Toon posts:

Occultishe wereld(en)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam vandaag via dit forum op een site, en daar werd uitgelegd wat en hoe... met occultishe wereld(en) -->
http://www.occultenlicht.nl/occult.html .

Ze zeggen dat god die werelden gemaakt heeft... en ze niet bestemt zijn voor ons(the peops), maar WAAROM heeft hij het dan mogelijk gemaakt om daar te komen :?.

En.... hoe zit het met de theorie hoe het occulte (of degelijke zaken) is ontstaan bij de oerknal???

Verwijderd

Om dezelfde reden dat God een boom heeft gemaakt met een verboden vrucht, blijkbaar. Oftewel, God is almachtig en alwetend en weet dat wij mensen nieuwsgierig zijn (tensloote zijn we zo gemaakt) en dus dat Eva die verboden vrucht zou eten (Pandora's box). Op dezelfde marnier bedoelt god dus de "verboden wereld"

Marcel

PS: "God is a prankster: look, don't touch" Al Pachino, Devil's Advocate.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah zit wat in.. eigelijk best matig van god.

Mare, sommige mensen kunnen er toch ook nix aan doen dat ze in zon wereld terecht komen. Zoals de schrijfster van door het raam. En dan ben je ook in eens een doorn in gods oog :?.

En, wie is er dan mee begonnen... want iemand heeft toch iets moeten verzinnen, om een port te openen??

Verwijderd

wel grappig hoe jullie hier de redenen van een 'god' aangeven die allereerst zeer speculatief is en daarnaast van een orde zou zijn die buiten het menselijke begrijpen ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja.... mensen, wat moet je er mee >:)

;)

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 16:37 schreef Webmasterok het volgende:
Ik kwam vandaag via dit forum op een site, en daar werd uitgelegd wat en hoe... met occultishe wereld(en) -->
http://www.occultenlicht.nl/occult.html .

Ze zeggen dat god die werelden gemaakt heeft... en ze niet bestemt zijn voor ons(the peops), maar WAAROM heeft hij het dan mogelijk gemaakt om daar te komen :?.

En.... hoe zit het met de theorie hoe het occulte (of degelijke zaken) is ontstaan bij de oerknal???
Het christendom is net als vele andere geloven in het leven geroepen door mensen die macht wilden hebben en die deze macht ook voor duizenden jaren willen behouden. Het zijn een soort geheime genootschappen van grote machthebbers die de mens via de zogenaamde geloven zover van het mooie pad der occultisme vandaan weten te houden dat deze bevrijdende kennis alleen voor hun toegankelijk is geworden en geheim voor de mensen.

Het "christendom" heeft hele slagvelden aangericht, zogenaamd om de mensen te "bekeren".
Waar het werkelijk om ging en om gaat is het systematisch monddood maken van ons mensen.
Dit wordt al duizenden jaren gedaan. Wij leren op school niet dat het er voordien anders toeging en dat hetgeen wat nu heel macaber "occult" wordt genoemd in feite de mooiste gave van de mens is: het enorm paranormale potentieel van de mens.

Wij worden tot op de dag van vandaag bewust afgesneden van deze gaven, omdat de huidige machthebbers anders hun macht zouden verliezen.
De verschillende geloven zijn in het leven geroepen om de verbondenheid tussen de mensen extra te verzwakken. Dit met de achterliggende gedachte van de "verdeel en heers" tactiek.
Zo denk ik erover en ik haal mijn kennis uit bronnen die niet erg toegankelijk zijn en niet zo een twee drie in alle winkels te verkrijgen zijn. (geen wonder)

Wees dus niet bang voor het occulte. Het hoort bij de mens en als je er met de juiste houding tegenover staat zal het je grote schatten opleveren als je er mee om leert gaan. Doe je het omgekeerde, dan zul je ook het omgekeerde kunnen verwachten.
What you give is what you get!

Verwijderd

Hulde, Artemis!
Jammer dat niet alleen de machthebbers, maar zelfs de gelovigen zelf hier liever niets van weten, omdat het hun veilige vertrouwde (maar oh zo beperkte) denkkader ondermijnt.

Verwijderd

terwijl het toch best wel een elementair onderdeel is van elke religie, regeringsvorm en denkbeelden.

aah, die 'memen' (mentale genen, oftewel denkbeelden) zouden het nooit zolang kunnen overleven als ze geen mechanismen hadden zichzelf in stand te houden en te verbreiden.

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 23:12 schreef Artemis het volgende:

Het christendom is net als vele andere geloven in het leven geroepen door mensen die macht wilden hebben en die deze macht ook voor duizenden jaren willen behouden. Het zijn een soort geheime genootschappen van grote machthebbers die de mens via de zogenaamde geloven zover van het mooie pad der occultisme vandaan weten te houden dat deze bevrijdende kennis alleen voor hun toegankelijk is geworden en geheim voor de mensen.
Juist! Het is alleen op dit moment erg goed dat niet iedereen zich volledig bewust is van de mogelijkheden van de mensenlijke geest en de occulte wereld, want velen kunnen er - helaas - nog lang niet mee omgaan.
Het "christendom" heeft hele slagvelden aangericht, zogenaamd om de mensen te "bekeren".
Kruistochten; dag mooi Rooms rijk. ;(
Waar het werkelijk om ging en om gaat is het systematisch monddood maken van ons mensen.
Dit wordt al duizenden jaren gedaan. Wij leren op school niet dat het er voordien anders toeging en dat hetgeen wat nu heel macaber "occult" wordt genoemd in feite de mooiste gave van de mens is: het enorm paranormale potentieel van de mens.
En aangezien de wetenschappers - om het simpel te zeggen - een grote mond hebben worden alle andere (wetenschappelijk onbewezen) dingen genegeerd, aangezien ze niet aangetoond kunnen worden.
Wij worden tot op de dag van vandaag bewust afgesneden van deze gaven, omdat de huidige machthebbers anders hun macht zouden verliezen.
Ze zijn bang dat iedereen voor zichzelf gaat denken. :)
De verschillende geloven zijn in het leven geroepen om de verbondenheid tussen de mensen extra te verzwakken. Dit met de achterliggende gedachte van de "verdeel en heers" tactiek.
Dit ben ik niet met je eens; niet ieder geloof heeft ontzeggingen. Bovendien versterken sommige geloven juist die onderlinge band. Wicca en Boedhisme zijn mooi systemen van geloof, welke spirituele vooruitgang aansporen. Het zijn in feite alleen de religies, welke gebaseerd zijn op het Christendom, die iedere vorm van spirituele ontwikkeling willen laten verdwijnen/onderdrukken.
Zo denk ik erover en ik haal mijn kennis uit bronnen die niet erg toegankelijk zijn en niet zo een twee drie in alle winkels te verkrijgen zijn. (geen wonder)
Same here. :)
Wees dus niet bang voor het occulte. Het hoort bij de mens en als je er met de juiste houding tegenover staat zal het je grote schatten opleveren als je er mee om leert gaan. Doe je het omgekeerde, dan zul je ook het omgekeerde kunnen verwachten.
What you give is what you get!
Amen. :P

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 12:29 schreef Kyori het volgende:

[..]

Juist! Het is alleen op dit moment erg goed dat niet iedereen zich volledig bewust is van de mogelijkheden van de mensenlijke geest en de occulte wereld, want velen kunnen er - helaas - nog lang niet mee omgaan.
Je zegt dat je het eigenlijk wel goed vindt dat de meesten zich bewust zijn van hun eigen potentieel en dat beargumenteer je dan met het feit dat velen er nog niet mee om kunnen gaan. Maar als je het eens omdraait: eigenlijk is het toch een misdaad dat wij mensen er steeds bewust van worden afgesneden door een stelletje machthebbers? Het kan best zo zijn, dat de mensen die er nu blind en doof voor zijn, voordien wel een volledig mens zijn geweest en goed wisten om te gaan met alles wat ze hadden.

Ik denk dat het er veel beter uit zou zien wanneer iedereen ontwaakt en zich bewust wordt van hun multi-dimensionale ziel! Ik vind iedere dag dat mensen daar van afgesneden zijn een verloren dag (voor de hele kosmos).
Ze zijn bang dat iedereen voor zichzelf gaat denken. :)
Nou, ze zijn volgens mij helemaal niet bang (dat laten ze wel aan de mensen over: bang zijn! ) Ze weten dondersgoed dat ze alles, maar dan ook ALLES hier op aarde in hun macht hebben. Ze heersen op zo'n vernuftige manier, dat het haast niemand opvalt. Je wordt erin geboren en je bent eraan gewend. Als je er niet bij stil staat zul je tot je graf niets doorhebben.
Toch weet ik zeker dat bij iedereen in zijn genen de waarheid besloten ligt en zodra de echte waarheid aan het licht zou komen iedereen precies intuitief aanvoelt dat het datgene is wat ze altijd al latent hebben "geweten". Ik denk eerlijk gezegd dat zo'n bekendmaking nooit massaal zal worden gedaan (ze mogen wel gek zijn ;) ). Ik denk dat de openbaring van de waarheid gebeurt per individu, als iemand overlijdt en overgaat naar de andere dimensie. Dan pas komt zo'n ziel erachter in wat voor poppenkast het heeft gezeten. En dit "onthoudt" de ziel voordat het weer incarneert en een groot deel daarvan wordt onbewust meegenomen.
Dit ben ik niet met je eens; niet ieder geloof heeft ontzeggingen. Bovendien versterken sommige geloven juist die onderlinge band. Wicca en Boedhisme zijn mooi systemen van geloof, welke spirituele vooruitgang aansporen. Het zijn in feite alleen de religies, welke gebaseerd zijn op het Christendom, die iedere vorm van spirituele ontwikkeling willen laten verdwijnen/onderdrukken.
Het zijn inderdaad de geloven die op het christendom gebaseerd zijn. Wat een gifmengers zijn het toch ook!

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 13:50 schreef Artemis het volgende:

Je zegt dat je het eigenlijk wel goed vindt dat de meesten zich bewust zijn van hun eigen potentieel en dat beargumenteer je dan met het feit dat velen er nog niet mee om kunnen gaan.
Zie het als volgt: degenen die zich ervan bewust zijn, kunnen ermee omgaan, want wanneer iemand er niet mee om zou kunnen gaan, dan heeft diegene zich er ook nog niet echt in verdiept.

Het enige gevaar (vindt ik), zijn mensen die zich wel bewust zijn van hun vermogens, maar de controle verliezen op het moment dat zij geconfronteerd worden met bijvoorbeeld een grote tegenslag, welke zware emotionele klap teweeg brengt; deze mensen vormen dan een gevaar voor zichzelf en hun omgeving aangezien zij dan hun kennis zouden gebruiken om de situatie op te lossen, bijvoorbeeld: een familielid van iemand wordt vermoord en iemand binnen de familie die een vorm van zwarte magie beoefent weet wie de moordenaar is en wil dus wraak nemen, middels magie. Dan gaat het dus ontzettend verkeerd.
Maar als je het eens omdraait: eigenlijk is het toch een misdaad dat wij mensen er steeds bewust van worden afgesneden door een stelletje machthebbers?
Allicht.
Het kan best zo zijn, dat de mensen die er nu blind en doof voor zijn, voordien wel een volledig mens zijn geweest en goed wisten om te gaan met alles wat ze hadden.
Dat lijkt mij erg vanzelfsprekend.
Ik denk dat het er veel beter uit zou zien wanneer iedereen ontwaakt en zich bewust wordt van hun multi-dimensionale ziel!
49 dimensies. :)
Ik vind iedere dag dat mensen daar van afgesneden zijn een verloren dag (voor de hele kosmos).
Dat is het ook, maar het huidige collectieve denkpatroon is dusdanig opgebouwd dat een ieder die zoiets aan het licht wil brengen, afschilderd wordt als een gek.
Nou, ze zijn volgens mij helemaal niet bang (dat laten ze wel aan de mensen over: bang zijn! ) Ze weten dondersgoed dat ze alles, maar dan ook ALLES hier op aarde in hun macht hebben.
Ze hebben alleen macht over hen die niet bewust zijn.
Ze heersen op zo'n vernuftige manier, dat het haast niemand opvalt. Je wordt erin geboren en je bent eraan gewend. Als je er niet bij stil staat zul je tot je graf niets doorhebben.
Ignorance is bliss volgens sommigen.
Toch weet ik zeker dat bij iedereen in zijn genen de waarheid besloten ligt en zodra de echte waarheid aan het licht zou komen iedereen precies intuitief aanvoelt dat het datgene is wat ze altijd al latent hebben "geweten". Ik denk eerlijk gezegd dat zo'n bekendmaking nooit massaal zal worden gedaan (ze mogen wel gek zijn ;) ).
Vol verwachting kijken wij uit naar 2012. :)
Ik denk dat de openbaring van de waarheid gebeurt per individu, als iemand overlijdt en overgaat naar de andere dimensie. Dan pas komt zo'n ziel erachter in wat voor poppenkast het heeft gezeten. En dit "onthoudt" de ziel voordat het weer incarneert en een groot deel daarvan wordt onbewust meegenomen.
Niet persé. Sommige mensen zijn zo persistent in hun ontkenning van de spirituele wereld, dat zij zich haast niet bewust zullen zijn van de periode die zij doorbrengen zonder fysiek lichaam.
Het zijn inderdaad de geloven die op het christendom gebaseerd zijn. Wat een gifmengers zijn het toch ook!
Ach ja, niet iedereen wil wakker worden uit hun droom. ;)

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Niet persé. Sommige mensen zijn zo persistent in hun ontkenning van de spirituele wereld, dat zij zich haast niet bewust zullen zijn van de periode die zij doorbrengen zonder fysiek lichaam.
[..]

Wetenschappers, een HEEL goed voorbeeld. (over het algemeen)
en 80% van de mensheid, mwaaah, ik hou mijn mond maar en ja, de aarde was ook niet voor ons bestemd. Als ik ga uitleggen waarom wordt ik als gek bestempel,weet ik uit eerdere opgedane ervaringen.

8 )

Verwijderd

Wetenschappers, een HEEL goed voorbeeld. (over het algemeen) en 80% van de mensheid, mwaaah, ik hou mijn mond maar en ja, de aarde was ook niet voor ons bestemd. Als ik ga uitleggen waarom wordt ik als gek bestempel,weet ik uit eerdere opgedane ervaringen.
Zou je het toch willen proberen? :) (serieus)

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 16:38 schreef hetisik het volgende:

Wetenschappers, een HEEL goed voorbeeld. (over het algemeen)
en 80% van de mensheid, mwaaah, ik hou mijn mond maar en ja, de aarde was ook niet voor ons bestemd. Als ik ga uitleggen waarom wordt ik als gek bestempel,weet ik uit eerdere opgedane ervaringen.
Nou, ik verklaar je niet voor gek hetisik.
Ik vind je trouwens nog heel optimistisch met je 80% van de mensheid! ;)
Als je nog interessante invalshoeken hebt, ben ik daar erg nieuwsgierig naar :)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 16:38 schreef hetisik het volgende:
[...]
weet ik uit eerdere opgedane ervaringen.
Oooh, daar hebben we hetisik weer. Ik heb inderdaad wat threads gelezen vroeger met hetisik erin en hij krijgt het inderdaad niet makkelijk als hij iets wil gaan uitleggen.. Je moet gewoon ff zijn boek kopen, dan begrijp je het wel waarschijnlijk.

NB. Ik ken hetisik niet persoonlijk (alleen zijn posts) en zijn boek ook niet.

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 18:45 schreef Expander het volgende:

[..]

Oooh, daar hebben we hetisik weer. Ik heb inderdaad wat threads gelezen vroeger met hetisik erin en hij krijgt het inderdaad niet makkelijk als hij iets wil gaan uitleggen.. Je moet gewoon ff zijn boek kopen, dan begrijp je het wel waarschijnlijk.

NB. Ik ken hetisik niet persoonlijk (alleen zijn posts) en zijn boek ook niet.
Waarom proef ik zo'n offensief smaakje in jouw post?
Ik denk dat er nu genoeg mensen zijn die wel serieus geinteresseerd zijn in de bevindingen van hetisik en ik hoop dat de discussie zo open mogelijk voortgezet kan worden, dus zonder aanvallen en rancuneuze posts.
:) Daar heeft toch niemand iets aan?

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 14:26 schreef Kyori het volgende:

Zie het als volgt: degenen die zich ervan bewust zijn, kunnen ermee omgaan, want wanneer iemand er niet mee om zou kunnen gaan, dan heeft diegene zich er ook nog niet echt in verdiept.
Dat is zo klaar als een klontje inderdaad! ;)
Dat is het ook, maar het huidige collectieve denkpatroon is dusdanig opgebouwd dat een ieder die zoiets aan het licht wil brengen, afschilderd wordt als een gek.
Nog steeds is dat het geval ja, daarom is het prettig dat op fora als deze wat mensen van gedachten kunnen wisselen die al wat verder zijn met bepaalde materie. Maar helaas heb ik ook vaak genoeg moeten ervaren dat het ventileren van je kennis inzake dit, niet in dank wordt afgenomen. Integendeel: men voelt zich vaak zo bedreigd door zaken die niet in hun nauwe wereldbeeld
passen, dat ze alleen nog maar heel defensief kunnen doen en je uiteindelijk maar voor gek verklaren. Gewoon machteloosheid op gebied van kennis en communicatie. Jammer, maar niets van aantrekken dus! :)
Ze hebben alleen macht over hen die niet bewust zijn.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik voel me ondanks mijn kennis hierover toch vaak een speelbal van de opgelegde regeltjes. Hier ontkomt niemand aan, of zie jij dat anders?
Ignorance is bliss volgens sommigen.
Ja, dat heb ik wel gemerkt. Bij veel mensen is dit het motto en bijvoorbeeld ook heel dicht bij huis: mijn vader heeft het altijd maar eng gevonden dat ik me zo verdiepte in boeken. Hij wilde zelfs een keer de boeken die ik las verbieden. Hij komt zelf uit een streng katholiek milieu en daar was het zonde om kennis na te jagen. (slimme zet van de wereldleidertjes :7 )
Helaas voor hem is het hem nooit gelukt om mij te stoppen :P
Vol verwachting kijken wij uit naar 2012. :)
Wat verwacht jij in dat jaar?
Een soort overgang van de ene naar de andere dimensie? Zal het vreugde of verdriet brengen? en voor wie?

Verwijderd

Topicstarter
Yemig.... als ik Kyori en Artemis en nog paar, zo hoor blaten dan word ik een beetje kweet niet.

Ik zou jullie bijna voor gek gaan verklaren... Is verder absoluut niet kwaad bedoeld hoor ---> Ik ben kid die al sinds hij klein is mee genomen is naar de kerk, en toen zijn we naar vereniging over gestapt die ook in god gelooft maar wat weg laat (BV: sinterklaas, kerstMIS, hell). Dus is beetje omgekeerde wereld voor /moi.

En als ik jullie zo hoor, dan zie ik de voorganger van mijn vereniging al op het astrale vlak.... :? Die gast staat daar echt vet out te freaken als hij 'Gods woord' aan het verkondigen is!?! :? Of is hij ook iemand die er in is geluisd?!

Mare verder jullie hebben het over grote krachten?! Zoals, voor zo ver ik weet kun je niet erg veel met een obe of op het astrale vlak dan beetje reizen. Of bedoelen jullie met die grote krachten zwarte magie e.d.? Is er eigelijk ook 'goede' magie?! En Artemis heeft het ook over grote schatten :), maar als ik dat lees. Kort af: je komt nogal vaag over?!

- En welke 2013?!, en welk tijdstip heb je het dan, want het nieuwe jaar valt nog al op velen plaatsen op andere tijdstippen. En als je het over 2013 heb in het hebreeuws(geloof ik) dan kunnen we nog wel ff wachten.-

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 19:34 schreef Artemis het volgende:

Dat is zo klaar als een klontje inderdaad! ;)
:)
Nog steeds is dat het geval ja, daarom is het prettig dat op fora als deze wat mensen van gedachten kunnen wisselen die al wat verder zijn met bepaalde materie. Maar helaas heb ik ook vaak genoeg moeten ervaren dat het ventileren van je kennis inzake dit, niet in dank wordt afgenomen.
Door mijn ouders veelal, die geloven wel in het bestaan van voodoo, omdat ze er ooit eens mee geconfronteerd zijn, maar niet in andere zaken; dat doen ze af als onzin. Waarom? Geen idee.
Integendeel: men voelt zich vaak zo bedreigd door zaken die niet in hun nauwe wereldbeeld passen, dat ze alleen nog maar heel defensief kunnen doen en je uiteindelijk maar voor gek verklaren. Gewoon machteloosheid op gebied van kennis en communicatie. Jammer, maar niets van aantrekken dus! :)
Ik praat gewoon door; that is, totdat mensen me hardhandig uit de betreffende ruimte gaan verwijderen. :P
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik voel me ondanks mijn kennis hierover toch vaak een speelbal van de opgelegde regeltjes.
Ik niet. Ik ben in mijn hele leven nog nooit een 'speelbal' geweest, althans, nooit volledig; ik heb een nogal sterke eigen mening en hoewel ik altijd open sta voor nieuwe ideeën, staat mijn mening als een rots; onwrikbaar, iets wat veel mensen weer wel waarderen.

Once I put my mind to something, it happens.
Hier ontkomt niemand aan, of zie jij dat anders?
Ik vind, dat, wanneer je over voldoende kennis beschikt betreffende de opbouw en samenhang van de wereld en de realiteit, je eraan kan ontsnappen, omdat je weet waar de zogenaamde 'loopholes' zitten.
Ja, dat heb ik wel gemerkt. Bij veel mensen is dit het motto en bijvoorbeeld ook heel dicht bij huis: mijn vader heeft het altijd maar eng gevonden dat ik me zo verdiepte in boeken.
Dat was hetzelfde met mijn ouders. Nu hebben ze het allemaal wel geaccepteerd, maar ik kan er nog steeds niet echt met ze over praten.
Hij wilde zelfs een keer de boeken die ik las verbieden.
Mijn ouders weten dat ze mij niets kunnen verbieden. :)
Hij komt zelf uit een streng katholiek milieu en daar was het zonde om kennis na te jagen. (slimme zet van de wereldleidertjes :7 )
Helaas voor hem is het hem nooit gelukt om mij te stoppen :P
You go girl! ;)
Wat verwacht jij in dat jaar?
Ik verwacht een soort collective awakening; een realisatie van God, om heel eerlijk te zijn. De kalender van de Maya's loopt af op 29 december dat jaar (als ik me niet vergis) en dat is ook precies de datum dat we overgaan in een nieuw tijdperk.
Een soort overgang van de ene naar de andere dimensie?
Zoiets.
Zal het vreugde of verdriet brengen?
Vreugde voor hen die het aan zien komen en kunnen omarmen, verdriet ten gevolge van angst, voor hen die geen idee hebben wat er gebeurt.
en voor wie?
Voor iedereen op deze planeet.

Off-topic: heb jij toevallig ICQ?

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 21:27 schreef Webmasterok het volgende:
Yemig.... als ik Kyori en Artemis en nog paar, zo hoor blaten dan word ik een beetje kweet niet.
Wakker? :P
Ik zou jullie bijna voor gek gaan verklaren... Is verder absoluut niet kwaad bedoeld hoor ---> Ik ben kid die al sinds hij klein is mee genomen is naar de kerk, en toen zijn we naar vereniging over gestapt die ook in god gelooft maar wat weg laat (BV: sinterklaas, kerstMIS, hell). Dus is beetje omgekeerde wereld voor /moi.
Geen Sinterklaas? Ik zou niet meer zonder kunnen. ;)
En als ik jullie zo hoor, dan zie ik de voorganger van mijn vereniging al op het astrale vlak.... :? Die gast staat daar echt vet out te freaken als hij 'Gods woord' aan het verkondigen is!?! :? Of is hij ook iemand die er in is geluisd?!
Ik zie iedereen die de bijbel tot op de letter volgt, en interpreteert zoals (bijvoorbeeld) Henk Binnendijk dat deed op de EO Jongerendag 2001, als iemand die geen idee heeft waar hij (of zij) het over heeft.

Ze kijken wel in een licht, maar dan dat van een zaklamp; hun licht is beperkter dan het grote Licht.
Mare verder jullie hebben het over grote krachten?! Zoals, voor zo ver ik weet kun je niet erg veel met een obe of op het astrale vlak dan beetje reizen.
Oefen meer, verdiep je erin en je kan ook verder komen.
Of bedoelen jullie met die grote krachten zwarte magie e.d.? Is er eigelijk ook 'goede' magie?! En Artemis heeft het ook over grote schatten :), maar als ik dat lees. Kort af: je komt nogal vaag over?!
Zwarte magie is niet noodzakelijk slecht of 'kwaad', het kan voor (vanuit mijn moraal gezien) slechte doelen gebruikt worden, maar dat kan met iedere vorm van magie. Zwarte magie dankt zijn naam niet aan een kwaadaardige basis, maar aan de enorme kracht die erin schuilt. Ik heb er nogal wat dingen over gelezen en ik weet er ook voldoende van om dat te kunnen zeggen.
En welke 2013?!
2012. Beter lezen.
en welk tijdstip heb je het dan, want het nieuwe jaar valt nog al op velen plaatsen op andere tijdstippen. En als je het over 2013 heb in het hebreeuws(geloof ik) dan kunnen we nog wel ff wachten.-
De 'standaard' jaartelling. Over ongeveer 11 jaar dus.

Verwijderd

Topicstarter
Wakker?
Nee, meer 'waar hou ik me mee bezig' --> ik verklaar jullie bijna voor gek. :P :+
Geen Sinterklaas? Ik zou niet meer zonder kunnen.
...Mjah, toevallig gooide hij het er afgelopen zondag er nog ff in. Zwart is het kwade.. en dan gaan de zwarte pieten, zo gezegt blanken... zich zwart maken ---> ja kweet het zit best wel beetje racistish smaakje aan.
Oefen meer, verdiep je erin en je kan ook verder komen.
Dit komt bij mij onvolledig over?!? Heb je toevallig niet wat voorbeelden?
Zwarte magie is niet noodzakelijk slecht of 'kwaad', het kan voor (vanuit mijn moraal gezien) slechte doelen gebruikt worden, maar dat kan met iedere vorm van magie. Zwarte magie dankt zijn naam niet aan een kwaadaardige basis, maar aan de enorme kracht die erin schuilt. Ik heb er nogal wat dingen over gelezen en ik weet er ook voldoende van om dat te kunnen zeggen.
Mare... met zwarte magie, hebben we het dan over spreuken.. en dat er een vuurbal uit je 'hand' ontstaat?!
2012. Beter lezen.
Volgens mij heb je net je post ge-edit want je wist het niet zeker! :P
De 'standaard' jaartelling. Over ongeveer 11 jaar dus.
Is deze 'standaard' jaartelling niet gebaseerd op het het moment wanneer onze heer, Jezus werd geboren? :Y)

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 21:40 schreef Kyori het volgende:

Ik niet. Ik ben in mijn hele leven nog nooit een 'speelbal' geweest, althans, nooit volledig; ik heb een nogal sterke eigen mening en hoewel ik altijd open sta voor nieuwe ideeën, staat mijn mening als een rots; onwrikbaar, iets wat veel mensen weer wel waarderen.

Ik vind, dat, wanneer je over voldoende kennis beschikt betreffende de opbouw en samenhang van de wereld en de realiteit, je eraan kan ontsnappen, omdat je weet waar de zogenaamde 'loopholes' zitten.

Ik verwacht een soort collective awakening; een realisatie van God, om heel eerlijk te zijn. De kalender van de Maya's loopt af op 29 december dat jaar (als ik me niet vergis) en dat is ook precies de datum dat we overgaan in een nieuw tijdperk.

Vreugde voor hen die het aan zien komen en kunnen omarmen, verdriet ten gevolge van angst, voor hen die geen idee hebben wat er gebeurt.

Voor iedereen op deze planeet.
Ik heb geen ICQ. Ik denk ook niet dat het kan want ik ben in bezit van een Macintosh-machine (G4).
Maar is het niet waardevol om deze informatie in het openbaar te posten?

Ik begrijp wat je bedoelt wanneer je zegt dat je je nog nooit een speelbal hebt gevoeld. Jij bedoelt dan meer de geestelijke kant, terwijl ik eigenlijk (oh, hoe onduidelijk gecommuniceerd van mij! ;) ) meer zulke zaken bedoelde als: het indelen van de tijd in minuten, uren, dagen, weken, maanden, jaren en dat je je daar aan moet houden.

Ook bijvoorbeeld de indeling van de dagen en de weken. 8-urige werkdagen, mensen zijn werkende van 9 tot 5 en eten om 7.00 uur, 12.00 uur en 18.00 uur en op zaterdag en zondag is het weekend, dan heb je vrij. Dat soort regeltjes.

Daar kom je redelijkerwijs gesproken niet echt onderuit. Je kunt moeilijk je boodschapjes gaan halen om 4.00 uur 's nachts, wanneer het eigenlijk prime-time is voor jou omdat je een nachtmens bent (ik noem hier even een voorbeeld).
En dan heb ik nog niet eens genoemd: je geld die per sé via de bank moet verlopen en dat soort dingen.
Ik merk wel dat ik me hierdoor niet langer meer laat deprimeren, maar ik zal er toch aan moeten geloven.

Je geeft vervolgens aan dat je de "loopholes" herkent en dat je daardoor zult kunnen ontsnappen aan de ontkrachtende werking van "de poppenkast".
Ik denk en geloof dat je hierin dichtbij de waarheid zit, maar heb jij nooit een moment dat je jezelf kunt betrappen op een manipuleerbare kant van jezelf?

Ik schrok er in het verleden nogal van, als ik ineens een heldere flits kreeg en door kreeg hoe ik mezelf in de luren liet leggen door bijvoorbeeld reclame of andere media-rommel. Daarom vind ik het systeem dat gehanteerd wordt in de Nieuwe Wereld Orde zo vernuftig, zo verfijnd en zo geslepen. Je moet toch altijd alert blijven en kritisch?
Ik wil ze gewoon het "plezier" niet gunnen dat ze het idee hebben mij te kunnen manipuleren op welke manier dan ook (onbegonnen zaak, ik weet het ... ;) )
maar toch.

De moed zakt mij vaak in de schoenen als ik zie hoe velen om mij heen niet geëngageerd zijn, niet betrokken zijn bij de wereld en wat er met ons gebeurt. Hoe zij zich laten meeslepen door het gangbare, bang om uit de toon te vallen. Zij zijn reeds slaaf, zonder het te weten.... zal het ooit goedkomen?

Misschien is dit alles wat sentimenteel uitgedrukt, maar zeker niet minder gemeend. :)
Hoe zal het de meesten vergaan als het zover is dat de aarde eindelijk de eer krijgt die het verdient? (2012)
Het respect en de aanbidding die de aarde kreeg van de Indianen heeft de aarde duizenden jaren moeten ontberen.

De aarde behoort de aarde toe, dat wisten de oude bewoners allang!! De mens mag haar een tijdje lenen onder één voorwaarde: dat zij hun "moeder" goed zullen verzorgen en respecteren.
Heden ten dage wordt moeder alleen nog maar verprutst en verwaarloosd. Dit uit zich ook in hoe we met elkaar omgaan.... en dit alles is weer terug te leiden naar het feit dat we bewust worden afgesneden van datgene wat we "goud" kunnen noemen.

Verwijderd

De aarde behoort de aarde toe, dat wisten de oude bewoners allang!! De mens mag haar een tijdje lenen onder één voorwaarde: dat zij hun "moeder" goed zullen verzorgen en respecteren.
Hmm, voordat we beginnen met een moeder aarde te impliceren (die je dan zelf eerst mag bewijzen aangezien het jouw aanname is :P)
maar is het niet logischer om de volgende redenering te volgen: tenzij je goed bent voor de aarde -> gaat de aarde eraan -> kun je er zelf niet meer op leven?

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 01:48 schreef Artemis het volgende:

Ik heb geen ICQ. Ik denk ook niet dat het kan want ik ben in bezit van een Macintosh-machine (G4).
Maar is het niet waardevol om deze informatie in het openbaar te posten?
Ook, maar om voor alles een topic te openen wordt ook een beetje te gek, daarom is het handig om buiten het forum ook met mensen van gedachten te wisselen. :)

ICQ is ook beschikbaar voor de Mac, hier is een link.
Ik begrijp wat je bedoelt wanneer je zegt dat je je nog nooit een speelbal hebt gevoeld. Jij bedoelt dan meer de geestelijke kant, terwijl ik eigenlijk (oh, hoe onduidelijk gecommuniceerd van mij! ;) ) meer zulke zaken bedoelde als: het indelen van de tijd in minuten, uren, dagen, weken, maanden, jaren en dat je je daar aan moet houden.
Zodra ik een alternatief heb zal ik het zeggen. ;)
Ook bijvoorbeeld de indeling van de dagen en de weken. 8-urige werkdagen, mensen zijn werkende van 9 tot 5 en eten om 7.00 uur, 12.00 uur en 18.00 uur en op zaterdag en zondag is het weekend, dan heb je vrij. Dat soort regeltjes.
Mijn dagen zijn (gelukkig) niet zo strak ingedeeld, ik bepaal qua werk eigen zelf mijn tijden en mijn vrije dagen. Voor wat betreft school wordt dat weer iets ingewikkelder.
Daar kom je redelijkerwijs gesproken niet echt onderuit. Je kunt moeilijk je boodschapjes gaan halen om 4.00 uur 's nachts, wanneer het eigenlijk prime-time is voor jou omdat je een nachtmens bent (ik noem hier even een voorbeeld).
En dan heb ik nog niet eens genoemd: je geld die per sé via de bank moet verlopen en dat soort dingen.
Ik merk wel dat ik me hierdoor niet langer meer laat deprimeren, maar ik zal er toch aan moeten geloven.
Er is geen enkele plicht tot het leven volgens de regels van een kapitalistische maatschappij; je moet dan alleen wel bereid zijn het alternatief te omarmen.
Je geeft vervolgens aan dat je de "loopholes" herkent en dat je daardoor zult kunnen ontsnappen aan de ontkrachtende werking van "de poppenkast".
Ik denk en geloof dat je hierin dichtbij de waarheid zit, maar heb jij nooit een moment dat je jezelf kunt betrappen op een manipuleerbare kant van jezelf?
Niet meer.
Ik schrok er in het verleden nogal van, als ik ineens een heldere flits kreeg en door kreeg hoe ik mezelf in de luren liet leggen door bijvoorbeeld reclame of andere media-rommel.
Reclame, (mode)trends en al dat andere heeft geen enkele invloed op mij. Je hoort van mensen die weer wat kopen, omdat ze het op TV gezien hebben, anderen volgens Big Brother, weer anderen roken en gaan ieder weekend uit, omdat dat 'normaal' is. En het merendeel kijkt welke kleuren 'mode' zijn en kopen dan dus dat soort kleren. Ik heb daar niets mee: ik bepaal wat ik draag; ik heb nog nooit een idee gehad van wat mode is. Ik vind al die Top 40 muziek rotzooi; reclame is onzin en troep als Big Brother is zielige tijdsverspilling.

Om ook nog een pakkend voorbeeld van achterlijke massahysterie te noemen: miltvuur. Er zijn in Amerika ongeveer 4 mensen overleden hieraan en een tiental besmet. Is iedereen ineens vergeten dat er wel 5 to 10 mensen doodgeschoten of gestoken worden in dat land? Dagelijks! Heel die miltvuurhysterie is gewoon te achterlijk voor woorden; het slaat helemaal nergens op. Als er nou twee hele staten uitgeroeid waren daardoor, ja, dan mag je je zorgen maken, maar niet bij vier mensen.
Daarom vind ik het systeem dat gehanteerd wordt in de Nieuwe Wereld Orde zo vernuftig, zo verfijnd en zo geslepen. Je moet toch altijd alert blijven en kritisch?
Ik wil ze gewoon het "plezier" niet gunnen dat ze het idee hebben mij te kunnen manipuleren op welke manier dan ook (onbegonnen zaak, ik weet het ... ;) )
maar toch.
Alert zijn wordt een automatisme.
De moed zakt mij vaak in de schoenen als ik zie hoe velen om mij heen niet geëngageerd zijn, niet betrokken zijn bij de wereld en wat er met ons gebeurt. Hoe zij zich laten meeslepen door het gangbare, bang om uit de toon te vallen. Zij zijn reeds slaaf, zonder het te weten.... zal het ooit goedkomen?
Ik denk het wel. :)
Misschien is dit alles wat sentimenteel uitgedrukt, maar zeker niet minder gemeend. :)
Hoe zal het de meesten vergaan als het zover is dat de aarde eindelijk de eer krijgt die het verdient? (2012)
Het respect en de aanbidding die de aarde kreeg van de Indianen heeft de aarde duizenden jaren moeten ontberen.
Inderdaad. ;(
Heden ten dage wordt moeder alleen nog maar verprutst en verwaarloosd. Dit uit zich ook in hoe we met elkaar omgaan.... en dit alles is weer terug te leiden naar het feit dat we bewust worden afgesneden van datgene wat we "goud" kunnen noemen.
Behalve verprutst en verwaarloosd, ook nog: uitgebuit. Alles wordt opgebruikt en er wordt niet teruggeven; regenwouden worden gekapt, olie gewonnen; de ozonlaag verziekt. En wat geven ze terug? Zo goed als niets.

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 22:18 schreef Webmasterok het volgende:

Nee, meer 'waar hou ik me mee bezig' --> ik verklaar jullie bijna voor gek. :P :+
Doe maar, dat zijn we wel gewend. :P
...Mjah, toevallig gooide hij het er afgelopen zondag er nog ff in. Zwart is het kwade.. en dan gaan de zwarte pieten, zo gezegt blanken... zich zwart maken ---> ja kweet het zit best wel beetje racistish smaakje aan.
Verontrustend.
Dit komt bij mij onvolledig over?!? Heb je toevallig niet wat voorbeelden?
Misschien later.
Mare... met zwarte magie, hebben we het dan over spreuken.. en dat er een vuurbal uit je 'hand' ontstaat?!
Jij kijkt teveel televisie, daar is het altijd al een soort trend geweest om alles gerelateerd aan het occulte, belachelijk te maken, zodat een ieder die erover wil praten, voor gek gezet word.
Volgens mij heb je net je post ge-edit want je wist het niet zeker! :P
Dat jij niet goed kan lezen, is geen reden om mij de schuld in de schoenen te schuiven. Erg kinderachtig. Ik heb in verschillende topics namelijk al het jaar 2012 genoemd, dus dat de fout bij jouw vermogen tot goed lezen ligt, lijkt me nogal duidelijk.
Is deze 'standaard' jaartelling niet gebaseerd op het het moment wanneer onze heer, Jezus werd geboren? :Y)
Onze heer? Jullie heer bedoel je. :Y)

Jezus was netzoveel 'mens' als ieder ander, met als enige verschil dat hij zich verdiepte in spirituele ontwikkeling, iets wat de bijbel weer sterk afraad; hoe ironisch. :{

Bovendien kunnen we niet eens met zekerheid zeggen dat die jaartelling klopt, aangezien (bijvoorbeeld) de arbeiders vroeger het jaar niet eens wisten: de meesten konden niet lezen of schrijven, dus dit is een veilige en logische aanname.

Het zou goed kunnen dat ze er 20 jaar naast zitten en dat het dus al 2021 jaar geleden is; of 1981 jaar.

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 09:55 schreef Kyori het volgende:

Dat jij niet goed kan lezen, is geen reden om mij de schuld in de schoenen te schuiven. Erg kinderachtig. Ik heb in verschillende topics namelijk al het jaar 2012 genoemd, dus dat de fout bij jouw vermogen tot goed lezen ligt, lijkt me nogal duidelijk.
Ik werp mij bij deze meteen op als getuige. Het jaar 2013 is nooit opgenoemd door Kyori.
Hierdoor verzwak je je reply feitelijk nog meer, Webmasterok! :)

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 05:38 schreef [YR]paladin het volgende:

[..]

Hmm, voordat we beginnen met een moeder aarde te impliceren (die je dan zelf eerst mag bewijzen aangezien het jouw aanname is :P)
maar is het niet logischer om de volgende redenering te volgen: tenzij je goed bent voor de aarde -> gaat de aarde eraan -> kun je er zelf niet meer op leven?
Als je mijn post goed had gelezen en geinterpreteerd, dan had je de essentie eruit kunnen pikken en tot de conclusie gekomen dat je reply eigenlijk overbodig is, gezien je het gewoon met me eens bent. Je gebruikt enkel andere woorden. :)

Ps: ik ben best bereid om het in het vervolg over "vader aarde" te hebben, if that suits you better! ;)

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 16:35 schreef Artemis het volgende:

Ik werp mij bij deze meteen op als getuige. Het jaar 2013 is nooit opgenoemd door Kyori.
Hierdoor verzwak je je reply feitelijk nog meer, Webmasterok! :)
Dankjewel. :)

Even off-topic (für allen): Ik heb vandaag mijn roeping gevonden qua geloof; ik ben nu (de eerste?) Nihilistische Zen Boeddhist. Ik geloof dus dat alles leeg is, en dat niets bestaat. Alles in en om ons heen is een collectief illusionair denkbeeld. En, alles is dus mogelijk, aangezien er binnen het niets toch een iets ontstaat, wat wij ervaren als het 'zijn'.

En dit alles na een middagje lezen op skepsis.nl en de korte discussie met morgoth tijdens de meeting, over dat er niets is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 20:15 schreef Kyori het volgende:

[..]

Dankjewel. :)

Even off-topic (für allen): Ik heb vandaag mijn roeping gevonden qua geloof; ik ben nu (de eerste?) Nihilistische Zen Boeddhist. Ik geloof dus dat alles leeg is, en dat niets bestaat. Alles in en om ons heen is een collectief illusionair denkbeeld. En, alles is dus mogelijk, aangezien er binnen het niets toch een iets ontstaat, wat wij ervaren als het 'zijn'.

En dit alles na een middagje lezen op skepsis.nl en de korte discussie met morgoth tijdens de meeting, over dat er niets is. :)
Mjah, ik vind het ook een aardige theorie, ik heb het korte tijd geleden ook over nagedacht om er in te geloven, maar ik vind dat weer een tikkie te loos.
Jij kijkt teveel televisie, daar is het altijd al een soort trend geweest om alles gerelateerd aan het occulte, belachelijk te maken, zodat een ieder die erover wil praten, voor gek gezet word.
Ja, maar ik meende het min of meer. En als je dan een keer een voorbeeld zou kunnen geven zou het velen malen duidelijker worden voor mij en de mede tweakers.

Nog even over het 'de schuld in jou schoenen schuiven'.
Ik vind dat je nogal ZWAAR over dreven reageert/out freakt!
Maar das mijn mening natuurlijk --> sorry als je het echt zo zwaar op vatte.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraag.. uit gaand dat jullie aan nemen dat god niet bestaat :? ?!?!

Bestaat de duivel dan ook niet?! Of is alleen de duivel er :?..

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 17:04 schreef Webmasterok het volgende:

[..]

Mjah, ik vind het ook een aardige theorie, ik heb het korte tijd geleden ook over nagedacht om er in te geloven, maar ik vind dat weer een tikkie te loos.
Nadenken en overwegen om "ergens in te gaan geloven"????
Ik moet even lachen hoor, wat maf zeg!!
Heb je ook weleens gehoord van vrijdenken en het aanvoelen van je innerlijke waarheid? Ben je werkelijk zo los van jezelf geraakt en heb je je zodanig laten inoctrineren dat je erover moet nadenken of je iets een hoog waarheidsgehalte vind hebben of niet??

Come on! Het is toch geen kwestie van het aanhangen van een leer en het volgen van een leider??
Ga nou eens gewoon van jezelf uit. Of is dat nou juist de clou: Je bent identiteitsloos, zoals zoveel mensen van na 1980 (lost generation???)
Ik val bijna van mijn stoel van verbazing.

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 22:17 schreef Webmasterok het volgende:
Nog een vraag.. uit gaand dat jullie aan nemen dat god niet bestaat :? ?!?!

Bestaat de duivel dan ook niet?! Of is alleen de duivel er :?..
Djiezzz..... het is ook echt het één of het ander bij jou he? (typisch zwart/wit denken)
Kun je niet inzien dat alles een gulden middenweg heeft?

Laat eens varen, dat duffe benauwde referentiekadertje van je!! |:(

Verwijderd

Nog een vraag.. uit gaand dat jullie aan nemen dat god niet bestaat ?!?!
Bestaat de duivel dan ook niet?! Of is alleen de duivel er ..
Nee, ze bestaan allebei niet. Zowel god als de duivel zijn slechts ideeen van de mens, duizenden jaren geleden verzonnen door een stel barbaren. Sindsdien geforceerd in stand gehouden (met de vele maatschappelijke gevolgen van dien) door een stel machtsbeluste hypocriete misleiders, en dientengevolge blindelings geaccepteerd als een collectieve drug door de grote massa.

Verwijderd

Waarom denk je eigenlijk dat het dat jaar / die datum is? Verwacht je echt dat mensen "in één klap" allemaal tot inzicht komen (of ze dit nou leuk vinden of niet), in plaats van dat dit aantal geleidelijk zal groeien?
Nadenken en overwegen om "ergens in te gaan geloven"????
Ik moet even lachen hoor, wat maf zeg!!
Heb je ook weleens gehoord van vrijdenken en het aanvoelen van je innerlijke waarheid?
Goed is dat he :) Waar gaat het heen weet je, binnenkort komen ook (elkaar afwisselende) levensovertuigingen 'in de mode' ofzo?
Ik geloof dus dat alles leeg is, en dat niets bestaat. Alles in en om ons heen is een collectief illusionair denkbeeld.
Klinkt goed. Ik geloof ook zoiets, alleen kan ik het nog goed plaatsen, of een idee krijgen van wat er 'daarbuiten' is.
Bedoel je met 'illusionair denkbeeld' een soort The Matrix-achtig idee? Alleen wordt onze neprealiteit dan waarschijnlijk niet door een stel robots met cocoons ofzo geprojecteerd, maar door.. een compleet ander realiteitsvlak? Wat is jouw idee hierover?

Denk je trouwens dat wetenschappers hier ook op zullen stuiten? Ik bedoel, men komt steeds verder met ideeen over waaruit alles (binnen het algemene realiteits besef :)) nou eigenlijk bestaat. Snaren en quantumdeeltjes waarop hele andere wetten van toepassing zijn dan we van nature gewend zijn. Vroeg of laat moeten ze toch aan de grens van de realeit komen en zien dat er iets 'niet klopt'?

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 06:56 schreef Juggalin_Juggalo het volgende:

Waarom denk je eigenlijk dat het dat jaar / die datum is?
Omdat het Maya volk niet een stel doorsnee wezens waren.
Verwacht je echt dat mensen "in één klap" allemaal tot inzicht komen (of ze dit nou leuk vinden of niet), in plaats van dat dit aantal geleidelijk zal groeien?
Niet tot inzicht. Zie het als een deur die opengehouden wordt voor hen, zodat zij erdoor kunnen als ze het willen. Nu is die deur nog dicht bij velen en de meesten weten niet van het bestaan ervan af; in 2012 zullen zij zich daar wel bewust van zijn.
Goed is dat he :) Waar gaat het heen weet je, binnenkort komen ook (elkaar afwisselende) levensovertuigingen 'in de mode' ofzo?
Vreemde religieuze trends. :P

Gaat leuke gesprekken opleveren:

Satan? Oh nee man, die is allang niet meer in! Odin en zijn kameraden zijn nu helemaal 'in'.
Klinkt goed. Ik geloof ook zoiets, alleen kan ik het nog goed plaatsen, of een idee krijgen van wat er 'daarbuiten' is.
Ik geloof dat alles een bepaald soort patroon heeft en dat willekeur niet bestaat. Ik kwam eergisteren tot die conclusie toen ik in de bus zat en naar een ruit keek - zo ongeveer iedereen neemt aan dat glas in willekeurige stukken breek als het kapotgeslagen wordt; ik dacht toen dat het mogelijk moet zijn om met de juiste berekeningen te bepalen hoe het glas zou breken, afhankelijk van de kracht van de slag, de hoek waaronder geslagen, de persoon die slaat en de dikte en sterkte van het glas.
Bedoel je met 'illusionair denkbeeld' een soort The Matrix-achtig idee? Alleen wordt onze neprealiteit dan waarschijnlijk niet door een stel robots met cocoons ofzo geprojecteerd, maar door.. een compleet ander realiteitsvlak? Wat is jouw idee hierover?
Ik denk dat wij eerst een andere vorm van bestaan hadden en dat wij nu deze 'realiteit' gecreëerd hebben, omdat de andere niet meer voldoende vernieuwend was.
Denk je trouwens dat wetenschappers hier ook op zullen stuiten? Ik bedoel, men komt steeds verder met ideeen over waaruit alles (binnen het algemene realiteits besef :)) nou eigenlijk bestaat.
Voorlopig nog niet; er zijn geen duidelijke aanwijzigen volgens hen, bovendien is het niet eenvoudig te bewijzen.
Snaren en quantumdeeltjes waarop hele andere wetten van toepassing zijn dan we van nature gewend zijn. Vroeg of laat moeten ze toch aan de grens van de realeit komen en zien dat er iets 'niet klopt'?
Ik hoop het wel. :)

Addendum:

Ik geloof dus ook dat dit 'niets' aan bepaalde regels is gebonden en dat, wanneer je deze regels kent, je het kan 'buigen' naar jouw wil. Deze regels zijn in mijn ogen dat wat hier veelal als 'magie' bestempeld wordt, met wicca als lichtste vorm en 'zwarte' magie als zwaarste vorm. Een wat algemenere vorm van magie vindt je ook in hele alledaagse dingen terug: mensen die hopen dat iets onwaarschijnlijks gebeurt en hun hoop daarop verwezenlijkt die gedachte; de meest zuivere vorm van magie - eigenlijk is dit de basis ervan.

Verwijderd

dubbel :)

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 09:11 schreef Kyori het volgende:

Niet tot inzicht. Zie het als een deur die opengehouden wordt voor hen, zodat zij erdoor kunnen als ze het willen. Nu is die deur nog dicht bij velen en de meesten weten niet van het bestaan ervan af; in 2012 zullen zij zich daar wel bewust van zijn.
Geloof jij dat deze overgang naar het "multidimensionale" voor iedereen is weggelegd?
Dus ook voor mensen die op een heel laag bewustzijnsnivo ztten?

Ikzelf denk namelijk dat niet alle mensen in de positie zijn dat ze besef zullen hebben wat er gebeurt. Voor deze mensen verandert er niets ( zij blijven in de 3e dimensie rondzwerven). Dat denk ik.

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 01:30 schreef Artemis het volgende:

Geloof jij dat deze overgang naar het "multidimensionale" voor iedereen is weggelegd?
Dus ook voor mensen die op een heel laag bewustzijnsnivo ztten?

Ikzelf denk namelijk dat niet alle mensen in de positie zijn dat ze besef zullen hebben wat er gebeurt. Voor deze mensen verandert er niets ( zij blijven in de 3e dimensie rondzwerven). Dat denk ik.
Ik weet wel een mooie analogie hiervoor, maar die werkt het beste als je de aflevering I Am my Lifetime van I Am Weasel gezien hebt - wij hebben geen Cartoon Network meer ;(. Dan moet je de mensen die nu al met ontwikkeling van hun 'zelf' bezig zijn, als Weasel tijdens zijn geboorte; geen klap op de billen. Alle anderen zijn als de rest: ze krijgen wel die klap op de billen bij de geboorte en beginnen te huilen.

Zo zie ik het dus: voor de mensen die een laag bewustzijnsniveau hebben, wordt de bewustwording van God een soort klap; een schok, ze weten niet wat ze overkomt, en weten dus ook niet wat ze ermee moeten.

Voor de anderen is het een moment dat na lang wachten eindelijk aangebroken is.

• hetisik

hetisik

Kyori, ik ben het helemaal met jou eens (zoals altijd)!! :)
Ik ga een groot stuk schrijven en die posten, met alles er op en eraan als ik iets niet vergeten ben. Al je vragen zal ik proberen te bantwoorden, maar je kan het ook gewoon kiory vragen over veel dingen!! :)

Even lekker reclame gemaakt!!!

Niemand hoeft mijn boek te kopen, als het aan mij lag was alles gratis, maar helaas gaat dat niet zo in de kaptalistische wereld. Ik zou mijn bboek als hij klaar is op het internet willen zetten zodat iedereen het gratis kan downloaden, maar een boek leest wat lekkerder en is wat makkelijker te hanteren.
Al moet ik eerlijk zeggen, een miljoentje zou wel leuk zijn, hoef ik nooit meer te werken en kan ik me verder in andere dingen verdiepen. Een mijoentje, meer hoeft niet, ik ben absoluut niet veel eisend.

\Dank u wel voor het lezen van deze offtopic reclame :D

8 )

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 14:32 schreef hetisik het volgende:
Kyori, ik ben het helemaal met jou eens (zoals altijd)!! :)
Ik ga een groot stuk schrijven en die posten, met alles er op en eraan als ik iets niet vergeten ben. Al je vragen zal ik proberen te bantwoorden, maar je kan het ook gewoon kiory vragen over veel dingen!! :)

Even lekker reclame gemaakt!!!

Niemand hoeft mijn boek te kopen, als het aan mij lag was alles gratis, maar helaas gaat dat niet zo in de kaptalistische wereld. Ik zou mijn bboek als hij klaar is op het internet willen zetten zodat iedereen het gratis kan downloaden, maar een boek leest wat lekkerder en is wat makkelijker te hanteren.
Al moet ik eerlijk zeggen, een miljoentje zou wel leuk zijn, hoef ik nooit meer te werken en kan ik me verder in andere dingen verdiepen. Een mijoentje, meer hoeft niet, ik ben absoluut niet veel eisend.

\Dank u wel voor het lezen van deze offtopic reclame :D
Mag ik eens vragen wat je verdient met dat boek?
...Een miljoen voor een boek?! Ik ga dan denk ook maar eens wat scrijven :+

• hetisik

hetisik

Ik zou het niet weten, veel mensen zijn het niet met mij eens hoe stom de reden ook is. Ik heb al veel gemaakt dat allen omdat het anders was men het onzin vond terwijl ze niet eens mijn stuk gelezen hadden, dus ik zou het niet weten!!
Oh en boeken schrijven vederdient heel goed!!!!
Maar dat maakt mij Bijna niks uit, het gaat erom dat de mensheid eens een keertje uit hun eeuwige onbewuste slaap opstaan en wat van mijn boek leren en waardoor ikzelf misschien ook een steentje kan bij brengen in deze best wel af en toe behoorlijke legubere wereld.
De eer die daar aan vast zit is voor mij veel en vele malen belangrijker dan het stomme geld!!

8 )

Verwijderd

Topicstarter
Mmm zal het ff anders formuleren (stond wat anders)

Is je boek praktish gericht of praktijk? En heb je ergens een voor stukje want in je profile dingen kan ik nix vinden.

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 10:46 schreef Kyori het volgende:

Zo zie ik het dus: voor de mensen die een laag bewustzijnsniveau hebben, wordt de bewustwording van God een soort klap; een schok, ze weten niet wat ze overkomt, en weten dus ook niet wat ze ermee moeten.

Voor de anderen is het een moment dat na lang wachten eindelijk aangebroken is.
Waarom noem je de bewustwording "de bewustwording van GOD" ?
Worden zij zich niet bewust van andere dingen dan? :?

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 23:59 schreef kleintjePILS het volgende:

Waarom noem je de bewustwording "de bewustwording van GOD" ?
Worden zij zich niet bewust van andere dingen dan? :?
God is de verzamelnaam van alles wat is en alles wat niet is; meer of minder is er niet, dus van wat voor andere dingen zouden zij zich volgens jou bewust moeten worden?

Verwijderd

Ja, zoiets heb ik ergens gelezen op www.rense.com , maar ik vindt dit wel een moeilijke materie allemaal.

Verwijderd

Ik geloof dat alles een bepaald soort patroon heeft en dat willekeur niet bestaat. Ik kwam eergisteren tot die conclusie toen ik in de bus zat en naar een ruit keek - zo ongeveer iedereen neemt aan dat glas in willekeurige stukken breek als het kapotgeslagen wordt; ik dacht toen dat het mogelijk moet zijn om met de juiste berekeningen te bepalen hoe het glas zou breken, afhankelijk van de kracht van de slag, de hoek waaronder geslagen, de persoon die slaat en de dikte en sterkte van het glas.
Oh, zeker... Als je tenminste alles over dat stuk glas weet, met name de positie van zwakkere plekken enzo is van belang.

Maar dat neemt niet weg dat er dingen zijn die niet exact te berekenen zijn. Niet op macroschaal (dat wil zeggen de schaal waarop dingen die je rechtstreeks kunt waarnemen gebeuren), maar wel op microschaal (de schaal van atomen en subatomaire deeltjes). Daar gebeuren dingen die je niet kunt berekenen, op geen enkele manier. Je kunt echter wel bepalen hoe groot de kans is dat ze een bepaald gedrag gaan vertonen.

Verwijderd

Omdat het Maya volk niet een stel doorsnee wezens waren.
True, maar aan de andere kant hadden de Maya's, zoals eigenlijk alle volkeren uit de geschiedenis, ook hun primitieve trekjes. Indianen of aboriginals waren / zijn ook niet bepaald achterlijk, en hebben een hoop dingen m.i. beter begrepen dan de 'moderne mens'. Maar waren het niet diezelfde Maya's die het ook nodig achtten om zo eens per maand bij iemand een hart eruit te snijden en te offeren, om de goden gunstig te stemmen? Dat soort onzin doet mij toch wel vraagtekens plaatsen bij zo'n voorspelling. Ik bedoel dit serieus, heb jij redenen om aan te nemen dat ze het wat die datum betreft wel bij het goede eind hadden?
Ik geloof dat alles een bepaald soort patroon heeft en dat willekeur niet bestaat. Ik kwam eergisteren tot die conclusie (...)
Yep, dat geloof ik ook. Hoewel ik het wel op een 'lager niveau' zoek. Ik denk dat de voorspelbaarheid, of het 'vastliggen' / zich volgens een patroon gedragen van de dingen, wordt bepaald op (sub)atomair niveau. Die quarks enzo gedragen zich niet willekeurig, daar zitten vaste regels en patronen achter. En hoewel die patronen veel ingewikkelder zijn dan de mens tot nu toe kan ontrafelen, ligt alles wel vast.

Overigens, het is dan de vraag of mensen (inclusief hun bewustzijn) uit meer bestaan, dan enkel een zooi quarks en soortgelijke prut. Zoniet, dan zijn wij één grote domme machine. Echt denken is er dan niet bij, de radartjes in ons hoofd draaien hun al van te voren vastliggend programma af. Wij ervaren dat als eigen gedachten, maar dat klopt niet. Wat ik over een minuut of over een jaar zal denken, ligt al vast.

Verwijderd

Maar dat neemt niet weg dat er dingen zijn die niet exact te berekenen zijn. Niet op macroschaal (dat wil zeggen de schaal waarop dingen die je rechtstreeks kunt waarnemen gebeuren), maar wel op microschaal (de schaal van atomen en subatomaire deeltjes). Daar gebeuren dingen die je niet kunt berekenen, op geen enkele manier. Je kunt echter wel bepalen hoe groot de kans is dat ze een bepaald gedrag gaan vertonen.
Is dat zo? Okee, wij kunnen ze dan niet berekenen, maar gebeuren er op die schaal écht random dingen? Het lijkt me namelijk dat ook atomen enzo zich gedragen volgens vaste regels. En ook al zijn die veel ingewikkelder dan wij vooralsnog kunnen verwerken, het is te berekenen.

Verwijderd

..en dat geldt ook voor die snaar-dingen :)

Nee, hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik geloof dat echt toeval niet bestaat. Of zijn er echt duidelijke aanwijzingen dat dit wel zo is? (raakt wel redelijk off-topic btw :) )

• hetisik

hetisik

Dit is mijn geloof, alles heeft een reden, althans in de natuur, ik reken geen levende wezens mee, althans nu nogniet.
Ik geloof dat als iets geen reden heeft(chaotisch) bestaat het simpel weg niet, het is niet nodig, het is overbodig. Daarom geloof ik dus dat je een stbiel heelal can creeren volgens maar één manier.

Webmaster, ik ben bezig met het perfectioneren van een hoofdstuk, als ik dat klaar heb, dan hoor je wel van mij.

8 )

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Maya rulz :P
Pagina: 1