8Kb bad blocks :?

Pagina: 1
Acties:

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:10

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Argh!

Eindelijk me nieuwe ge-RMA-de onderdelen terug, lekker aan het bouwen enzo blij blij werkt het weer, zie ik in ene, na een aantal reboots voor drivers een melding in m'n eventviewer:

Drive c: blabla has bad blocks.

Ik kijken, en jah hoor, pcies op de tijd van een vette vastloper een paar bad sectors gekregen. 8Kb om pcies te zijn. Het is ook zo dat sinds ik me pc weer in elkaar heb gezet dat het herkennen van de raid poepelegein in ene 2x zo lang duurt (Promise Raid dma 66 pci kaartje). Ze zag hooguit ' 4 puntjes ' lopen voor ie de raid zag en nu gewoon alle 15 ofzo.. duurt vet lang. Zal het zin hebben als ik me hele raid maar es helemaal leeg trek en dan opnieuw indeel? Moek wel ffies 80gb backuppen, maar dat lukt wel. Enig idee, meestal bij nieuwe schijven is het niet erg als ie het zegt, heb vaak genoeg meegemaakt dat ik dan paar keer partitioneer en indeel dat het weg is. Gewoon vage toestand door een crash.

Ik heb het laten fixen en eventviewer zegt niets meer, maar ze zijn er nog wel volgend chkdsk.exe (kutproggies met win2k, waarom kan dat niet knap grafisch?).

Het zijn dus 2 WD400BB's in een stripe'je.

Please advice, bedankt alvast.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
30 mins :) Mag ik em al een schopje geven?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
1 uur 8 minuten .. nog niemand ? :P

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Deze monoloog is af, ik ga beginnen vanaf scratch.

Cya!

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
argh ik weet niet wat er is... tis erg vaag allemaal :(

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
How the #@$@#% kan ik knap disk scan doen onder windows2k?
Ik heb dus nu 2 losse 40Gb schijven en die pc doet gek. HEt ene moment loopt ie vast met de melding dat de hd zoek is, het andere moment is er weer niets aan de hand.

Ik wordt er niet goed van.. 2 hd's waarvan waarschijnlijk eentje niet goed, maar dat $#@%#$%#$% windows en dat bijbehorende incompentente #$%$^$% scandisk helpt met NIET.

(Jullie trouwens ook niet :P )

Please help, noem bijv. es een goed alternatief waarmee ik wel bad sectors goed kan herkennen? Of maar weer scandisk voor win98 proberen te vinden en op een floppy? (Tis fat32)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Nou jah zeg, dis wel heel erg.. is er echt niemand die iets weet?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 09:29
misschien is je post hidden? :P

de badblocks krijg je er iig niet af door de stripe opnieuw in te delen
als het ntfs is, gaat scandisk niet werken
als het fat32 is wel, maar er af krijg je ze niet

OF een van de HDDs is naar de klote
OF je moet ff een lowlevel format doen (WEL MET HET PROGRAMMA VAN DE PRODUCTFABRIKANT!!!)

je bent waarschijnlijk zoizo je data kwijt!
Pagina: 1