Toon posts:

Radeon 8500 en P4 boot niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik geprobeerd bij een neef een radeon 8500 te installeren. Deze werkte wel in 2 andere PC's, maar in die van hem niet. Hij heeft de volgdende specs:
- Packerd Bell iExtreme Pentium 4 1500 (Socket 478).
- 256 MB RIMM
- Nu een GF2 MX
- Soundblaster Live!

Hij blijft hangen na het POST-en. Met de GF2MX loopt hij direct door.
Weet iemand of er enige issues bekend zijn bij deze combo?

Verwijderd

heeft misschien iets met Packard bell te maken, opzich moet de kaart het gewoon doen in een P4 systeem, en zoals je al zegt: in 2 andere pc's werkt die wel dus de kaart is ook niet verkeerd/kapot...

Verwijderd

Wat voor voeding zit erin?
P4 gebruikt redelijk veel stroom, ik weet niet of een R8500 veel verbruikt, hij lijkt me wel meer verbruiken dan een GF2MX, die zijn nl. vrij zuinig.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 16:41 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Wat voor voeding zit erin?
P4 gebruikt redelijk veel stroom, ik weet niet of een R8500 veel verbruikt, hij lijkt me wel meer verbruiken dan een GF2MX, die zijn nl. vrij zuinig.
Nu je het zegt, er zit een 300 watt voeding in. Dat is te weinig denk ik.

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 19:08 schreef Tellie het volgende:

[..]

hhmmzzz.. ik heb opzich ook een 300W.. en hier werkt het wel allemaal perfect... een radeon 8500 heb ik niet, maar ik heb wel een Radeon 7500 en een Geforce 2 Pro 64MB.. de kaarten werken allebei prima.. helaas is de r7500 niet van mij.. maar dat doet er niet toe, het werkt.. ik heb echter wel een 845 chipset en SDR, verder ongever dezelfde config.. dus ook P4 1,5GHz, etc.. en brander.. en dvd..

Verwijderd

Topicstarter
Aan de voeding ligt het ook niet. Alle kaarten en de brander eruit gehaald en nog boot hij niet.

Morgen is ff een andere 8500 erin zetten. Misschien dat de kaart niet helemaal OK is.

Verwijderd

Topicstarter
Ook een andere 8500 geprobeerd, maar deze doet het ook niet. Het lijkt toch aan het MOBO te liggen. Dat is een Packard Bell Evergreen 2, dat komt overeen met een MSI-6339.

De laatste bios updat is van juli dit jaar, wat niet erg up to date lijkt (zeker niet voor een Radeon 8500).
Het is in ieder geval zwaar klote om een PB PC te hebben van nog geen maand oud en die kun je al niet meer upgraden met een van de laatste videokaarten.

Zijn er meer die problemen hebben met een dergelijk moederbord en een Radeon 8500?

PS de service van PB is zwaar klote. Het enige wat ze daar zeggen is: Hij werkt toch met die GF MX2, wat is het probleem dan?

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 19:08 schreef Tellie het volgende:

[..]

Neuh, ik bedoelde eerder dat ze vaak 235 watt voedingen in die kant en klare pc's proppen. 300 moet wel voldoende zijn lijkt me.

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 18:28 schreef Tellie het volgende:
PS de service van PB is zwaar klote. Het enige wat ze daar zeggen is: Hij werkt toch met die GF MX2, wat is het probleem dan?
ze hebben wel gelijk :P

maar anyways.. het lijkt me niet aan de bios te liggen of aan wat anders, maar eerder aan eeehh.. ja eeehh... het moederbord en PB.. dat het systeem alleen maar met de geleverde rommel draait ofzo..

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
lijkt mij aan het mobo te liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 20:27 schreef juanp het volgende:
lijkt mij aan het mobo te liggen.
Ben bang dat je gelijk hebt.
Is mooi klote. Een PC van 1 maand oud van 5000,- en dan kun je er geeneens een Radeon instoppen.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Op maandag 19 november 2001 21:03 schreef Tellie het volgende:

[..]

Ben bang dat je gelijk hebt.
Is mooi klote. Een PC van 1 maand oud van 5000,- en dan kun je er geeneens een Radeon instoppen.
Kun je een PB computer uberhaupt open maken dan en upgraden ?

Laat dit een wijze les geweest zijn :)

Verwijderd

koop dus nooooiiiiitt maar ook nooit Dellies, Picard bells en compraq computers. Ik heb alles al gehad en alles werkt bagger kwa upgrade en OC. en die 5000 piek kon je beter een zelfbouw pc met AMD XP nemen en dan
de radeon 8500. oo o o o wat zal dat hard gaan maare ja dat gaat dus niet >:) btw wel jammer :( van die radeon 8500

BIOS FLASH dan maar en als het een msi 6 nowat is probeer dan die bios van msi zelf in plaatst van PB immers zelfde mobo. Denk maar niet dat PB zelf bios maakt ;)

suc6 verder

Verwijderd

Dell en Compaq maken toch wel dijken van laptops hoor , dus niet alles over dezelfde kam scheren ...

• Kadance074
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 18:21
Hoeveel Rimms heb je erin zitten? 1 of 2?
Rimms moeten in paartjes gebruikt worden.

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 23:00 schreef Kadance074 het volgende:
Hoeveel Rimms heb je erin zitten? 1 of 2?
Rimms moeten in paartjes gebruikt worden.
2, dus geen probleem.

En voor betreft die bios. De bios die op de MSI site staat, die krijg ik niet erin geflash-ed.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Als je systeem wel post dan kan je vast ergens met een jumpertje of bios instelling aangeven dat ie doorboot bij een andere hardwareconfiguratie...

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Ik heb dus ook een P IV systeem zie spec onder. En ik zit met het zelfde probleem.
Ik vermoed dat het toch met een P IV te maken heeft.
Misschien dat we nieuwe chipset drivers nodig hebben voor XP, want onder 98 SE werkt de kaart prima.

Abit TH 7 II Raid
P IV 1700
256 MB rimm
60 GB WD 7200
40 GB Maxtor 7200
Ati Radeon 8500 Retail 275/275

Verwijderd

Hiero werkt een BL7 met i845 SDRAM perfect met een Radeon 8500 :7

P4 die erin zit = 1500 @ 1810 :7
Pagina: 1