Collision in linux

Pagina: 1
Acties:

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Ik heb vanmiddag weer linux op m'n pc gegooid, maar als ik m'n pc aan zet, dan gaat het 100mbit collision lampje knipperen op mijn hub en krijg ik als ik een andere computer ping "network is unreachable" of een ping van 5/6 seconde.
Waar kan het aan liggen en wat kan ik ertegen doen? Met dezelfde pc heb ik in windows nergens last van, en het zo laten is geen optie, want het complete netwerk ligt plat als ik in linux zit.
Ik had via de search al begrepen dat het aan full/half duplex kan liggen, maar hoe verander ik dat in linux?

wat meer informatie:
PC heeft een 3Com 905c nic en RH7.2, hub is een (redelijk oude denk ik) D-Link DFE-2624x 10/100mbit hub.

Rookworst zonder R is ook worst.

• BezurK
*schop*
Niemand?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:53
Misschien moet je in linux opgeven dat de netwerkkaart per se Half Duplex moet werken.. Een full-duplex netwerkkaart op een half-duplex hub kan niet goed werken.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
branden er op de hub geen lampjes met betrekking tot full/half duplex? sommige hubs geven dit netjes weer namelijk,

gebruikt linux wel de correcte driver voor de netwerkkaart?

en welke linux distro draai je? mischien zit daar het probleem wel in (oudere drivers etc)

A wise man's life is based around fuck you

• BezurK
Misschien moet je in linux opgeven dat de netwerkkaart per se Half Duplex moet werken..
Ja, daar was ik ook al achter, mijn vraag is alleen hoe...
en welke linux distro draai je? mischien zit daar het probleem wel in (oudere drivers etc)
Als je goed leest zie je dat ik RH7.2 draai :)
De drivers zijn gewoon goed neem ik aan, ze zijn voor de gehele 3Com 9xx en 5xx reeks

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
stom van me |:( (dat van die RH7.2)

mmm vreemd die 3com nic moet toch op zekere hoogte zelf kunnen ruiken of het half of full duplex is (heb zelf zon identieke kaart op een 3com hubje (10mb hub) en ook zon kaart op een 3com switch (100mb) niks geen probs.

volgens mij moet je de driver laden met deze parameter (voor de 'vortex' modellen althans

full_duplex = 0

probeer dit eens (1 is voor full duplex, 0 voor half)

A wise man's life is based around fuck you

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kaart met het config progje gewoon fixen op half-duplex. Probleem opgelost.
Pagina: 1