Voltage voedingsfan veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Is dit verstandig? Kep twee voedingen in m'n pc namelijk, en de meeste herrie komt daar vandaan.

You're so fucking special. I wish I was special.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:37
nee

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dit ligt aan de temperatuur van de warme lucht die uit de voeding stroomt. Is deze koud tot koel dan kun je het wel doen. Is de temperatuur warm, dan is het niet aanteraden om te doen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• _Zedd_
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 16:53 schreef Exposure het volgende:
Is dit verstandig? Kep twee voedingen in m'n pc namelijk, en de meeste herrie komt daar vandaan.
Kan maar hou wel in de gaten dat de voedingsfan ook gelijk voor afzuiging van de gehele kast zorgt. Voor de voeding zelf maakt, qua warmte, niet zoveel uit.

Als hij echt lawaai maakt zou je hem kunnen vervangen (slechte lagers) of die goedkope vingerbescherming weghalen (en vervangen).

GMT-8

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 17:33 schreef Rick2001 het volgende:
Dit ligt aan de temperatuur van de warme lucht die uit de voeding stroomt. Is deze koud tot koel dan kun je het wel doen. Is de temperatuur warm, dan is het niet aanteraden om te doen.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb zelf ook de fans van mijn Enermax voeding vervangen met Papst fans en omdat deze aanpassing nog steeds niet stil genoeg was voor mij, heb ik beide fans op 7V gezet. Bij mij wordt de voeding niet te warm en dus kan ik ervan uit gaan dat het niet onmogelijk is om de voltage aan te passen van een voeding. MAAR elk systeem is anders en dus is dit geen garantie dat het bij iedereen mogelijk is *D

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik probeer het denk ik gewoon, gaat de casetemp. na de mod erg omhoog dan zet ik hem gewoon weer terug. Want het lijkt me sterk dat de voeding meteen kapot gaat als ie ff iets warmer dan normaal wordt?

You're so fucking special. I wish I was special.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 16:20
Op zondag 18 november 2001 16:53 schreef Exposure het volgende:
Kijk eens naar dit topic:
[topic=321623]

Ik heb het ook gedaan, en het werkt tot nu toe prima. Lekker stil en zo... :Z
Pagina: 1