Toon posts:

welke breedbeeld met flattube en component video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kan ze haast niet vinden maar als ik ze vind zijn het meestal tv's van fl.5000+ ik was eigenlijk op zoek naar iets rond de fl.3000 .

ik hoorde dat loewe ze wel heeft maar op de site van loewe wordt er niks over gezegd . zien dr wel erg gaaf uit die dngen BTW :9

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Wat is component video, want ik denk dat mijn Sony (3000) dat ook heeft.

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

Topicstarter
component video is opgemaakt uit drie tulpstekkers die op die manier de RGB's 100% gescheiden houdt . dit geeft overgens ook het mooiste en helderste beeld en geeft vaak ook nog de kleuren corect weer. via andere aansluiting kunnen somigen kleuren zelfs bijna grijs lijken terwijl ze eigenlijk diep blauw horen te zijn .

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:17

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb een Loewe Xelos 82 cm die inderdaad component video kan verwerken. Deze is weliswaar wel wat meer dan fl 3000 (alhoewel: nu f 3480 op http://www.miepkniep.nl) en heeft geen volledig vlakke beeldbuis maar persoonlijk vind ik dat laatste niet echt een gemis. De Loewe kan via de derde scart ingang YUV verwerken, alleen is er voor zover ik heb kunnen vinden geen enkele normale stand-alone dvd speler die via Scart YUV uitgeeft (RGB daarentegen wel, maar dat bedoelde je niet, alhoewel dat volgens mij zeker net zo'n goed beeld geeft) en kabeltjes van 3 keer YUV tulp naar scart heb ik nog niet gezien. Overigens heb ik wel een keer YUV via scart kunnen bekijken op m'n Loewe: een Europese Playstation 2 kan namelijk in de standaard uitvoering een YUV signaal via de scart doorgeven (en geen RGB, vandaar dat een boel mensen groen beeld krijgen als ze via hun playstation 2 een dvd proberen te bekijken via RGB).
Denk je overigens werkelijk veel voordeel te behalen door gebruik te maken van YUV in plaatst van RGB?
Nog één andere opmerking: bij YUV houdt je NIET de 3 kleuren RGB gescheiden (dat is juist RGB!) maar heb je één helderheids component en 2 kleuren componenten. Ter vergelijking: bij s-video (Y/C) heb je één helderheids component en één kleuren component, dus YUV is weer wel wat beter dan Y/C.