Toon posts:

Harddrive doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vervelend probleem met een harddisk. Het gaat om een 20 gig IDE maxtor hd.

Die hd wordt gebruik om bestanden naar te downloaden, het gaat hier meestal om grote films. Voor de rest staan er alleen maar mp3z en films op. Als een film gedownload is verwijder ik hem meteen en komt op cd.

Maar nu het probleem, als ik een beetje aan het browsen ben op die hd, dan loop mijn pc altijd vast. Naja hij werkt nog wel, maar heel langzaam, en moet overal vet lang over denken. Programmas starten duurt dan wel een minuut, wat normaal 1 seconde is.

Een restart is de enige mogelijkheid. Ik heb de hd al 3x gedefragmenteerd maar het wil maar niet over gaan. Wat is hier aan de hand?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je hd is waarschijnlijk aan het dood gaan. het kan ook zijn dat je een 686b - sblive! conflict hebt.

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 13:56
Ligt het niet aan je systeem of zo?
Een irq conflict misschien, wat zijn de specs van dat systeem?

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Topicstarter
systeem is
P3 800
asus cuv4x mobo 256 ram
win xp final

het heeft altijd perfect gewerkt tot een week of 2 geleden. Toen ben ik op eens veel gaan downloaden, en dat kwam allemaal op die hd trecht.

ik heb in het totaal 3 hds. 1scsi hd voor xp en 2 maxtors voor losse files enzo. Die andere maxtor is nog ouder en die werkt perfect

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Hmm klinkt alsof je geheugen gewoon volloopt, zou niet meer mogen in winxp eigelijk. Probeer eens met een tooltje te kijken hoever je ram vol zit ofzo. Zo ja, kijk dan effe in je taskmanager welk proces zoveel gebruikt dan ken je daar mee verder (killen >:) ) das t eerste wat in me opkomt.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
goed id! ik heb ff gekeken net het is explore.exe dat het veroorzaakt. Ik heb bijna geen fisiek geheugen meer over, en als ik explore.exe afsluit dan heb ik meteen weer vet veel beschikbaar. Ook gebruik explore.exe 65% processor gebruik als hij aan het vast lopen is. dat is dus ook niet helemaal goed :p

Verwijderd

Topicstarter
wat kan ik hier nou aan doen?

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 05-02 06:03

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 18:34 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
http://windowsupdate.microsoft.com/
Er zijn op dit moment geen essentiële updates beschikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 18:43 schreef izoman het volgende:

[..]

Er zijn op dit moment geen essentiële updates beschikbaar.
dat krijg ik.

Verwijderd

Ik heb dit probleempje ook meegemaakt.
die films die je download, hebben die dan ook al de juiste extensie ? .avi of iets dergelijks ?
Als die film nog niet compleet binnen is kan Winxp die niet lezen, maar hij probeert het wel, maar omdat hij dit niet kan gaat hij flink over zijn nek.

Ik kwam erachter nadat ik met Morpheus een film aan het downen was en de .dat file copieerde naar *.avi om alvast een blik te werpen in virtuadub.
Windows ging hier flink van over zijn nek.

Weet 98% zeker dat je dit bedoelt.
Om van die traagheid af te komen, killde ik de explorer en startte een CMD-sessie om dan met de hand het bestand te verwijderen omdat de explorer hem niet kon verwijderen.

Graag gedaan :7

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
ja explorer.exe valt weinig an te doen he? ;)

Probeer es een scandisk te draaien vanuit dos, het kan zijn dat hij op een foutje blijft hangen ofzow (hier gis ik).

Wat misschien ook na te kijken valt is op het tabblad prestaties in het venster systeem (je weet wel r-muis deze computer en dan eigenschappen) en dan op bestandssyteem klikken. dan bij "normale functie van deze machine" netwerkserver selecteren, dat verhoogt disk performance, als er nog wat in me op komt post ik zo nog wel f

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 18:55 schreef Killjoy_b het volgende:
Ik heb dit probleempje ook meegemaakt.
die films die je download, hebben die dan ook al de juiste extensie ? .avi of iets dergelijks ?
Als die film nog niet compleet binnen is kan Winxp die niet lezen, maar hij probeert het wel, maar omdat hij dit niet kan gaat hij flink over zijn nek.

Ik kwam erachter nadat ik met Morpheus een film aan het downen was en de .dat file copieerde naar *.avi om alvast een blik te werpen in virtuadub.
Windows ging hier flink van over zijn nek.

Weet 98% zeker dat je dit bedoelt.
Om van die traagheid af te komen, killde ik de explorer en startte een CMD-sessie om dan met de hand het bestand te verwijderen omdat de explorer hem niet kon verwijderen.

Graag gedaan :7
idd, dit is zeker het probleem. In de root van die dir staan altijd wel een stuk of 2 a 3 filmpjes die niet compleet zijn.

Kan ik het oplossen door die files in een apparte dir te gooien waar ik nooit kom op die hd?

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik die files deleten? als ik ze wil deleten dan krijg ik een fout message dat het in gebruik is :(

in dos ofzo? ik ben een dos leek, dus heb geen id hoe dat moet

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 07:38

Yucko

One clown to rule them all !

ik had onlangs ook een probleem met mijn hdd, en een van de problemen was ook het "vastlopen" van de hdd, die dan na een paar minuten weer "un-freezed". Erg irri. Bleek achteraf dat mijn voeding het niet meer trok (1x ide hdd, 1x ide cdrom, 1x ide cd-r, 1x ide dvd, 3x scsi hdd) En dat terwijl ik al meer dan 6 maanden deze configuratie draaide :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
ik weet zeker dat het door de films komt die ik download. Maar hoe wis ik nou zo'n film die niet compleet is? Als ik hem nu wil deleten dan krijg ik een error. En in dos werkt het ook niet :(
Pagina: 1