgende:

[..]

jeps luister naar deze user idd :P

met [afbeelding] kun je tekst toevoegen of verwijderen dit scheelt je een post en veel gezeur.. het lijkt namelijk alsof je jou topic omhoog schopt en das hier niet de bedoeling :) :+
Jaja... ok... ik deed het maar een keertje hoor! :)

Maar antwoord liever mijn vragen, dan offtopic beetje kinderachtig te doen.

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:08
Het beste is om het Ethernet modem te nemen.

Volgens Cistron nieuwsgroep heeft BBNed gezegd dat er vanaf Januari 2002 overal waar ze nu leveren linesharing mogelijk zou zijn. De planning staat op de site van Cistron trouwens: http://www.cistron.nl/particulier/linesharing.shtml

Kosten:
Maandelijks 69 EURO (NLG 152,06) incl. BTW
Een Ethernet-modem 175 EURO (NLG 385,65) incl. BTW
Eenmalige setupkosten 130 EURO (NLG 286,48) incl. BTW.

Indien je geen gebruik wilt of kan maken van linesharing kan je het volgende doen:

methode 1:
Je laat een nieuwe lijn door KPN aanleggen en zet je nummer van je reeds bestaande op de nieuwe lijn en zet een nieuw nummer op de bestaande lijn. De bestaande lijn wordt omgezet naar ADSL.

voor extra lijn betaal je aansluitkosten 100 gulden + abbo.
Het reeds bestaande abbo wordt omgezet naar ADSL en je betaald geen kosten meer aan KPN daarvoor.

methode 2:
Indien je dit (standaard) gewoon met de nieuwe lijn doet, dat omzetten kost je dit:

eenmalig aansluitkosten door KPN: 100,-
1-jarig abbo 12 * 35,- : 420,-

Totale extra kosten: 520,-

• p_m
  • Niet online
Tnx VHWare! Maar eh.

1) Maakt Ethernet of USB nu werkelijk zoveel uit? Waarom? Wat? (waarshcijnlijk is dit een UTFS vraag... maar toch... :))

2) Ik snap het verschil tussen de zonder-linesharing-methode 1 en methode 2 niet. Betaal je bij methode 1 nu geen abbo kosten, dus alleen eenmalig 100 piek?

Maar dus... januari 2002... "ze zeggen"... dan is er dus Linesharing overal waar Cistron ADSL aanbied, oftwel: maandje wachten?

Pagina: 1