[MOBO]wachten/kopen wat is er/wat komt er??

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 15:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik heb, net als (althans dat denk ik) vele mede mensen hier het probleem dat ik door de Mobo's het bos niet meer zie. Elke dag staat er wel een nieuw moderbord aangekondigdoederbord krijgt zijn eigen reviewtje, maar vaak word hij niet vergeleken met een heel gros, maar met maar 1 of 2 andere bordjez.

Ik was van plan om op de HCC een bordje met KT266A chipsetje te gaan kopen, omdat deze het erg goed deed in de meeste benches. Nu is er echter weer het ABIT bordje bij gekomen, maar wanneer je die kan kopen is de vraag. Ook de volgende chipsetjes van SiS en de nieuwe bordjes met de ALi Magic 1C chipset schijnen er ook weer aan te komen, welke het erg goed doen in 3D spellen.

Jullie snappen het al, Ik wil hier graag de voor en nadelen van bordjes op een rij hebben, en het liefst ook van wat er komen gaat, en wanneer. Ik wil natuurlijk niet nu een bordje kopen en dan vervolgens in december merken dat al het nieuws me dan voorbij fietst, dan wacht ik liever nog even.

-Wat gaat de Magic 1 C ons brengen
-Gaat de KT266A sneller of blijft het zo?
-Zal de nF420 inderdaad 350 gaan kosten?
-Gaat SiS snel iets nieuws brengen en zal dat naar verwachting een rete snel ding worden?
-En wat zullen de verschillen in real-life nu eigenlijk betekenen?

Kortom: Wat is er wat komt er en hoe verwachten jullie dat die zicht ot elkaar zullen verhouden? en is het het wachten waard...

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Moeilijke vragen allemaal :(

Ali Magic nog niks van gehoord, maar die vorige was fix langzamer dan Amd/Sis/Via.

De nForce word gewoon F500+ (zie prijs MS420 nogwat)

Sis gaat met DDR333 komen (was dat de 745?) Op iNtel platform is de nieuwe Sis P4 met DDR333 sneller dan de i850.
Dus misschien word die 5% sneller dan de nForce.

De nForce is ietsje sneller dan de KT266A in games, iets langzamer met officetoepassingen.

Dus de KT266a is nu nog ff de beste keus.

Verwijderd

als je wacht omdat er NET vernieuwingen aan zitten te komen of en NET zijn, dan kan je blijven wachten want er blijven betere dingen uit komen.

ooit moet je de knoop doorhakken

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 15:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ja dat is waar, over dat wachten, maar ik wil ff wachten tot ik weet wat de SiS 745 gaat brengen, lijkt me namelijk een leuk dingetje, van de Magic 1C heb ik het IWILL bordje gezien en die in 3D dingen sneller dan de KT266A
althans volgens OCWORKBENCH, maar ik hoor daar verder niets over.

Ik heb mijn oog laten vallen op een leul bordje met KT266A chippie erop, namelijk die van GiGaByte, ziet er heel leuk uit, is snel en heeft vrij veel OC features, als het geheugen voltage ook nog aangepast kan worden ben ik verkocht...

Breek je nek voorzichtig