[js]input, select (highlight), copy to clipboard

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik wil in een input box vantevoren text zetten. Die text is een url, die bezoekers die naar de page willen linken, kunnen kopiëren en op hun eigen page invoegen.

Maar... omdat de url nogal lang is (plus plaatje enzo) wil ik dat ik met een knopje 'copy to clipboard' kan doen.

Ik heb wel dit:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex13/trailer.htm

Let niet op de inhoud, maar op de textarea met 'select all'. Dit wil ik ook, maar dat hij het dan ook meteen naar het clipboard kopiëert onClick...

Ik ben een leekje met Javascript, kan iemand me een eindje op weg helpen?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Staat het niet gewoon in de broncode van http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex13/trailer.htm :?

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 17:06 schreef DaGuru het volgende:
Staat het niet gewoon in de broncode van http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex13/trailer.htm :?
Nee, dat is alleen select; ik heb gekeken of hij het dan ook meteen kopiëert, maar dat doet hij niet.
1) Ik moet dat stukje javascript er dus nog bij hebben
2) Ik weet niet hoe ik het dan aan dat andere functietje moet koppelen want ik ben een leekje wat dat betreft :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<script>
<!--
function highlight(x){
document.forms[x].elements[0].focus()
document.forms[x].elements[0].select()
}
//-->
</script>

<a href="javascript:highlight(0)" onMouseover="window.status='';return true">[img]"../select.gif"[/img]</a>

Ik denk dat
code:
1
document.forms[x].elements[0].copy()

niet bestaat... :?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hij begint al te gillen dat ik 'x' niet gedefinieerd heb voordat ik ook maar aan dat testen met copy toekom... :?

Ik laat het wel eventjes zo, als er iemand met hulp komt:
_graag_

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Is al vaker besproken, bijv:
[topic=234714/1/25]

Today's subliminal thought is:

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Ik heb ooit wel eens eenzelfde soort probleem gehad. Er is een oplossing, maar die zal alleen in IE 4+ werken.

Deze browser bevat veel objecten en methods die door Microsoft zelf zijn geimplementeerd, waaronder de volgende:

createTextRange
execCommand

De execCommand method, vereist bepaalde parameters, en hier zijn de Command Identifiers. Nu zul je in het lijstje de volgende Identifiers tegenkomen:
Copy

Copies the current selection to the clipboard.

Paste

Overwrites the contents of the clipboard on the current selection.
Als je dan bedenkt dat de eerste method genoemd,createTextRange een mogelijkheid bied om een text range object te creeren van een input of textarea element, dan zul je opeens een oplossing zien.

Dus Internet Explorer biedt je 3 ingebouwde (proprietary) methods aan die het volgende verzorgen:

• Creer een object die de text van een element bevat
• Copieer dat object naar het clipboard
• Paste de content van je clipboard naar een selection

Ik ga je niet de volledige oplossing geven, maar ik denk dat je nu een heel eind moet komen. Wat misschien ook interesant is dat er een CreateLink command is.

Echter wat ook in het acherhoofd moet worden gehouden is dat dit een IE4+ oplossing is, zelfs IE4+ / PC Oplossing. Mocht je echter het geluk te hebben voor een fixed platform te mogen publishen, zoals een intranet, dan ben je zo klaar.

HTH :)

"You're only as good, as what you did last week."

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? vraagt zich af waarom hij zo langzaam tikt, omdat Annie hem altijd voor is

;(

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

* Annie geeft oh,when? een klopje op de schouder voor de duidelijke uitleg en belooft niet meer voor te dringen.

Today's subliminal thought is:

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
nou... hier bak ik niks van ... (of ik moet er teveel moeite voor doen en daar heb ik geen zin in)

Ik heb nu gewoon de plaatjes er neer gezet, met een vrolijk tekstje:
To make a link, save this image to your harddisk by right-clicking on it and choose 'save picture as...', preferably in the folder of your site. Upload it, place it on your website and make sure it is linked to (..)
:z

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op zondag 18 november 2001 20:25 schreef Toeter84 het volgende:
nou... hier bak ik niks van ... (of ik moet er teveel moeite voor doen en daar heb ik geen zin in)
pffff...lekker is dat. En zo ga je met je klanten ook om?

>:) ;)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 21:00 schreef oh,when? het volgende:

[..]

pffff...lekker is dat. En zo ga je met je klanten ook om?

>:) ;)
;) nee, maar dit was voor een site voor een klant een 'extra' feature. Ik wil dat soort dingen wel maken, als ik het de moeite waard vind; ik vond het overbodigheidsgehalte hierbij te hoog om er een hele code achter te zetten... :z

Maar bedankt voor jullie hulp enzo, daar was ik wel blij mee :) :) :)

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 19 november 2001 09:02 schreef Toeter84 het volgende:
nee, maar dit was voor een site voor een klant een 'extra' feature.

Ik wil dat soort dingen wel maken, als ik het de moeite waard vind;

ik vond het overbodigheidsgehalte hierbij te hoog om er een hele code achter te zetten...
dus je zegt:

• "...Nee het is een extra feature..."
• "..Ja, ik wil het wel maken, maar ik vind het de moeite niet waard..."
• "...klopt, het is eigenlijk overbodig..."

Oftewel:

"...Ik heb het wel op de offerte gezegd, want ik denk dat het mogelijk is, maar eigenlijk weet ik niet hoe het moet, dus laat maar zitten..."

kvind dat je er nogal makkelijk vanaf maakt. De complete oplossing is je gegeven, door mij en Annie, kheb zelfs wat duidelijke links gegeven. Het is in totaal 5 regels code, en toch zeg je dat het teveel moeite is.

Tja...

:)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 15:09 schreef oh,when? het volgende:
...Ik heb het wel op de offerte gezegd, want ik denk dat het mogelijk is, maar eigenlijk weet ik niet hoe het moet, dus laat maar zitten...
Ik heb niks in de offerte gezegd; ik ga geen loze beloften maken die ik zelf eerst nog uit moet zoeken en het dan later nog eens afblazen omdat ik er 'toch geen zin in had'. Dat is lullig voor de klant. Ik had dus niets beloofd, ik pruts nou eenmaal graag en leer er tussendoor wat bij, en als dat voor dat project te lang gaat duren en het dus meer moeite kost dan dat het echt wat zinnigs toevoegt, dan laat ik het zitten.

Dingen als een complete Flash intro die kondig ik in de offerte al aan en dat voer ik ook koste wat het kost uit; al moet ik er in 2 weken Flash voor leren Afbeeldingslocatie: http://www.nvlf.nl/bonk.gif, ik doe het. Maar dit maal hoefde er alleen een stukje code onder een 'link naar ons' plaatje te staan, een aardigheidje voor de simpele menschen die niet weten hoe ze zo'n plaatje op hun eigen site moeten zetten.

Maar ik ben toch blij dat jullie antwoord hebben gegeven! Jullie hebben er tijd ingestoken, dat telt, en daar ben ik dankbaar voor. :)

Pagina: 1